Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016

settings

  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 1 July 2016 - 13:44

Nieuw sinds 31 mei 2016:

Astra 19 oost:

    Schweiz 5, commerciële Zwitserse zender, fta;
    Caza y Pesca HD, Spanje, code;
    TOGGO Plus, Duits, jeugd, fta;
    TNT Comedy HD, Duits, code;
    Eurosport 2 NL en idem B weg;
    Zee One, sd en hd, Duits/India, fta;
    TecTimeTV is opgenomen in Multithek.de via HbbTV, fta;
    Al Jazeera English HD, fta.

Astra 23 oost:

    WAU HD, Slowakije, code;
    Novinka + Telka + Smichov, Tsjechië, code;
    Penthouse 1 en 2 in HD, erotiek, code;
    14 Slowaakse radiozenders naar nieuwe frequentie;
    12090 V, nieuwe transponder met zenders CD, TVV, Tshechië, o.a. TV Oranje en Brava HD;
    192TV, CD, muziek, code;
    NPO Doc verviel, NPO Politiek 24/7, code.

Astra 28 oost:

    Home & Leisure, fta;
    GINXeSports, entertainment, code.

Hotbird 13 oost:

    TVS, Polen, code;
    Dorcel HD, erotiek, code;
    Kingfashion, lifestyle, fta;
    Iran AS Movie, fta;
    CATV, Azië, fta;
    ES, Ethiopië, fta;
    Manoto HD, Azië, fta;
    Madani, Pakistan, fta;
    ChallengerTV, Ita, fta;
    AB Channel, Ita, fta;
    TO!TV, Polen, fta;
    Baby TV weg.

Algemeen:

  • Syfy en 13THstreet verdwenen bij CanalDigitaal, TV Vlaanderen, Ziggo en andere kabelaars;
  • Voor CanalDigitaal een apart boeket gemaakt via fastscan. Indien je fastscan via het menu activeert dan worden deze zenders automatisch bijgehouden. Het boeket slaat achteraan (voor de streams);
  • diverse streams bijgewerkt;
  • Ziggo: Meiden van Holland soft gestopt, MvH Hard andere frequentie. Nieuw bij Ziggo: BBC First HD, Fine Living, Penthouse en Secret Circle;
  • Diverse wijzigingen in frequenties.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 1 July 2016 - 15:09

Dank  Hans ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #3 waterpas

  • Senior Member
  • 97 posts

+2
Neutral

Posted 1 July 2016 - 15:13

Kiitos



Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #4 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 1 July 2016 - 15:28

Hans wederom hartelijk dank. 


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 July 2016 - 17:10

Hans, er is toch wel een probleem met deze lijst.

Als ik, wat ik altijd doe, een aantal van jouw boeketten importeer in mijn settings en vervolgens een scan met de setting 'verwijder zenders...' uitvoer, is er een groot aantal zenders in die boeketten <N/A> geworden. Dat geldt met name voor zenders op19.2E, 23.5E & 28.2E.

 

Het lijkt erop dat dit komt doordat je de naam handmatig hebt aangepast met de optie 'behoud gegevens' (of hoe dat ook mogen heten in de editor die je gebruikt) aangevinkt. dat zorgt ervoor dat de (achtergrond)scan geen gegevens kan aanpassen. Hierdoor is er na de scan geen relatie meer tussen de nieuw gevonden zenders en de shortcuts in de boeketten.

Dat betekent dat al die zenders wel te bekijken zijn, maar geen picon en geen naam hebben.

Helaas: ditmaal kan ik je lijst dus niet gebruiken (en dat zal voor iedereen gelden die scant na importeren van een lijst of boeketten.

Jammer; dit is voor het eerst. Nu moet ik weer (volledig) zelf aan de bak.....


Edited by Rob van der Does, 1 July 2016 - 17:11.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 July 2016 - 17:44

Ik heb het deels kunnen oplossen.

In E-Channellizer kan je met groepsopties vele kanalen tegelijk aanpassen: met 'herstel naam' en het uitschakelen van de 'behoud' opties ben ik bij veel zenders van het probleem af. Alleen zenders waar b.v. '28' aan is toegevoegd hebben dit probleem nog steeds. En omdat dit er best veel zijn, is het totale herstel eigenlijk onbegonnen werk.



Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #7 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 1 July 2016 - 18:10

Kijk... dat krijg je nu als je teveel luistert naar wensen van anderen.

 

Een van die wensen was het opnemen van een boeket Canal Digitaal. Dat zou in combinatie met Fastscan direct zenders aanpassen.

 

Ik heb gehoor gegeven aan die wens. Het boeket Canal Digitaal staat nu achteraan, voor de streams. Gevolg was wel dat ik de namen van CD moest overnemen. Anders krijg je erg veel dubbele.

 

CD heeft veel aangepast. Van M7 Group naar de naam van het pakket (Familie HD, Basis, enz).

 

Vaak zijn de CD-zenders te herkennen aan het getal (23) of (28).

 

Wat nu..? Terug naar de oude situatie? Ik kijk het even aan. Het blijft moeilijk iedereen te bedienen. Er zullen ook mensen zijn die blij zijn met deze toevoeging.

