Jump to content


Photo

Kabel scan voor ieder image


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

Re: Kabel scan voor ieder image #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 August 2016 - 15:33

Je ziet het: ik heb niet overdreven over hun support. Daar kunnen geen 40 rovers tegenop :)

Ze reageren hier zelfs op een Nederlandstalig draadje....



Re: Kabel scan voor ieder image #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 8 August 2016 - 19:14

Er zijn positieve en negatieve dingen aan de manier waarop Sundtek e.e.a. implementeert, daar wil ik verder geen discussie over voeren.

 

Wel over USB tuners als een groep. Het is altijd ellende. Als is het misschien niet nu, dan komt het wel later. Ik heb dat al eens een paar keer uitgelegd. Het klinkt heel aantrekkelijk, maar ik zou er ècht niet aan beginnen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kabel scan voor ieder image #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 August 2016 - 21:04

Terwijl ik toch hele groepen mensen ken die er veelvuldig gebruik van maken en zelden of nooit problemen hebben.

Re: Kabel scan voor ieder image #24 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 August 2016 - 23:53

Ik zie het nut van zo'n Sundtek eigenlijk niet in. Voor minder koop je een complete ontvanger met c, t en s.



Re: Kabel scan voor ieder image #25 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 August 2016 - 05:57

Het nut is het toevoegen van een extra tuner, ongeacht de bestaande tunerbezetting.

Re: Kabel scan voor ieder image #26 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 9 August 2016 - 06:14

klopt... als er intern maar plaats is voor 1 of 2 DVB-S-tuners en je wil ook C/T hebben dan is het een goed alternatief.

 

vanmorgen na overzenden kanalenlijst pc naar Mutant echter weer de C/T-tuner verloren... reboot was nodig. Blijft modderen met de software van Sundtek.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #27 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 August 2016 - 06:23

Gewoon weer contact opnemen.



Re: Kabel scan voor ieder image #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 August 2016 - 13:42

Het probleem is dat gebruikers niet begrijpen dat als het nu werkt, dat het morgen misschien opeens niet meer werkt en ook niet meer gaat werken (omdat hun fabrikant betreffende support uit hun kernel heeft gegooid, of de kernel heeft geupdate waardoor support "anders" gaat, enz. enz.). Dát is het grote probleem. En daarnaast nog dat je bij het kopen van zo'n ding nooit vantevoren kunt weten of het sowieso gaat werken. Ik zeg: gewoon niet doen, neem het risico niet. Afgezien van het feit dat zo'n USB tuner grote hoeveelheden data rondpompt over de USB bus, waarbij de USB bus van STB SoC's niet echt heel erg gevanceerd of robuust is (niet te vergelijken met je PC) en het belast de CPU, via enigma, ook nog eens aanzienlijk, daar waar dat met een ingebouwde of insteek-tuner allemaal in hardware wordt geregeld.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kabel scan voor ieder image #29 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 9 August 2016 - 13:45

@Rob: zal ik doen, maar er moet ook nog 'betaald' gewerkt worden... ben nog niet met pensioen... ;-)

@Erik: kan kloppen maar als er geen andere uitweg is dan is dit wel een oplossing. Ik wacht op een goede 4K-ontvanger met drie tuners...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #30 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 9 August 2016 - 16:22

Zojuist gedaan. Weer bijna een uur via remote de Mutant in handen gegeven van Sundtek/Markus. Hij stelt nu de fout gevonden te hebben... afwachten. In ieder geval mag ik geen software-update doen voor eind morgenmiddag. Een en ander moet nog verwerkt worden.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kabel scan voor ieder image #31 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 August 2016 - 16:33

@Erik: allemaal mooi en waar, maar wat moet je dan als je om een extra tuner verlegen zit? Boxen met 4 tuners zijn al zeldzaam, en met meer is helemaal niet te krijgen. Het werken met twee onafhankelijke boxen is ook niet alles. En nogmaals: ik ken hordes mensen die USB-tuners al lange tijd gebruiken en het eerste probleem nog moeten tegenkomen. Neemt niet weg, dat er inderdaad problemen kunnen optreden. Dus altijd een backup image achter de hand houden bij updates is en blijft een goed idee.

