Jump to content


Photo

Xtrend ET10000 advies gevraagd

xtrend ET10000

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #101 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 30 October 2016 - 11:11

What's in a name :)

 

Met betrekking tot de RTL2832 DVB-T USB tuner zat het duiveltje kennelijk in de details.

 

Ik had handmatig eerst "kernel-module-rtl2832" geïnstalleerd en vervolgens de USB driver en de USB development files.

Dat leek in eerste instantie prima te werken. Na de gemelde problemen heb ik de drivers weer verwijderd, gereboot en opnieuw geïnstalleerd. Maar nu eerst de USB driver en die bleek de kernel module automatisch mee te installeren. Vervolgens moeten ook de development files geïnstalleerd worden om beeld te krijgen.

In deze volgorde geïnstalleerd lijkt de RTL 2832 DVB-T  USB tuner nu wel stabiel te werken.

 

Uitstaande problemen:

-'glitches' bij het aan- en uitschakelen van tuners op lopende opnames. (zie hier )

-Alle 4 DVB-S tuners geven een verschillende AGC waarde bij dezelfde zender resp 68%, 1%, 2% en 28%. Alle waardes zijn onjuist, geen enkele waarde varieert met de echte signaalsterkte. Aangezien de C/N waarde wel correct wordt weergegeven is dit niet belangrijk, maar wel vreemd.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #102 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 31 October 2016 - 11:55

Te vroeg gejuicht mbt de USB tuner. Na ruim 2 dagen probleemloos draaien werkt de tuner vanmorgen ineens niet meer correct. Ik geef het voorlopig even op.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #103 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 November 2016 - 20:32

LOL, jij denk echt nog steeds dat er ook maar enige tuner voor enigma-ontvangers is die een een zinnige waarde voor AGC geeft? Een waarde die werkelijk correleert met "iets" van het signaal (be it signaalsterkte danwel signaalkwaliteit)? Die hoop heb ik jaaaaaren geleden al opgegeven. En daarom pleit ik er ook al jaren voor die display gewoon uit enigma te halen.

 

Ik denk je dat je nu ook begrijpt waarom ik mensen USB tuners altijd afraad  :mellow: 


Edited by Erik Slagter, 1 November 2016 - 20:33.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #104 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 2 November 2016 - 15:15

Het kan wel: Mijn ET9K geeft echt een serieuze waarde bij de AGC, de ET9K drivers zijn heel lang doorontwikkeld en dit was een van de latere toevoegingen. Ik ken de USB tuner/wifi problemen, maar ook die (zowel wifi als tuner) deden het uitstekend op m'n ET9K. Ik krijg het echt wel weer werkend, ooit. :D



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #105 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 2 November 2016 - 17:11

Er is ook geen technische reden waarom het niet zou kunnen (waarschijnlijk), maar kennelijk vindt niemand het interessant om een zinnige waarde door te geven.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #106 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 November 2016 - 22:20

Hmm, "Treiber 21-10-16" ;)

 
 

And kernel 4.8.3


Inmiddels is gebleken dat die 'nieuwe' drivers voor de 8k & 10k de oude drivers zijn (alleen gecompileerd tegen een nieuwe kernel).
Wat daar dan weer het voordeel van zou zijn....? Volgens mij alleen maar verspilling van geld en energie.

Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #107 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 3 November 2016 - 20:29

Nou, niet alleen gecompileerd maar ook een andere (oudere) source gezien het feit dat eerdere(lees oude) problemen weer terug zijn gekomen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #108 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 November 2016 - 20:50

Ja, maar dat was met de laatste drivers al zo. En daar gaat blijkbaar niets aan veranderen met de nieuwe (voor kernel 4.8.3).



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #109 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 4 November 2016 - 10:23

Wel weet ik niet wat ze daar aan het doen zijn.

Maar dit slaat toch helemaal nergens meer op, oude drivers plaatsen maar dan met nieuwe kernel ?? 

Vreemde gang van zaken bij die jongens daar 1 ding weet ik wel, "was echt tevreden met hun hardware" maar de volgende box(en) worden geen Xtrends meer.

Zat eerder te denken dan maar de mutant(en)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 




Also tagged with one or more of these keywords: xtrend ET10000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users