Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016

settings

  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 2 August 2016 - 19:06

Nieuw sinds 2 juli 2016:

Astra 19 oost:

  • N24 Doku, Duitsland, test, start in herfst, fta;
  • veel wijzigingen in Franse gecodeerde zenders verwerkt;
  • Sky Arts Germany HD, code;
  • vier Indonesische en vier Chinese zenders, tijdelijk?, code;
  • TecTimeTV is terug, boeket Duitsland, fta.

Astra 23 oost:

  • Omrop Fryslan, TV Noord, TV Oost en TV Gelderland van fta naar code;
  • Markiza Int, Slowakije, code;
  • Unitel Classica HD, nu ook bij Canal Digitaal, code.

Astra 28 oost:

  • Heart Summer, muziek, fta;
  • diverse wijzigingen Sky UK, voornamelijk hd-zenders;
  • wijziging frequenties CBeebies en CBBC, sd en hd;
  • Pop Max, jeugd, fta;
  • BBC red buttons voor Olympische Spelen: 1 t/m 8. fta. Te vinden in boeket Engeland (achteraan) en boeket Sport.

Hotbird 13 oost:

  • Iran5 TV, fta;
  • Alaraby2 HD, fta;
  • Opera 1, 2 en 3, fta. Te vinden in boeket Cultuur en Muziek;
  • Channel Yek TV, Turkije, fta;
  • Didgah, fta;
  • ERT HD, Griekenland, code;
  • Sky Atlantic, Sky Italia, code;
  • Dua Channel, Arab, fta;
  • 38, Polen, code;
  • Ukraïne Today verdween.

Kabel en streams

  • Ziggo: Food Network, Travel Channel HD, Al Jazeera English;
  • Delta: bijgewerkt naar 3 juli;
  • Telfort: bijgewerkt naar 25 juli;
  • streams: onder andere veel lokale omroepen toegevoegd.

Attached Files


Edited by hro, 2 August 2016 - 19:07.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 2 August 2016 - 19:29

Bedankt Hans, gelukkig is het allemaal ook met de hd51 gelukt ;)

 

vanaf morgen zijn ze ook beschikbaar via de feeds.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #3 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 2 August 2016 - 19:33

Bedankt Hans, gelukkig is het allemaal ook met de hd51 gelukt ;)

 

vanaf morgen zijn ze ook beschikbaar via de feeds.

Dank Tech,

 

Wat bedoel je met gelukt met de HD51? De setting overgezet met DreamSet en geen crash timer.xml? Geluk dan!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #4 humax_satelliet

  • Senior Member
  • 66 posts

+29
Good

Posted 2 August 2016 - 20:10

Dag Hans,

 

wederom bedankt voor de kanalenlijst, altijd een fijne en nette lijst.

 

Groet,

Ron


ET8000, ET9x00 Open PLI 4.0 Beta - settings Hans rotating


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #5 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 2 August 2016 - 23:10

Merci Hans. Fijn dat de lokalen mooi uitgebreid zijn.. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #6 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 3 August 2016 - 06:05

Merci Hans. Fijn dat de lokalen mooi uitgebreid zijn.. 

Dank je Rick. Voor streams geldt: heb je een werkende stream-url van een omroep die nog niet in de kanalenlijst voorkomt, e-mail die dan.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 3 August 2016 - 06:21

Chapeau weer Hans!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 August 2016 - 06:51

Bedankt Hans, hij is weer gebruikt.

 

Toch even een kleine cosmetische opmerking: uit de omschrijving op je website lees ik niet dat de 'rotating' lijst ook kabel & digitenne bevat (wat wel het geval is).



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #9 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 3 August 2016 - 17:36

Toch even een kleine cosmetische opmerking: uit de omschrijving op je website lees ik niet dat de 'rotating' lijst ook kabel & digitenne bevat (wat wel het geval is).

tsja Rob... op http://www.detranspo...kanalenlijsten/ staat rotating beschreven als een combinatie van 'vast' met "68 oost t/m 61 west van KingOfSat, kabel/Digitenne en streams."

 

een regel daarboven staat 'vast' omschreven als "Hotbird 13 en de Astra’s op 19, 23 en 28 oost, kabel/Digitenne en streams".

 

eigenlijk staat bij rotating dus letterlijk genomen twee keer dat kabel/Digitenne/streams hier deel van uitmaken...

 

Op de speciale pagina van de lijst van 2 augustus (http://www.detranspo...-augustus-2016/) staat het wel juist: vast plus enzovoort. Waarbij vast gedefinieerd is als 13/19/23/28 met kabel/Digitenne en streams.

 

maar als je wil vul ik de rotating nog wel aan hoor.


Edited by hro, 3 August 2016 - 17:37.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 August 2016 - 17:40

LOL, ja, dat had ik wel gelezen, maar er is ook en vaste lijst zonder kabel en zo. Ik had juist de rotating genomen omdat ik dacht dat er geen kabel in zou zitten.

Maakt verder heel weinig uit hoor, maar het was mij in ieder geval niet duidelijk.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #11 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 3 August 2016 - 17:48

hoop nu wel... vast is gedefinieerd.

 

de lijst zonder kabel/digitenne/stream heet 19_23_basis. Basis dus, niet vast... leuker kan ik het niet maken.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 August 2016 - 18:13

What's in a name....

Maar ik weet het nu.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 3 August 2016 - 19:36

Ach, basis staat voor basic, dat is toch ook duidelijk? Wat heb je als NL kijker meer nodig dan 19.2 en 23.5?

