Jump to content


Photo

Deep Sleep PLI-4


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2016 - 23:39

Hallo,

 

Zowel op mijn VU Duo als mijn Mutant HD51 heb ik de laatste versie van PLI geïnstalleerd.

Na verloop van tijd vallen ze beide in Deep Sleep.

Ik weet niet wat voor melding er op TV komt omdat ik vaak intern stream.

Opeens stopt de stream ermee en is er geen connectie met de boxen.

De instellingen voor de sleep timer zijn niet aangepast en alles staat gedeactiveerd.

Hoe krijg ik dit uit of in elk geval in de standby stand.

Zelfs in deze standby stand gaan de boxen ook in deep sleep.

 

Mvg,

Ruud

 



Re: Deep Sleep PLI-4 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 August 2016 - 00:58

Er zit standaard niets in OpenPLi dat na verloop van tijd een box in deep sleep zet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #3 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2016 - 09:07

Het gebeurt alleen met OpenPLI of OpenATV.

Zet ik op de VU Duo Black Hole of VTI dan gebeurt het niet.

Bestaat er ergens een log file waar ik kan zien wat er met de boxen gebeurt.



Re: Deep Sleep PLI-4 #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 August 2016 - 10:11

Als jij OpenPLi installeert, is dat dan clean of wordt er een oude(re) Back-up teruggeplaatst? In dat geval flash maar eens volledig schoon. Zijn er 'bijzondere plugins' die jij gebruikt?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Deep Sleep PLI-4 #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 17 August 2016 - 10:55

Let dan wel even op dat er mogelijk ook een backup op een intern gemonteerde harddisk kan staan, voor het geval dat van toepassing is.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Deep Sleep PLI-4 #6 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2016 - 12:09

Als het goed is altijd schoon.

En zet er geen extra plugins in, alleen de picons.

Ik wis voor dat ik dit doe enkele directory's via FTP.

Als ik dit niet doet word er gevraagd om bepaalde zaken terug te zetten.

Overigens is de Image voor de Mutant HD51 net uit en deze heb ik er gelijk op gezet.

Omdat deze in diep sleep ging, ben ik even overgegaan naar OpenATV.

Mocht er een betere oplossing is dan hoor ik dit graag



Re: Deep Sleep PLI-4 #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 August 2016 - 12:16

Jij zegt het zelf 'als het goed is'. ;)
Aangezien jij vooralsnog de enige bent met dit probleem, en dan ook nog op twee verschillende ontvangers, plus het feit dat er geen andere meldingen zijn, verwacht ik niet dat wij met een oplossing (kunnen) komen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Deep Sleep PLI-4 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 August 2016 - 12:37

HDMI-CEC ? TV uit = box uit?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #9 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2016 - 22:59

HDMI kabel is uit de box gehaald...

Heb het  proggie Pingwatch draaien op een pc ...

En de volgende meldingen komen eruit

Box aan : 20.32.51

Box uit   : 21.10.23

Box aan : 22.24.08

Box uit   : 20.01.11 Volgende dag.

Box aan:  23.05.34

 

In de periode dat de box uit was.. brand alleen het rode lampje van de box.

Heb hem zelf niet aangezet dat deed de box zelf om 22.24.08.

 

In het menu Sleep Timer is alles gedeactiveerd.

word er door OpenPLI zelf geen log bestand aangemaakt...en waar kan ik deze vinden.



Re: Deep Sleep PLI-4 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2016 - 05:32

Opnames lopen die als end-action hebben om de box in deep-sleep te zetten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #11 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 19 August 2016 - 09:20

Heb inderdaad een opname tussendoor gehad.

Zal hem eens laten draaien zonder opnames..



Re: Deep Sleep PLI-4 #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2016 - 13:31

Even kijken wat er als actie ("after event") bij de betreffende timers gedefinieerd staat.

 

En als dat op "auto" staat, dan betekent het "keer terug naar de vorige staat", dus als de box in deep sleep stond voor een opname, dan gaat deze terug naar deep sleep als de opname is afgelopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #13 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2016 - 19:11

Oke... wist ik niet....

