Jump to content


Photo

Xtrend ET10000 advies gevraagd

xtrend ET10000

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #21 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 4 August 2016 - 14:06

Het zal wel een keuze van dit bedrijf zijn.

Iig duidelijk, mijn keuze wordt het dus niet.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 August 2016 - 14:26

Boven hun pet gaan waag ik te betwijfelen. Aangezien veel zaken voor hen gefixt worden met allerhande workarounds vinden zij dat wel prettig. Of dat voor alle nooit gefixte zaken geldt weet ik ook niet. Hardwarematig vind ik het nog steeds het meest degelijke ontwerp, maar ik ben daarom niet minder tevreden met mijn 10K.
Dat die dingen nu voor zo'n absurde prijs gedumpt worden vind ik niet zo'n goed teken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2016 - 15:11

Boven hun pet gaan waag ik te betwijfelen. Aangezien veel zaken voor hen gefixt worden met allerhande workarounds vinden zij dat wel prettig. Of dat voor alle nooit gefixte zaken geldt weet ik ook niet. Hardwarematig vind ik het nog steeds het meest degelijke ontwerp, maar ik ben daarom niet minder tevreden met mijn 10K.
Dat die dingen nu voor zo'n absurde prijs gedumpt worden vind ik niet zo'n goed teken.

Nou, ik twijfel heel sterk aan de kennis en kunde van VU's (driver) devs.

En het is niet zozeer dat er zaken 'voor hen worden gefixt', het is zo dat zij zelf zaken 'fixen' door work-arounds in E2 aan te brengen i.p.v. de drivers verder en beter te ontwikkelen.

Ik ben het met je eens dat de hardware van VU gewoon goed is. Maar ja: aan hardware zonder (goede) software heb je niet zo heel veel.

 

Hoe je er ook tegenaan kijkt: VU laat wel steeds heel duidelijk blijken niet geïnteresseerd te zijn in tevreden klanten, alleen maar in hoge verkoopcijfers.

En bedenk dan dat zij aan de software kant vrijwel alleen drivers hoeven te ontwikkelen (in tegenstelling tot b.v. de fabrikanten van TV's en andere elektronica, die de gehele firmware moeten ontwikkelen). Dus een (goed) hardware ontwerp, een klein beetje tijd voor brakke drivers, plus nog wat tijd om E2 te leren daarmee om te gaan: kassa dus!

 

Over de 10k (trouwens ook de 8k): al heel lang geen driverontwikkeling (OK, afgezien van een recente kernel update, die verder geen nieuwigheden met zich mee bracht) en een aangepaste HbbTV (dat wil zeggen dat ze de tijdklok van de tijdbom een jaar verschoven hebben): dat is alles. Dus: een inmiddels oud ontwerp, waar geen tijd meer in gestoken wordt, terwijl er ruimte gemaakt moet worden voor nieuwe modellen: dat heet volgens mij gewoon 'uitverkoop'.

Daar kan je trouwens wel je voordeel mee doen!



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #24 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 August 2016 - 22:51

Om ff iets dieper hierop in te gaan: weet jij toevallig wat de laatste versie is van Openpli 4 voor de 10000 (datum) die nog op de vorige kernel draait ?

De huidige drivers + laatste kernel + oscam geven namelijk ellende op de duitse zenders bij Xtrend.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 5 August 2016 - 01:28

De bsp update voor de 10K was op 5 mei: https://github.com/X...d9305a08c6804bb


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #26 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 August 2016 - 23:58

Zojuist een OpenPLI van 24 02 2016 geprobeert en probleem is gelijk weg.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 August 2016 - 09:11

BTW, ik heb mij ooit laten vertellen dat het wel of niet achteraf kunnen decoderen afhankelijk kan zijn hardware-ontwerp. Het zou dus kunnen dat het bij VU+ niet (alleen) afhankelijk is van driver-ondersteuning.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #28 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 6 August 2016 - 15:46

Dat (de hardware beperking) is wat ik op het PLi-board steeds heb gehoord; als ik mij goed herinner van meerderen.

Maar hoe dan ook: VU ondersteunt dat niet en enkele andere merken wel.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2016 - 14:39

Wat ik wil zeggen is dat dat de achterliggende reden zou kunnen zijn en dat eindeloos zeuren van ons dan sowieso geen resultaat zal hebben.

 

Als straks alles naar CI+ gaat, is dat allemaal ook wat minder relevant, er zijn volgens mij maar heel weinig (geen?) enigma-ontvangers die een opname achteraf langs de CI module kunnen halen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #30 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2016 - 16:35

CI+ is voor Nederlanders een toekomstige beperking waar de Duitsers nu al last van hebben. Ik snap dan ook niks van e2 ontvangers die wel officieel CI+ ondersteuning bieden, maar niet achteraf kunnen decoderen via de CI+ module. In mijn ogen zijn die behoorlijk nutteloos hetgeen zou moeten leiden tot een kopersstaking bij onze oosterburen.