Ik vind de basislijst een heel mooi uitgangspunt voor heel veel gebruikers die alleen willen kijken en niets van streams snappen, een welkome service dus ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 August 2016 - 19:49

Ja, precies, en altijd keurig up-to-date gehouden.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 06:17

Hans, het spijt mij, maar ik moet wederom issues melden met de jongste lijsten.

Bij gebruik van de rotating lijst: overgebracht naar de box en vervolgens gescanned met de optie 'verwijder zenders' (wat ik altijd doe, omdat ik zeker wil weten dat ik alleen favorieten binnen gehaald heb die ook werken) krijg ik bij een aantal zenders <N/A>.

Voorbeelden hiervan zijn TV-Oranje, BravaHD & iConcerts (om mij even tot 23.5E te beperken).

Als ik op zo'n <N/A> afstem krijg ik wel degelijk beeld (met als zendernaam 'DVB service' en als ik die transponder scan krijg ik keurig de genoemde zenders ingescanned.

Kortom: dit betekent dat een aantal 'shortcuts' (want dat zijn favorieten eigenlijk) naar kanalen verwijzen die niet (volledig) de juiste gegevens bevatten. Bij het afstemmen past de tuner zich aan, vandaar wel beeld, maar dat lost de <N/A> natuurlijk niet op.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #16 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 August 2016 - 13:43

@Rob. Vervelend.

 

De lijsten worden gemaakt vanuit zoveel mogelijk bestaande transponders. Bij een nieuwe transponder neem ik de gegevens over zoals vermeld bij KingOfSat.

Ik laat mijn receiver zeker eens per week een software-update draaien. Op vrijdag/zaterdag neemt OpenPLi altijd satellite.xml mee waarin de laatste stand van de transponder staat.

 

Voor het publiceren van de kanalenlijst worden de pids (video/audio) weggehaald (optie DreamSet). Dit op verzoek gebruikers. Als men op een zender staat dan vind door de match de juiste toepassing plaats.

 

Variabelen zijn dus: transponder met gegevens (KingOfSat voornaamste bron), audio/video-pids (haal ik weg, moeten automatisch gevonden worden) en natuurlijk de SID. Deze staat er in, anders had ik zelf geen beeld.

 

Waar zit dan het verschil met jou..? Je constateert een probleem (dank) maar ik weet niet wat hier te verbeteren ter oplossing.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #17 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:08

ter aanvulling: als er een zendermutatie is (bron KingOfSat of andere bron) dan scan ik de transponder met de optie 'zenders verwijderen'. 

 

je krijgt dan een 'geschoonde' transponder met de zendernaam zoals de provider die geeft. Deze pas ik in 99% van de gevallen niet aan.

 

bijvoorbeeld: Unitel Classica HD blijft zo heten.

uitzondering: in de rotatinglijst wordt Veronica/Disney HD getoond als 'Disney HD Netherlands during daytime' (of zoiets). Dan pas ik dat wel aan waarbij ik de aangepaste zendernaam 'lock'.

 

ja Rob... het is nog een heel werk zo'n kanalenlijst maken. Wellicht kun je beter vertrouwen en na plaatsing niet scannen of bij wel scannen niet 'verwijder zenders' gebruiken. Ik ben benieuwd of het '<n/a> probleem' zich dan nog zoveel voordoet.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:09

Ik ook niet (maar ik ben er wel mee aan het werk om wat uit te zoeken).

Als jij met die rotating lijst een satellietscan draait (b.v.alleen op 23.5E) met de optie zenders verwijderen: blijven dan alle favorieten in 'Nederland' gewoon bestaan?



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #19 hro

  • Senior Member
  • 2,547 posts

+756
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:21

Rotating bestaat uit 'vast' (13/19/23/28) en daaraan toegevoegd de gegevens van KingOfSat van alle satposities, dus ook 13/19/23/28 die in vast voorkomen.

 

Vast is zoals hierboven beschreven: dagelijks bijhouden, scannen transponder.

 

Het toevoegen van vast aan de data afkomstig van KingOfSat geeft denk ik de mismatch. Waar ik het zie pas ik het aan. Elders kan mogelijk dit de oorzaak zijn van <n/a> als je scant met zenders verwijderen. Immers: de verwijderde zender had de naam van KingOfSat.

 

Scan Veronica/Disney HD maar eens. Deze heet bij KingOfSat anders.

 

Eerder was dat probleem er ook bij Nederland 1 HD. Toen deze door de NPO omgedoopt werd tot NPO 1 HD paste Canal Digitaal dit aan. En dus ook in de lijst 'vast' van mij. Maar bij toevoegen data KingOfSat bleef er nog bijna een jaar 'Nederland' in plaats van 'NPO' staan. Telkens de beheerder van de site KingOfSat op gewezen want ik paste dit handmatig met lock aan. Recent zie je bij KingOfSat nu ook NPO en hoef ik het niet meer aan te passen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:32

Wellicht kun je beter vertrouwen en na plaatsing niet scannen of bij wel scannen niet 'verwijder zenders' gebruiken. Ik ben benieuwd of het '<n/a> probleem' zich dan nog zoveel voordoet.

Nee, zo werkt dat niet. En dat heeft helemaal niet met vertrouwen te maken. Ik zit op een andere locatie dan jij en kan enkele zenders gewoon niet ontvangen. Het gebruik van andermans settings zonder zelf te scannen is geen optie.

En nee: uiteraard krijg ik die <N/A> niet als ik niet scan; dan heeft de box geen enkele reden om aan te nemen dat er een mismatch tussen een zender en de shortcut zou kunnen zijn.

 

Het zou mij in mijn zoektocht al aardig helpen als ik wist of dit probleem (enkele <N/A>) na scannen met 'verwijder zender' zich ook bij anderen voor doet.





Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users