 

@Hans: nogmaals, de support van Sundtek is simpelweg onovertroffen. Nog nooit een fabrikant (van wat dan ook) meegemaakt die zoveel effort in de klantenservice steekt.



Re: Kabel scan voor ieder image #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 August 2016 - 19:17

Als extra of (extra-extra) is het op zich niet verkeerd. Maar zorg dat je kijkplezier er niet van afhankelijk is. Wij kunnen er weinig aan doen als het niet werkt, en niet iedereen blijkt daar helaas even goed mee om te kunnen gaan...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kabel scan voor ieder image #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 August 2016 - 03:26

Het lijkt me logisch dat deze niet standaard geinstalleerd is op boxen als een VuDuo, deze heeft immers alleen sat tuners

 

Ik kan me helemaal vinden in die beredenering.

 

Alleen bij een Xsarius Pure kabelbox staat er van alles voor satelliet geinstalleerd terwijl er geen satelliettuner in die boxen zit. Ook wordt er bij de eerste wizard gevraagd om een satelliet kanalenlijst te installeren. Dat lijkt me dus niet logisch.


Edited by Dimmie, 18 August 2016 - 03:27.


Re: Kabel scan voor ieder image #34 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2016 - 07:50

Dat geldt voor alle kabelboxen, de opstartwizard heeft geen weet van de gemonteerde tuner(s) vandaar dat de satellietlijst als eerste wordt getoond maar je kunt gewoon een keuze maken hoor, pijltjoets meerdere malen naar rechts of links en je kunt een kabellijst of andere lijst kiezen, dat is best logisch.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kabel scan voor ieder image #35 peterjo

  • Senior Member
  • 73 posts

+4
Neutral

Posted 21 August 2016 - 20:48

Wanneer je een combi ontvanger hebt, kun je naturlijk ook gebruik maken van AutoBouquetsMaker (ABM). Die kan bouquets maken van zowel sat providers als kabel providers (en Digitenne). Staat je kabel provider er niet bij, dan even een seintje geven.

 

Mijn ervaring met Sundtek USB tuners zijn redelijk goed. Ik heb momenteel maar problemen met 1 VU Solo SE box (heb er 3 van). Die geeft wel regelmatig problemen met de USB poort. De USB HD raakt hij dan ook kwijt. Een reboot lost het probleem ook. Ik wijd dit aan een 'zwakke' USB bus van die box. De andere 2 hebben dit probleem niet. Een USB switch lost het probleem ook niet op. 



Re: Kabel scan voor ieder image #36 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 22 August 2016 - 20:04

vanmorgen na overzenden kanalenlijst pc naar Mutant echter weer de C/T-tuner verloren... reboot was nodig. Blijft modderen met de software van Sundtek.

 

 

Is er niet zoiets als een USB device een vaste USB poort geven.

Aangezien Linux niet altijd hardware zelf zoekt maar er op gewezen moet worden..?

Heb zoiets ook in mijn domotica ingesteld.:

https://www.domoticz...stentUSBDevices

 

En tsja ALS een core zegt, doe het niet......

Doe het dan zeker ....:-)


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kabel scan voor ieder image #37 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 22 August 2016 - 20:27

Mijn bericht van 9 augustus werd gevolgd door nog een contact met Sundtek. Zie de eerstvolgende UP/DOWNLINK voor een verslag.

Om kort te gaan: op 11 augustus is op de site een nieuwe driver geplaatst, zie  http://support.sundt...opic,348.0.html

 

deze zou goed moeten werken.

 

ik hier hier na software-updates of overzetten kabellijsten geen uitval meer gehad van de Sundtek DVB-C/T-usb tuner.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users