Springen naar inhoud


Foto

Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ?


  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 14 juli 2016 - 20:44

Zag in een andere topic de Magic-FHD van Rob van der Does.

 

Of van https://github.com/XTAv2/Magic-FHD voor een versie die beter compatible is met PLi.

 

Wil deze bewerken maar krijg deze skin niet geopend in OpenSkin-Designer-master voor bewerking.

Is er een designer waarmee ik deze prima Magic-FHD kan bewerken ?


Veranderd door HPPli, 14 juli 2016 - 20:46


Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 14 juli 2016 - 22:53

Skin designers lopen zwaar achter... Pas het aan met e xml editor, gimp, gezond verstand en geduld...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #3 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 15 juli 2016 - 05:37

De (bij mijn weten 2) skin-designers die er zijn, zijn niet compatible met de PLi & OE-A skin engines.

Gewoon een editor gebruiken: daarmee zijn de skins ook gebouwd :)

 

Zelf gebruik ik PSPad, Notepad++ en Programmers Notepad (alle hebben hun voor- en nadelen).



Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 15 juli 2016 - 06:43

Ik gebruik komodo edit, waar ook een free edition van is...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #5 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 15 juli 2016 - 11:09

Beide heren, dank voor reactie. Echter, het aanpassen middels editing functie is niet het probleem. Ik wilde graag m.b.v. grafische editing de infobalk "aankleden".

 

Gisterenavond, de methode van een extra skin_user.xml geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang. Wil dus graag de infobalk aankleden met crypto-info welke nu pas aanwezig in de 2e infobalk. Kennelijk zie ik iets over het hoofd, de extra skin_user.xml wordt niet aangesproken.

 

(heren moderatoren; Als deze topic meer thuishoort in de rubriek Skins, gewoon omzetten !)



Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 15 juli 2016 - 11:12

Als je nieuwe plaatjes wilt maken... ik gebruik daar gimp voor....

Als je ergens texten wilt plaatsten kan je gewoon in de xml code dingen toevoegen... Voor Crypto info eventueel copy en pasten uit de 2nd infobar...

Als je goed in de xml code kijkt wordt al een boel duidelijk.


Veranderd door littlesat, 15 juli 2016 - 11:13

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7766 berichten

+184
Excellent

Geplaatst op 15 juli 2016 - 11:28

Gisterenavond, de methode van een extra skin_user.xml geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang.

Dat zou toch echt moeten werken. Waar heb je die geplaatst? Als ik mij goed herinner, moet die in etc/enigma2 staan.



Re: Magic-FHD van Rob van der Does hoe bewerken ? #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 17 juli 2016 - 02:39

 

Gisterenavond, de methode van een extra skin_user.xml geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang.

Dat zou toch echt moeten werken. Waar heb je die geplaatst? Als ik mij goed herinner, moet die in etc/enigma2 staan.

 

Klopt, etc/enigma2 is juist. Heb besloten om de aanvulling/modificatie toch in Templates.xml te verwerken.

 

Ik heb je Magic-HD enigszins aangepast omdat ik belangrijke info tijdens het zappen mis in de InfoBar (wel aanwezig in second InfoBar) zoals kaart info, resolutie, dB en nog een paar zaken ..... welke ik al liever in de (1e) InfoBar wil overzien.

 

Smaken verschillen, maar de Skin oogt nog steeds super strak en geeft een meerwaarde aan OpenPli. Kortweg de gehele skin met de gebruikte fonts maakt het zeer professioneel. 

 

Voor de liefhebbers bijgaand de aanvulling welke verwerkt in Templates.xml

 

 

 

Bijgevoegde Bestanden


Veranderd door HPPli, 17 juli 2016 - 02:41



0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers