Jump to content


Photo

Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes


  • Please log in to reply
194 replies to this topic

Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #181 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 5 July 2017 - 09:10

Hmm..

Ik moet, na het drukken van de aan toets op de afstandsbediening, soms 10 seconden wachten voordat de mutant vanuit standby opstart; ik denk dat ie in diepe standby gaat... klopt dit gedrag?

 

Ook heb ik af en toe problemen met de kanaalkeuze,  de mutant lijkt ze door elkaar te gooien maar in de lijst kloppen ze maar bij keuze van SBS9 in de lijst gaat ie toch naar SBS6 Zelfs bij drukken op de toets 9 (SBS9) gaat ie dan naar SBS6??? en soms werkt de decodering gewoon niet (Zwart beeld) terwijl ik wel zie dat er van de cccam server een respons was..

 

Herkent iemand dit? en is er een oplossing voor?



Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #182 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 July 2017 - 10:44

Nee, dit is wel erg vaag... En ik zou het dus niet weten.

 

Op welke manier zou hij in deep standby moeten gaan? Heb je dat ingesteld in de config? Of als actie op een timer?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #183 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 5 July 2017 - 11:51

Ondanks het feit dat SBS 6 en SBS 9 vaak dezelfde meuk uitzenden kan ik het mij nauwelijks voorstellen dat dit gedrag daadwerkelijk gebeurt.

V.w.b. het decoderen zullen wij het hier, gezien de opmerking CCcam server, maar niet hebben. Mijn advies zou zijn, mede à.g.v. de door jou genoemde zaken, om maar een vers te flashen. Niet vergeten om jouw CCcam.cfg op te slaan voordat je gaat flashen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #184 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 6 July 2017 - 13:12

@Wanwizard, Ik heb zitten zoeken naar de standby instellingen om die te controleren maar niet in het menu gevonden... ??? Gebruik geen config dat ik weet zal eens kijken wat er als actie na de timers staat.

 

@Frenske, Er gebeuren inderdaad vage dingen... Overigens draait er natuurlijk Oscam op de Mutant maar die luistert naar de CCCam server in het lokale netwerk. CCCam heeft hier heeft altijd prima gewerkt totdat de mutant zijn intrede deed... sindsdien komt het voor dat de CCCam server (VuDuo) vast staat... Kan toeval zijn maar kan het ook door de Oscam client in de Mutant komen?

 

Er is overigens geen CCCam voor de Mutant voor zover ik weet.

Zal hem inderdaad nog maar eens Flashen... wie weet...



Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #185 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 July 2017 - 13:17

CCcam kan niet tegen de Viaccess ECM's die door M7 in simulcrypt worden uitgezonden, die zijn te lang, en daar crasht CCcam op. Vandaar dus ook ons advies om overal over te stappen op Oscam.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #186 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 6 July 2017 - 16:11

@Niceguy ik zou helemaal afscheid nemen can cccam en een interne share opzetten mbv OSCam. Door de uitleg in de Wiki te volgen zou je eruit moeten komen https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam
Als het niet lukt cq of als iets niet klopt, dan heel graag even terugkoppelen, succes!

Edited by 40H3X, 6 July 2017 - 16:13.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #187 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 20 July 2017 - 11:49

Na de probleempjes met de cams nu aan het proberen een backup te maken...

 

Ik zie dat de Backupsuite nog niet beschikbaar is voor deze processor. De beide andere geprobeerd maar er wordt eigenlijk alleen de kernel gebackupped... van 8 Mb klopt dit..

 

Dit kan toch niet genoeg zijn?

 

Hoe kan ik nu een volledige backup maken van de HD51?



Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #188 erikco

  • Member
  • 23 posts

+1
Neutral

Posted 30 July 2017 - 15:15

heb net de hd51 gekocht.

klopt het dat er nog geen hbbtv  plugin beschikbaar is.

of zit die misschien in open pli 6

draai nu nog met pli 4



Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #189 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 30 July 2017 - 16:15

OpenPLi versie 4.0 biedt geen ondersteuning voor HbbTV bij een Mutant HD51. Zelf ondervonden... alles afgezocht. Applicaties die geboden worden werken niet.

 

Of onder versie 6.0 HbbTV wel aan de praat gekregen kan worden is ook voor mij een vraag. Leden van het ontwerpteam kunnen die beter beantwoorden.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #190 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 July 2017 - 06:13

Heeft ATV wel een (werkende) HbbTV plugin voor deze box?

Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #191 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 31 July 2017 - 08:52

Volgens mij wel!

Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #192 erikco

  • Member
  • 23 posts

+1
Neutral

Posted 31 July 2017 - 18:54

heb op ATV wel een werkende hbbtv geïnstalleerd

Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #193 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 31 July 2017 - 18:57

Fijn en waar is de bruikbare goed gestructureerde source code?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #194 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 July 2017 - 22:18

Naar de bekende weg aan het vragen? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD51, eerste ervaringen OpenPLi, crashes #195 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 August 2017 - 09:14

Je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users