Jump to content


Photo

'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam.

oscam smartcard

  • Please log in to reply
63 replies to this topic

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #41 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 July 2016 - 22:15

Cooldown moet je niet zo doen... Gewoon de eerste sid van de service groep doorgeven.... Voor een x aantal ecm aanvragen...

En inderdaad na een aanvraag op een sid als je er binnen 11 (x) seconden eerder eentje gehad hebt er geen binnen 9 (x) seconden toelaten...

Edited by littlesat, 11 July 2016 - 22:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #42 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 July 2016 - 17:25

Ik heb inmiddels meerdere test uitgevoerd en altijd begint de kaart valse ecm's uit te delen voor NPO1 60 minuten nadat de 3e stream is gestart. Wat opvalt is dat de ecm's van NPO1 iets sneller lopen dan die van de andere zenders, net iets minder dan 10 seconden per ecm.

 

Een test met de 3e opname gecodeerd opnemen en achteraf decoderen is wel geslaagd met mijn ET9K. Het zou handig zijn als dit geautomatiseerd kan worden zodat de opname vanzelf gaat decoderen zodra er maximaal 1 zender gecodeerd wordt om te voorkomen dat de sleutel al gewijzigd is en achteraf decoderen niet meer mogelijk is.

 

Het achteraf decoderen gaat met 10 keer de snelheid, dus elke seconde een ecm. Waarom gaat de kaart daar niet van in de stress?


Edited by zeeteefje, 17 July 2016 - 17:27.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #43 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 17 July 2016 - 17:54

http://lmgtfy.com/?q...ite:openpli.org

 

Het achteraf decoderen gaat met 10 keer de snelheid, dus elke seconde een ecm. Waarom gaat de kaart daar niet van in de stress?

 

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #44 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 18 July 2016 - 09:43

Geweldig antwoord, bedankt. :( 

En waarom gaat de kaart nu niet in de stress bij 1 ecm aanvraag/seconde?



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #45 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 July 2016 - 10:10

Zitten er misschien 'tijdsloten' verstopt in de ECM....???


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #46 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 18 July 2016 - 10:22

Ik dacht dat bij achteraf decoderen ook de ECM gewoon uit de opgenomen stream haalt gezien het feit dat hij alles 'raw' opneemt. Om dezelfde reden kun je je Aston met een TF5000-PVR opwaarderen ALS je ten tijde van de update via OTA iets hebt opgenomen van een NL transponder. M.a.w. tijdens achteraf decoderen wordt de kaart ook niet aangesproken! Dus ook geen stress...


Edited by goldeneye, 18 July 2016 - 10:23.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #47 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 18 July 2016 - 10:45

dus heb ik mijn kaart helemaal niet meer nodig !

alles opnemen en alles achteraf laten decoderen ........ geen abonnement meer nodig ...........  :P

 

dacht het niet !


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #48 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 July 2016 - 11:05

Het achteraf decoderen gaat met 10 keer de snelheid, dus elke seconde een ecm. Waarom gaat de kaart daar niet van in de stress?

Dat is een heel goede vraag. Dat zou net zo hard moeten gaan. Misschien omdat het maar 1 SID is? Je kunt overigens instellen hoe snel het decrypten moet gebeuren, juist hiervoor. Daar is een optie voor met een heel cryptische (what's in a word...) naam, iets van "cw delay" ofzo. Dat moet je ook maar net even weten.

 

Hoe heb je precies de opname gemaakt:

 

- geen descrambling, opname ECM

- wel descrambling + opname ECM

 

Dat wil ook nog wel uitmaken (maar niet vanuit de kaart, meer vanuit de drivers/hardware).

 

En doe je dan offline decoding of offline decoded playing? Een aantal ontvangers heeft de mogelijkheid om meteen tijdens het spelen te decrypten, dus dan hoef je niet eerst de hele opname te decrypten. Handig als je maar een keer wilt kijken en dan weggooien. Alleen heeft dat ook weer bepaalde nadelen, gaat ook niet altijd perfect, ligt aan drivers, hardware en je kaart.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #49 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 July 2016 - 14:35

Ik wilde ooit nog iets maken wat er voor zorgt dat als de box in standby staat en er zijn crypted recordings dat hij ze in standby afspeeld, zodat ze gedecodeerd worden. Eventueel met 2x of 4x speed... (instelbaar)... Het enige wat we moeten doen is aangeven welke opnames nog encrypted zijn...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #50 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 20 July 2016 - 09:42

Ik heb gekozen voor geen descrambling +opname ECM (want dat belast de kaart niet tijdens de opname) . Zowel offlline decoderen als afspelen van de gecodeerde opname werkt. Ook decoderen met 10 keer de snelheid + tegelijk een zender kijken ging probleemloos. Met die snelheid decoderen gaat zo snel dat je er nauwelijks last van hebt.

 

Als dit betrouwbaar blijft werken is het voor mij een prima oplossing om meer dan 2 opname's tegelijk te kunnen maken, ik share de kaart niet.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #51 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 July 2016 - 12:48

Misschien wel zo attent om de gebruikte of toegepaste settingregels hier te plaatsen voor diegene die soms last hebben van "zwart" af kaart.
Zelf ben ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je kunt kijken en 2× opname met ECM ? Je spreekt over nauwelijks last, maar zie je toch wat in het beeld ?

Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #52 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 20 July 2016 - 13:26

"Nauwelijks last"= het achteraf decoderen kost weinig tijd.

Er zijn geen specifieke settings, je kiest bij het ingeven van de opname(s) om de opname niet te decoderen, maar op te nemen met ECM. Op die manier wordt de kaart niet aangesproken en kun je net zo veel opname's tegelijk maken als technisch mogelijk is zonder overlast van de sid limiet van de CanalDigitaal kaart.

 

De gebruikte hardware moet wel achteraf decoderen ondersteunen en dat doen lang niet alle E2 apparaten/merken. Ik gebruik een 'ouwe' ET9000.


Edited by zeeteefje, 20 July 2016 - 13:28.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 July 2016 - 17:23

Ik heb ooit eens een instelling gemaakt die ervoor zorgt dat default gewoon "niks gedecrypt wordt. Dan ben je snel klaar ;)

 

Dit is inderdaad op zich een goede oplossing, mits:

 

- de kaart het toestaat dat er zoveel ecm's op worden afgevuurd

- de ontvanger dit (goed) ondersteunt (is niet altijd "goed")

- werkt alleen met softcam (geen CI(+) dus...)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #54 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 July 2016 - 17:25

Ik wilde ooit nog iets maken wat er voor zorgt dat als de box in standby staat en er zijn crypted recordings dat hij ze in standby afspeeld, zodat ze gedecodeerd worden. Eventueel met 2x of 4x speed... (instelbaar)... Het enige wat we moeten doen is aangeven welke opnames nog encrypted zijn...

Als een opname rechtmatig niet decrypted is (omdat de gebruiker dat heeft aangegeven), dan staat dat gewoon in de .meta file. Als de decryptie niet is gelukt, dan heb je daar echter niks aan. Maar dan is het sowieso lastig te bepalen welke delen wel en welke niet gelukt zijn. Je zou naar de scrambled bits in de ts header kunnen kijken, maar het is gebleken dat niet alle fabrikanten het daar even nauw mee nemen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #55 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 20 July 2016 - 17:48

Is het niet eenvoudiger om een versleutelde opname standaard in een bepaalde directory te plaatsen (/media/hdd/movie/encrypted oid) en die pas na decryptie te verplaatsen naar de ingestelde gewenste directory? Zo lang als die 'encrypted' directory niet leeg is valt er iets te decrypten hetgeen vermoedelijk met een script kan worden geregeld.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #56 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 July 2016 - 18:10

Ik vind dat op zich niet beter dan de betreffende metadata te consulteren. Ik heb nu soms al dat ik lopende opnames niet 1,2,3 kan vinden omdat ze in een andere directory worden geplaatst (omdat ik dat dan zelf, ooit, zo ingesteld had).

 

Probleem is dan vervolgens, wat lost het op? Over een paar jaar zitten we aan de CI+ en dan helpt dit allemaal ook niet.


Edited by Erik Slagter, 20 July 2016 - 18:11.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #57 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 21 July 2016 - 06:32

Het helpt in ieder geval die 'paar' jaar en ik ga er van uit dat de fabrikanten daarna e.e.a. aangepast hebben zodat de opname ook achteraf door de CI module kan om te laten decoderen. Niet-E2 decoders kunnen dat nu al, dus dat lijkt me oplosbaar.



Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #58 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 21 July 2016 - 07:07

Natuurlijk is dat oplosbaar... Maar eerst zal je de meeste ontvangers moeten vervangen omdat die hardware niet achteraf kunnen decoderen over de ci... En ook zal je box momenten moeten hebben om in standby te kunnen gaan...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #59 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 21 July 2016 - 09:12

Natuurlijk is dat oplosbaar... Maar eerst zal je de meeste ontvangers moeten vervangen omdat die hardware niet achteraf kunnen decoderen over de ci... En ook zal je box momenten moeten hebben om in standby te kunnen gaan...

 

Wat denk je van 's nachts?

Natuurlijk gaat een receiver in standby (althans bij de meeste mensen)

En maak dan meteen ook een instellingen om een window aan te geven waarin hij off-line mag decoderen.  Zodat hij niet aan decoderen slaat wanneer je even toevallig de ontvanger stand-by zet voor 5 minuten.

 

Willy


Edited by doglover, 21 July 2016 - 09:14.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: 'zwart' met slechts 3 zenders in Oscam. #60 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 21 July 2016 - 10:08

De huidige mogelijkheden zijn voor mij werkbaar. Toekomstige 'mooie' oplossingen zijn natuurlijk welkom en worden meer gewenst naarmate de noodzaak om achteraf te decoderen toeneemt. Fabrikanten zullen achteraf decoderen (tzt via CI module) wel moeten gaan ondersteunen als ze straks nog ontvangers willen verkopen.

 

Ik zou i.i.g. nu al geen PVR ontvanger kopen die achteraf decoderen niet ondersteunt. De opnamemogelijkheden worden nu al te zeer beperkt door de sid limiet op de CanalDigitaal kaart. Het vakje 'delayed decoding' in de WikI STB comparison chart biedt dan ook belangrijke informatie.

 

Wat moet je met een ontvanger met 8 (virtuele) tuners als je naar 1 zender kijkt en tegelijk maar 1 andere zender kunt opnemen?





Also tagged with one or more of these keywords: oscam, smartcard

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)