 

Mogelijk kun je fastscan aanzetten, dan vullen de <n/a> kanalen zich met de zenders zoals CD deze noemt.

Geeft n/a geen beeld? Zou wel moeten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #8 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 1 July 2016 - 18:19

Wat nu..? Terug naar de oude situatie?
 

 

Graag!

Werkte altijd goed


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 July 2016 - 18:20

Nee, fastscan gebruik ik zeker niet, die verknoeit echt alles. Juist omdat CD van alles anders noemt.

 

Ik ben er nog niet uit, maar zoals ik het nu zie, kan ik in het geheel geen gebruik meer van je lijsten maken. En nogmaals: dat geldt voor een ieder die eens zelf scant.



Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #10 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 1 July 2016 - 18:26

@Rob, kun je niet voor 1 keer eens fastscan CD laten draaien en kijken of het probleem dan opgelost is?

Daarna weer uitzetten en boeket CD verwijderen.

 

Nogmaals: als mensen wensen hebben probeer ik die in te willigen. Zo ook met jouw wens rond de hd-zenders Sky UK en Italia.

Maar als het bij velen problemen geeft: terug naar enkel de lijst Hans dus zonder CD boeket. Ik wil een paar dagen reacties afwachten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #11 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 1 July 2016 - 18:48

Picon-probleem: de picons zijn gekoppeld aan de zenders-Hans. Als deze vervangen zijn door zenders-CanalDigitaal blijkt er geen picon zichtbaar. Ondanks zelfde SID enz.

 

Oplossing: verwijder de picons en installeer opnieuw. Hier komen ze allemaal keurig weer bij de zenders, ook die van CanalDigitaal.

 

Alles komt goed, geen paniek! ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #12 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 1 July 2016 - 20:23

Normaliter heb ik na de update van de lijst ook last van N/A.

Wat ik dan doe als ik de lijst nog even heb aangepast naar mijn smaak, is een cablescan en scan mijn 4 sats even handmatig.

Alles klopt dan weer. 15 minuten werk met Dreamedit

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 July 2016 - 02:52

@Rob, kun je niet voor 1 keer eens fastscan CD laten draaien en kijken of het probleem dan opgelost is?

Nou, daarmee zijn de zenders terug in de boeketten, maar daarmee is het probleem opgelost.

 

Blijkbaar zijn de verkeerde versies (de CDS-versies, afkomstig van de Fastscan) in de boeketten terecht gekomen. En dat wil je natuurlijk niet: die hebben verkeerde name, verkeerde pid's en veroorzaken dus allerlei problemen. Een zenderlijst behoort niet van Fastscan afhankelijk te zijn; mensen die de Fastscan willen gebruiken, kunnen dat zelf wel.

En omdat elementen uit de fastscanlijst zich in allerlei beoketten bevinden, is het repareren ervan netzoveel werk als zelf een lijst/boeket maken.

 

Hans, ik hoop dat je dit terugdraait, want dit maakt de lijsten volledig onbruikbaar voor diegenen die (ooit eens) zelf willen scannen. En dat is toch een basis voorwaarde, Voorlopig ben ik terug naar de vorige lijst.


Edited by Rob van der Does, 2 July 2016 - 02:53.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 July 2016 - 04:14

Wellicht nog ten overvloede: de verminkingen die de fastscan aan de lamedb toebrengt zijn niet meer goed te maken (althans: dat is mij nooit gelukt). Die moet je dus verwijderen om vervolgens volledig opnieuw te beginnen.


Edited by Rob van der Does, 2 July 2016 - 04:16.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 2 July 2016 - 08:01

Ik zal de nieuwe lijst toch in de feeds laten opnemen, mocht er komende week een nieuwe komen pas ik dat wel weer aan.

Hans, wederom bedankt voor het werk wat je erin steekt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #16 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2016 - 08:07

zucht... het kost inderdaad een hoop werk...

 

mogelijk vannacht met OpenPLi ook e.e.a. niet goed overgezet (bits omgevallen..?). Bij de kabel-lijst stond niet alleen alle boeketten door elkaar maar krijg ik delen van de rotating-lijst (Mutant 500C). Spooky.

 

Vrees dat ik inderdaad CD-boeket moet verwijderen en alle daarmee gemoeide transponders opnieuw laat scannen. Iets voor een regenachtige zondag...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 2 July 2016 - 09:30

Ik heb in elk geval net de nieuwe lijst aan onze build toegevoegd, ik denk dat ze ook al in de feeds staan aangezien ik net een build voor de solo4k heb gestart, dan wordt de settings-aanpassing ook meegenomen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #18 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2016 - 13:10

@iedereen: ben NU hard aan het werk voor een compleet geschoonde lijst, alle vervuiling door CD verwijderd. Vanmiddag komt lijst 2 juli op het forum en elders.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #19 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 2 July 2016 - 14:31

ben NU hard aan het werk voor een compleet geschoonde lijst,

 

Joh, het is NU geen regenachtige zondag.

Maar ik waardeer je inzet bijzonder.


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Kanalenlijst Hans van 1 juli 2016 #20 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2016 - 15:00

stop discussie hier maar en schakel zo over naar Kanalenlijst Hans van 2 juli 2016... hoop dat deze wel ieders waardering heeft... ;)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users