Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016

settings

  • Please log in to reply
61 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:59

Rotating bestaat uit 'vast' (13/19/23/28) en daaraan toegevoegd de gegevens van KingOfSat van alle satposities, dus ook 13/19/23/28 die in vast voorkomen.

 

Vast is zoals hierboven beschreven: dagelijks bijhouden, scannen transponder.

 

Het toevoegen van vast aan de data afkomstig van KingOfSat geeft denk ik de mismatch. Waar ik het zie pas ik het aan. Elders kan mogelijk dit de oorzaak zijn van <n/a> als je scant met zenders verwijderen. Immers: de verwijderde zender had de naam van KingOfSat.

 

Scan Veronica/Disney HD maar eens. Deze heet bij KingOfSat anders.

 

Eerder was dat probleem er ook bij Nederland 1 HD. Toen deze door de NPO omgedoopt werd tot NPO 1 HD paste Canal Digitaal dit aan. En dus ook in de lijst 'vast' van mij. Maar bij toevoegen data KingOfSat bleef er nog bijna een jaar 'Nederland' in plaats van 'NPO' staan. Telkens de beheerder van de site KingOfSat op gewezen want ik paste dit handmatig met lock aan. Recent zie je bij KingOfSat nu ook NPO en hoef ik het niet meer aan te passen.

Ahh, dat maakt al veel duidelijk. Zo zie je maar dat het overnemen van andermans gegevens (KoS in jouw geval) heel makkelijk tot problemen kan leiden.

Als proef op de som heb ik nu je vaste lijst i.p.v. de rotating gebruikt, en zie daar: hetzelfde probleem. Dus of die 'KoS naamfout is meegegeen naar je vaste lijst, of er is toch sprake van een ander probleem.

Test:

Het is bij mij heel simpel te reproduceren: in het Bouquet 'Nederland' zijn onder de marker 'muziek' de zenders 'brava hd' , 'iConcerts' en 'TV Oranje' getroffen (hier geschreven zoals ze in je lijst staan). Na mijn scan blijken die namen precies hetzelfde te zijn; dat was/is dus het probleem niet.

Ik zoek weer verder....



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #22 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 17:04

Nou, ik ben er een aantal uren mee bezig geweest, maar ik kom er niet achter waar het probleem zit.

De betreffende <N/A> markeringen zijn wit (in tegenstelling tot een aantal andere, waar het dan ook een duidelijke indicatie is dat de zender er niet meer is (respectievelijk door mij niet ontvangen kan worden) en zijn zoals gezegd gewoon te gebruiken. Ik kan bij de gegevens ervan geen verschillen zien met die uit de lijst van Hans. De oplossing (of beter: work-around) is dus deze favorieten handmatig aan het boeket toe te voegen en de <N/A> broer te verwijderen.

Toch raar; ik ben dan ook benieuwd of ik de enige ben die dit ervaart.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #23 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 4 August 2016 - 18:13

Dit heb ik ook, maar wel met de vorige lijst, de huidige lijst heb ik niet genomen.

Als ik een satelliet scan, de 23.5, krijg ik ook dit, het zit in de aanpassing van de namen denk ik, in de lijst staan ze als b.v NPO1 HD waarbij dit voorheen volgens mij NPO 1 HD was

2gvlw0o.png

 



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #24 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 August 2016 - 18:16

Rotating bestaat uit 'vast' (13/19/23/28) en daaraan toegevoegd de gegevens van KingOfSat van alle satposities, dus ook 13/19/23/28 die in vast voorkomen.

 

Vast is zoals hierboven beschreven: dagelijks bijhouden, scannen transponder.

 

Het toevoegen van vast aan de data afkomstig van KingOfSat geeft denk ik de mismatch. Waar ik het zie pas ik het aan. Elders kan mogelijk dit de oorzaak zijn van <n/a> als je scant met zenders verwijderen. Immers: de verwijderde zender had de naam van KingOfSat.

