Jump to content


Photo

Kabelontvanger

ziggo

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2016 - 19:05

Hoi,

 

Heb in mijn leven al wat ontvangertjes gehad maar ben altijd bij Dreambox terug gekomen, niet om de beeldkwaliteit, wel om de stabiliteit en betrouwbaarheid. Ik heb momenteel mijn schotel moeten verwijderen (nieuwe schuur) en ben op zoek naar een kabel ontvanger. Heb de dm500hd op het oog. Nu heb ik 2 vragen, ik hoop dat ik advies kan krijgen..

 

1. Is er inmiddels ondersteuning voor de v2 versies van Dreambox?

2. Is mijn voorgevoel voor Dreambox nog steeds goed of is er inmiddels een vergelijkbaar iets wat even betrouwbaar is en waar ook genoeg images voor te krijgen zijn (dus goede ondersteuning)?

 

tnx alvast.



Re: Kabelontvanger #2 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 21 July 2016 - 19:22

De v2 wordt officieel niet door Openpli ondersteund. Wel kun je op dit forum de MastaG 'onofficiële' Openpli versie downloaden. Hij gebruikt de officiële openpli repository. Ervaringen met deze versies is uit eigen ervaring prima.

Dream heeft bij velen nog een mythisch gevoel van superioriteit. Helaas is dit merk aan allle kanten door concurrenten ingehaald en heeft nu dezelfde 'kwaliteit' die bij Chinezen gewoon is. De oude modellen zijn belachelijk 'overpriced'. Je ziet nu dat de DM800-SE in een paar weken tijd 50% in prijs gedaald waarmee ze nu in het gewone segment vallen.. Voor die prijs krijg je dan een 400Mhz SoC terwijl in die range nu 750Mhz een beetje standaard is..

Noot:
Recent heeft Dream een aantal nieuwe modellen aangekondigd die het merk uit het slop moeten trekken en eindelijk ook 4K kunnen weergeven.. Dit zijn de DM520 en DM900. Prijzen nog niet definitief bekend net als de verkoopstart. Deze modellen draaien op DreamOS en hiervoor moeten nog een hoop plugins verschijnen. De tijd moet leren óf en wanneer deze beschikbaar zijn...

Momenteel zijn er vele HD ontvangers die minstens net zo goed zijn als Dream (en heel veel minder kosten). Kijk alleen maar op de homepage van OpenPli welke modellen dat zijn....
Een keuze moet je zelf maken. In het forum is nu de VU+ en ET erg populair... Deze hebben allemaal mogelijkheid om één of meer kabeltuners te herbergen.

Persoonlijk heb ik een Mut@nt HD500C voor Ziggo en een VU+ SoloSE v2 met 3 tuners.. Geen problemen mee...

Re: Kabelontvanger #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 22 July 2016 - 11:30

Dream Multimedia is al lang niet meer, het grootste deel van de duitse activiteiten zijn opgedoekt, en de merkrechten zijn verkocht aan de chinezen (wellicht dezelfde die voor de klonen verantwoordelijk waren?).

 

De enige box met echt goede kwaliteit was de in Nederland gebouwde DM8000 serie, voor de rest was het ook allemaal "made in taiwan" zoals we vroeger zeiden. ;) DreamOS is overigens helemaal niet zoveel anders. Dream is gewoon closed source gegaan, en is daarna bewust af gaan wijken van de open source ontwikkelingen in een krampachtige poging om marktaandeel te behouden. Waar ik ze gezien prijs/kwaliteit inderdaad veel succes mee wens...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabelontvanger #4 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2016 - 23:25

het kan allemaal zijn, maar ik heb gewoon goede ervaringen met Dreambox. Heb een vu+ gehad welke nu "dood" is en onlangs eens een ZGemma gekocht, mooi ding, mooi beeld, maar flashen met usb en ik vertrouw gewoon de adapter niet, voelt erg cheap aan. en dat geeft me geen fijn gevoel als ik van huis ben met dat ding in het stopcontact :(. Dus een zgemma gaat hem niet worden, vu+ mogelijk, het kan maar zo zijn dat ik een kloon had, is me al eerder met een dreambox overkomen, terwijl ik hem voor mijn gevoel bij een goede winkel had gekocht... Heb ook een nieuwe 4k ontvanger gezien, maar die schijnt wegens de processor niet met cccam te kunnen werken. Andere cammen wel eens geprobeerd maar erg omslachtig. Maar goed, fietsen was in den beginne ook erg omslachtig :)