 

In ieder geval zijn er wel ontvangers die achteraf kunnen decoderen via de interne reader en dus vooralsnog een goede oplossing bieden voor CanalDigitaal zenders en dan is Vu+ geen goede keuze.

 

Ik ga er van uit dat er onder Duitse druk e2 oplossingen voor CI+ zijn gekomen voordat dit actueel is bij CanalDigitaal.



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2016 - 17:20

Los van het technische aspect werd ons op de ANGA verteld dat er in Duitsland al namens meerdere Sky kijkers rechtszaken aangespannen worden om de paring tegen te gaan. Geen idee of dit klopt en hoe de vlag ervoor staat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #32 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 16 August 2016 - 20:49

Wat houd precies dat achteraf decoderen in?
Ik neem aan dat je opnames niet decodeerd bij het opslaan, maar in plaats daarvan de ecm stream ook opslaat zodat je het bij het afspelen pas decodeerd met de smartcard?

Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #33 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 August 2016 - 21:00

Idd dat is het.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #34 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 16 August 2016 - 21:03

Ik kan me voorstellen dat zoiets inderdaad in de drivers moet worden ondersteund.
Maar wat is de meerwaarde ervan?
Is het niet zo dat bepaalde elementen in de keyladder na een tijdje wijzigen zodat de opnames na verloop van tijd niet meer zijn te decoderen met de smartcard?

Edited by MastaG, 16 August 2016 - 21:04.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 17 August 2016 - 01:03

Niet alleen in de drivers, maar ook (vooral) in de hardware.

 

Het heeft bij de M7 zenders meerwaarde omdat je daarmee de sid limiet niet belast (de anti-share counter in the kaart), het heeft bij CI's het voordeel dat je van een andere transponder kunt opnemen als je een multi-tuner box hebt, een CI module kan maar 1 transponder tegelijk aan.

 

Als we dus (ooit) verplicht naar een CI moeten, dan moet je hiervoor support in hard- en software hebben, anders is je dure multi-tuner waardeloos geworden.

 

Er moet dan ook een mechanisme in Enigma komen om automatisch te decoderen, bijvoorbeeld als de box in standby staat en er geen opname loopt, want inderdaad moet dat gebeuren voordat de ecm's "verlopen". Bij M7 heb je daar twee maanden de tijd voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #36 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 17 August 2016 - 07:31

Ah bedankt voor deze heldere uitleg WanWizard.

Dat je met de CI module maar 1 transponder aan kan is wel below the belt.

Dan komt dat achteraf decoderen wel goed van pas.

 

Maar zolang je de kaart nog rechtstreeks in de interne reader kunt gebruiken is toch niet echt nodig?

Mij is verteld dat je 4 kanalen tegeljik kunt decoderen.

Dan kan de vrouw dus GTST kijken terwijl je op de achtergrond 3 andere kanalen opneemt?

Moet toch ruim voldoende zijn?

Of zijn er echt hardcore tv-kijkers die alles moeten opnemen?



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #37 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 August 2016 - 08:04

Het punt is dat dat niet altijd zo is want op bepaalde zenders kun je er maar Max 2 openen

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #38 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2016 - 09:16

 

Bij M7 heb je daar twee maanden de tijd voor.

 

Maanden? Ik dacht dat het kort na de introductie van de Oranje kaart verlengd was van één naar twee dagen nadat bleek dat 1 dag te kort was voor de goedgekeurde ontvangers.

 

4 kanalen tegelijk decoderen lukt me al ruim een half jaar niet meer, al bij 3 'normale' kanalen gaat mijn kaart na een uurtje 'bokken' en ik share mijn kaart niet eens.

 

Het probleem met de NL omroepen is dat ze elkaar op bepaalde avonden proberen weg te concurreren door allemaal tegelijk goede content uit te zenden en op andere dagen helemaal niets.

 

Ik heb dan ook regelmatig dat ik 1 zender kijk en er 2 of 3 op wil nemen. Alleen met achteraf decoderen lukt me dit probleemloos.

 

 

 



Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #39 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 17 August 2016 - 09:44

@Zeeteefje
Heb jij dit aangegeven bij CD? Hoewel zij officieel geen 'ongecertificeerde' ontvangers ondersteunen mag dit natuurlijk niet voor komen. 4 streams is 4 en niet drie. Daardoor wordt je als consument aanzienlijk beperkt in functionaliteit. Ik heb het ooit ook naar hen aangegeven maar gezien mijn te vaak voorkomende uitval bij meerdere opnames, meestal om vertraagd te bekijken zodat ik niet gestoord wordt van de te vaak voorkomende reclameblokken van 8 min, is dit nog steeds niet opgelost / opgepakt. :(

Als er niemand klaagt dan is hun standpunt ongetwijfeld dat het allemaal probleemloos functioneert, wat klaarblijkelijk niet zo is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xtrend ET10000 advies gevraagd #40 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 17 August 2016 - 10:56

Hoe werkt dat dan met hun eigen gecertificeerde ontvangers?

Kun je daar wel probleemloos vier zenders tegelijk openen?





Also tagged with one or more of these keywords: xtrend ET10000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users