 

Een oplossing voor de rotating lijst zou zijn; wanneer je de overige sat posities aanvult met gegevens afkomstig van KOS met DreamSet,
best de satelliet posities 13E/19E/23E/28E niet aanvinkt. Dus alle satelieten kiezen en deze 4 sat posities uitvinken.
Zo blijft jouw vaste 13E/19E/23E/28E zenderlijst ongemoeid, en wordt deze enkel aangevuld met de overige satposities en zenders.

 

 


Edited by El Sato, 4 August 2016 - 18:19.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #25 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 4 August 2016 - 18:26

Dit heb ik ook, maar wel met de vorige lijst, de huidige lijst heb ik niet genomen.

Als ik een satelliet scan, de 23.5, krijg ik ook dit, het zit in de aanpassing van de namen denk ik, in de lijst staan ze als b.v NPO1 HD waarbij dit voorheen volgens mij NPO 1 HD was

 

dit ziet er toch wel erg uit...

 

Ander verschil: mijn vaste lijst maak ik op basis van de transponders zoals OpenPLi die via satellite.xml genereert. OpenPLi haalt deze van Lyngsat meen ik.

De rotatinglijst komt door te combineren met KingOfSat.

Kan zijn dat KingOfSat de transponders net iets anders heeft afgerond dan Lyngsat.

 

Om nu satellieten uit te vinken bij rotating... daar moet ik even over nadenken. De andere boeketten (= die van KingOfSat voor rotating) zijn dan niet meer volledig. Nadeeltje... zeg het maar.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 19:58

Dit heb ik ook, maar wel met de vorige lijst, de huidige lijst heb ik niet genomen.
Als ik een satelliet scan, de 23.5, krijg ik ook dit, het zit in de aanpassing van de namen denk ik, in de lijst staan ze als b.v NPO1 HD waarbij dit voorheen volgens mij NPO 1 HD was

 
Kijk, daar ben ik dan stiekem wel een beetje blij mee; ben ik in ieder geval niet de enige.
 
Helaas heb ik nog steeds geen oorzaak en dus ook geen oplossing kunnen vinden.

Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 August 2016 - 20:19

Namen zijn display items, die komen gewoon uit de lamedb. Al zet je daar lutjebroek in, dat maakt helemaal niet uit (of uit de bouquet file als je een handmatige rename hebt gedaan).

 

Je krijgt N/A als de service reference in de bouquet file niet kan worden gevonden in de lamedb. Dus zoek eens in het bouquet wat Hans zijn lijst vind dat de service ref voor NED1 HD moet zijn, en wat je lamedb vind dat het moet zijn? Leg ze naast elkaar en vul de plaatjes in...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #28 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 August 2016 - 21:31

Om nu satellieten uit te vinken bij rotating... daar moet ik even over nadenken. De andere boeketten (= die van KingOfSat voor rotating) zijn dan niet meer volledig. Nadeeltje... zeg het maar.

 

Kan je omzeilen met trucje zodat de zenders van 13E/19E/23E/28E ook in de andere (KOS) boeketten behouden blijven.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #29 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 August 2016 - 21:47

Hier even toegepast op jouw lijst. Ik heb niets gewijzigd aan de boeketten.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #30 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 August 2016 - 22:30



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #31 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 4 August 2016 - 23:06



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #32 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 August 2016 - 05:55

Namen zijn display items, die komen gewoon uit de lamedb. Al zet je daar lutjebroek in, dat maakt helemaal niet uit (of uit de bouquet file als je een handmatige rename hebt gedaan).
 
Je krijgt N/A als de service reference in de bouquet file niet kan worden gevonden in de lamedb. Dus zoek eens in het bouquet wat Hans zijn lijst vind dat de service ref voor NED1 HD moet zijn, en wat je lamedb vind dat het moet zijn? Leg ze naast elkaar en vul de plaatjes in...

 

Brava (M7) zoals die in de lijst van Hans voorkomen:


p:M7 Group
030f:00eb0000:0c94:0003:1:0
brava hd

p:M7 Group,f:0040
030f:00eb0000:0c94:0003:25:0
brava hd

p:M7 Group
02dc:00eb0000:0c9a:0003:1:0
brava hd

Brava (M7) zoals die in mijn lijst voorkomen (dus na scannen met 'zenders verwijderen):

p:M7 Group
030f:00eb0000:0c94:0003:25:0
brava hd


p:M7 Group
02dc:00eb0000:0c9a:0003:25:0
brava hd

Daar zitten dus inderdaad verschillen tussen (ook al zeggen die mij helemaal niets). Sowieso zit er een verouderde entry bij.


Edited by Rob van der Does, 5 August 2016 - 05:56.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 August 2016 - 13:25

De "25" is de "DVB Service Type". En die waarde is correct. De "1" in de lijst van Hans niet.

 

Wat die twee waarden precies betekenen, en/of waar ze vandaan komen, daarvoor moet ik (ook) het stokje doorgeven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #34 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 5 August 2016 - 13:36

ik scan alleen de transponder maar (met optie zenders verwijderen) en haal binnen met Dreamset... verder weet ik het ook niet. Ben geen techneut... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #35 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 August 2016 - 14:08

Goed: het probleem zit dus inderdaad in de lijst, en niet in mijn geklungel. Stelt me toch weer een heel klein beetje gerust....

het betreft overigens wel meer kanalen: ik heb hier voor de eenvoud alleen maar een paar CDS-kanalen de revue laten passeren.

Overigens kan ik niet nalaten te benadrukken het grote belang van een totale scan met zenders verwijderen alvorens een lijst samen te stellen; dat haalt simpelweg alle niet meer bestaande zenders weg.

 

@Hans: Helemaal los van dit gebeuren, kan ik je echt E-Channelizer aanbevelen ( http://echannelizer.com/ ). dat is in zeer korte tijd een uiterst intuïtief en uitgebreide editor geworden. En met name de volgende versie, die binnenkort verschijnt, heeft voor jou interessante mogelijkheden om (zeer aanpasbare) boeketten samen te stellen vanuit KoS.


Edited by Rob van der Does, 5 August 2016 - 14:12.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #36 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 August 2016 - 14:14

Overigens ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd wat nu de reden is om alle pid's te verwijderen.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 5 August 2016 - 14:25

Ik had vanmorgen ook zo iets. Bleek dat op een of andere manier de hanssettings bij mijn settings erbij waren gekomen. Ze bleken ook installed te zijn... Hans settings verwijderd en backup teruggezet en het was weer goed...

 

P.S. ik maak 's middags om 15.00 uur backup ipv 's nachts... handig voor dit soort foutjes....

 

Vanacht is er iets geweest met de servers.... misschien iets corrupt geraakt..?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #38 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 5 August 2016 - 15:17

De een gebruikt Dream Box Edit, de ander Dreamset en weer een ander Echannelizer.

 

Ooit switchte ik van Dreamset naar DBE, op aanraden van iemand. Het werd een puinhoop: boeketten kregen in plaats van een naam (Dreamset) een nummer (DBE).

 

Dreamset werkt goed. Ik houd het daar graag bij. Als iemand problemen heeft en een andere editor gebruikt dan adviseer ik: flash en doe eens over met Dreamset.

TV-zenders hebben daar overigens het getal 1. Radio heeft daar 2. En data 3.

 

Zenders in de kanalenlijst werken voor zover ik kan zien. Een n/a staat er bij mij niet als n/a in. Dat deze door een andere editor en scannen met zenders verwijderen een n/a wordt is eerder aan de gebruiker gelezen dan aan de moederlijst.

Ik lees nog geen echte fout bij jullie bij het maken van mijn lijsten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 August 2016 - 15:31

Als iemand kan vertellen wat die verschillende service types zijn, en nog beter, waar ze vandaan komen, dan weten we wellicht waarom die verkeerde entries er in staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 augustus 2016 #40 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 5 August 2016 - 15:37

Als iemand kan vertellen wat die verschillende service types zijn, en nog beter, waar ze vandaan komen, dan weten we wellicht waarom die verkeerde entries er in staan.

juist... verklaar de verschillen, en bekijk deze in diverse editors. Wellicht heeft maakt een editor er een eigen code/regel van.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users