Re: Kabelontvanger #5 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 22 July 2016 - 23:52

Je anno 2016 vasthangen aan CCcam is een beetje onzinnig. Deze wordt sinds 2011 niet meer ontwikkeld. OScam wordt daarintegen volop ondersteunt en is Open Source. Alles wat met CCcam kan werkt ook met OScam. Wellicht anders geformuleerd, maar prima configurabel. Ook thuisdeling en lokale share werkt uitermate makkelijk. Hulp voldoende aanwezig op dit forum..

Re: Kabelontvanger #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 23 July 2016 - 00:30

Ik zie dat je een vergelijking maakt met de zgemma hardware en dreambox spul, je verwacht toch hoop ik niet meer van dreambox hardware?
De keuze voor een adapter vind ik niet zo vreemd, dat scheelt weer allerlei dure interne voedingen en de veligheidseisen liggen lager ondat de box op 'laagspanning' werkt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kabelontvanger #7 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 July 2016 - 08:44

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, en dat is bij Dreamboxen bijzonder het geval. Linuxontvangers zijn voor hun software afhankelijk van de gebruikersgemeenschap. Als de gebruikersgemeenschap klein, dus zullen er weinig mensen zijn die images voor het apparaat maken, plugins ervoor optimaliseren en ga zo door. Zoals gezegd worden de nieuwe ontvangers niet door OpenPLI ondersteund. Dat is al een flinke hap uit de gebruikersgemeenschap. Maar in het bijzonder is de gebruikersgemeenschap ook elders erg klein geworden, want DMM heeft zich namelijk de laatste jaren uit de markt geprijsd, en je zult stellen dat ze inmiddels 95% buiten de markt staan.

De naam Dreambox stond voor velen en staat voor sommigen vandaag voor kwaliteit. Probleem is dat dankzij het gedrag van de laatste jaren, mensen Dreambox ook zijn gaan associëren met hoge prijzen, matige kwaliteit en gesloten software. De naam is voor een andere groep dus juist een groot uithangbord geworden voor "niet kopen". Een goede naam is tot slechts naam verworden. En dat zal, zelfs als men 180 graden zou draaien, ze nog vele jaren opbreken.

Re: Kabelontvanger #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,800 posts

+187
Excellent

Posted 23 July 2016 - 10:50

Om op je vraag 2 waarmee je het topic start een antwoord cq. advies te geven wordt lastig, zeker gezien je reactie cq.ervaring die je bij #4 beschrijft. Deze worden, zoals je aan de reacties hierboven kunt lezen (ook door mij), niet breed gedragen het lijkt er haast op dat overal waar jij een - ziet anderen een + zien en reciproque.


Edited by 40H3X, 23 July 2016 - 10:51.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kabelontvanger #9 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 23 July 2016 - 11:08

Is de mutant 500c geen kabelontvanger?
Werkt dacht ik ook met openpli

Re: Kabelontvanger #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 23 July 2016 - 11:08

Ja. en Ja. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabelontvanger #11 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 23 July 2016 - 11:11

Wellicht is deze box dan een optie voor de ts.
Kan ie zowel zijn cccam alsook oscam op draaien.

Re: Kabelontvanger #12 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2016 - 11:12

Om op je vraag 2 waarmee je het topic start een antwoord cq. advies te geven wordt lastig, zeker gezien je reactie cq.ervaring die je bij #4 beschrijft. Deze worden, zoals je aan de reacties hierboven kunt lezen (ook door mij), niet breed gedragen het lijkt er haast op dat overal waar jij een - ziet anderen een + zien en reciproque.

Klopt, echter ik post het hier niet voor niets natuurlijk :). Als ik zo eigenwijs zou zijn, had ik hier niets hoeven te posten :). Uit jullie reacties blijkt dat ik van de Dreambox af moet stappen en van cccam, zit er dus niets anders op om een goede box te vinden die betrouwbaar is en goed ondersteund wordt. Om op de toekomst voorbereid te zijn lijkt mij de vu+ solo 4k een mooi apparaat. Echter ik vraag me af of het geen overkill is omdat ik nu alleen nog maar kabel heb. Ben best bereid om die 400 euro neer te leggen als hij me de komende 5 jaar probleemloos vooruit helpt, maar ja, dan kun je vaak achteraf pas zeggen. Iemand ervaring met de solo 4k?



Re: Kabelontvanger #13 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2016 - 11:14

Wellicht is deze box dan een optie voor de ts.
Kan ie zowel zijn cccam alsook oscam op draaien.

Hmm... 80 euries, kan ik natuurlijk altijd proberen, mooi prijsje ;)



Re: Kabelontvanger #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 23 July 2016 - 11:29

Er is een tendens zichtbaar voor de SoC's van broadcom, waarbij de oude MIPSEL CPU's worden vervangen door de veel krachtiger ARM CPU's. Je ziet dat nu reeds gebeuren bij de high-end (4K) receivers, het is al langer gaande voor receivers die ook Android kunnen draaien, zoals de Wetek.

 

Dit houdt in dat alle code voor de nieuwe CPU's gecompileerd moet worden, of als er geen code beschikbaar is (zoals voor CCcam) dat een voorgecompileerde versie voor die CPU bestaat. Dit is de reden dat er geen CCcam voor ARM beschikbaar is.

 

Maar zoals gesteld, CCcam is antiek, begint steeds meer om te vallen naar mate providers andere technieken introduceren, en dus is het advies over te stappen op Oscam. Dat kan alles wat CCcam ook kan, dus er is geen reden om dit niet te doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabelontvanger #15 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2016 - 11:41

Ik denk dat ik in eerste instantie voor de Mutant ga, en over een jaartje (als de kinderziektes er uit zijn) overstap naar 1 met ARM. Nog 1 klein vraagje als het mag :). Ik gebruik ook nog altijd de gedateerde dcc (naar volle tevredenheid overigens). Is hier inmiddels ook al een nieuw programma voor?



Re: Kabelontvanger #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 23 July 2016 - 12:06

Geen idee, nog nooit zo'n tool gebruikt en/of nodig gehad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabelontvanger #17 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 23 July 2016 - 12:13

DCC werkt nog steeds en is ook eigenlijk image-onafhankelijk. Het is een FTP en TELNET client in 1. Meestal gebruiken we gewoon de netwerk functionaliteit van Windows of Linux om de boxen aan te spreken...

Re: Kabelontvanger #18 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 23 July 2016 - 12:19

DCC werkt nog steeds en is ook eigenlijk image-onafhankelijk. Het is een FTP en TELNET client in 1. Meestal gebruiken we gewoon de netwerk functionaliteit van Windows of Linux om de boxen aan te spreken...

Kom je dan ook in de cams? Ik gebruik hem namelijk voornamelijk voor de cccam.cnf.



Re: Kabelontvanger #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 23 July 2016 - 12:22

OsCam kan je via de webinterface instellen, als je de versie uit de feeds gebruikt, kan je die vinden op poort 8081.

 

http://ip_stb:8081 waar ip_stb dan uiteraard het adres van je box is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kabelontvanger #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 23 July 2016 - 12:25

Indien je wilt kun je zelfs de individuele files in zijn geheel editen, dus geen nood voor toegang tot de box. Even los van waarom je dit zou willen, als je kaart werkt, dan werkt hij. Dat verandert niet dagelijks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: ziggo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users