Jump to content


Photo

Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card

ziggo irdeto xtrend et9500 cccam

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 arganeon

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 12:19

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een 2-tal Xtrend 9500's en poog deze werkend te krijgen met ziggo/irdeto.

In het verleden heb ik gewerkt met losse anysee combo plus tuners en een linux setup met tvheadend en oscam.

Ik heb dus wat ervaring op het gebied van linux pvr.

 

Nu lees ik overal dat ccCam out of the box zou moeten werken met ziggo/irdeto.

Echter helaas is dat bij mij niet zo, ik krijg de kanalen overigens gewoon gescanned, en heb ook de FTA zenders, het loopt echter spaak wanneer er gedecodeerd moet worden.

 

ccCam geeft bij smartcards aan: no or unknown card inserted.

(in het begin heb ik oscam geprobeerd, die detecteerde de kaarten wel, maar gaf de melding dat er iets niet klopte met de ATR character string, na wat leeswerk kwam ik erachter dat oscam potentieel niet werkt i.c.m. ziggo irdeto kaarten en een xtrend 9500). Oscam gaf ook aan No Entitlements.

 

Ik heb alle 3 de versies van ccCam geprobeerd, allemaal zonder succes.

 

Hierna heb ben ik begonnen (met zoals ik gewend ben van oscam) de configuratiefile te vullen met de RSA key, boxkey en andere settings, ook card mhz ingesteld e.d.) Helaas alles te op heden toe zonder resultaat.

 

Heeft iemand van jullie een idee van wat er mis zou kunnen zijn?



Re: Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card #2 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 26 July 2016 - 18:47

Er is een inherent probleem met de interne kaartlezers van de Xtrend. Dit moet drivermatig worden aangepast. Zonder correcte drivers geen correcte communicatie met de kaart. Enige wat rest is een CI module of een Smargo interface..

Re: Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card #3 arganeon

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 20:46

Er is een inherent probleem met de interne kaartlezers van de Xtrend. Dit moet drivermatig worden aangepast. Zonder correcte drivers geen correcte communicatie met de kaart. Enige wat rest is een CI module of een Smargo interface..

 

Ok, duidelijk.. Gelukkig heb ik nog een smargo liggen van eerdere mediacenters zoals in de topicstart al aangegeven.

 

Hoort dat out of the box te werken, of moet je om een smargo aan de gang te krijgen nog het een en ander doen?



Re: Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card #4 arganeon

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 26 July 2016 - 21:25

Ik heb het al gevonden, ik kan hem gebruiken na de serial driver extension te installeren en dan door middel van protocol: mouse en in mijn geval /dev/ttyUSB0.

Het werkt nu prima!

 

Fijn, toch jammer van de interne kaartlezers.



Re: Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 26 July 2016 - 22:26

We vreemd dat dit nog altijd speelt, ik kan me herinneren dat daar ooit een aanpassing voor is geweest in de vorm van nieuwe drivers...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend ET9500 + ziggo + irdeto card #6 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 26 July 2016 - 22:35

Zou kunnen van die drivers, maar het werkt nog steeds niet.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925




Also tagged with one or more of these keywords: ziggo, irdeto, xtrend, et9500, cccam

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users