Heb inmiddels pli opnieuw erin gezet met een nieuwe HDD.

Nu bedenk ik opeens na het lezen van WanWizard antwoord dat ik de box veel benaderd en stream vanaf mijn PC.

De Box geeft dan aan dat deze aan het opnemen is op het moment dat ik met een PC stream.

Misschien wat de box daardoor na verloop van tijd, wanneer ik niet kijk naar de Sleep Mode stand.

Overigens kom ik nog iets geks tegen en weet net of dat hoort.

Ik heb en sleep stand timer ingesteld.

Aan het verstrijken van de ingestelde tijd valt de box in Stand By mode...

Dit geeft de box ook aan.

Echter krijg ik de box niet meer uit deze mode, en kan ik alleen de box resetten door de spanning eraf te halen.

Heb dit ondervonden met de Mutant HD51 en nog niet getest met de Vu Duo.



Re: Deep Sleep PLI-4 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2016 - 10:34

Techisch gezien is een stream hetzelfde als een opname.

 

Deep standby = uit, dus dan is er geen streaming mogelijk. In standby wel. Maar dan zou de sleep timer niks moeten doen, box staat immers al standby?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #15 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2016 - 10:58

In deep Sleep kan ik inderdaad de box niet benaderen via de web en ftp.

Ik zet hem eerst in standby en dan kan ik hem benaderen.

Dit probleem gebeurt ook met de openATV image.

Heb na mijn bericht gisteren de box in standby gezet en niet meer benaderd..

Hij staat nu nog steeds in standby ipv de terugval naar deep sleep.

Zou dit het dan misschien kunnen zijn.

En hoe kan ik dan zorgen dat hij niet meer in deep sleep valt nadat ik hem via de web heb benaderd.



Re: Deep Sleep PLI-4 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2016 - 13:26

Dus je hebt een sleeptimer staan, die na inactiviteit de box in deep sleep zet?

 

Wat doe je precies via "het web"? Als je daar de box aanzet, of daar de remote gebruikt, dan heb je de oorzaak al te pakken. De box ziet geen onderscheid tussen beide.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #17 starmaster

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2016 - 16:34

Bij een sleeptimer gebruik zette werd de box in "stand by" mode gezet.

Op het scherm van de box kon ik aflezen dat hij in Standby mode stond.

Wanneer ik in het menu aangeeft dat hij in standby mode moet dan krijg ik geen melding op het display.

Ik zie alleen de datum en tijd

Echter kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer uit deze mode dmv de afstandsbediening.

Ik moest de box resetten door de spanning eraf te halen.

 

Met de web bedoel ik:

De box staand al in standby mode.

Via mijn pc benader ik de box door zijn ip adres in te voeren.(Open Web)

Volgens mij ziet de box dit dan als een opname.

En als je aangeeft dat de box terugvalt naar de stand voor de opname, dan kan het zijn dat hij naar de Deep Sleep mode gaat.

Bij een timer opname kan ik aangeven naar welke stand de box moet gaan na opname, maar volgens mij kan ik niet aangeven naar welke stand de box moet gaan wanneer ik hem remote heb benaderd.

Dus via de Open Web.



Re: Deep Sleep PLI-4 #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2016 - 17:42

Als je alleen maar "zijn ip adres" invoert dan doet de box daar helemaal niks mee. Als je bedoelt dat je daarna via de kanaallijst een zender naar je PC laat streamen, dan speelt daar deze discussie niet. Dat verandert niets aan de status van de box, die blijft standby of aan.

 

Er is behalve een opname timer of de sleeptimer niets in OpenPLi wat de box in deep standby zet. En ik kan me niets voorstellen bij het niet meer wakker willen worden, zeker niet bij twee zulke verschillende boxen. Ik heb geen van twee, en zet nooit boxen in deep standby, dus ik zou het even niet meer weten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Deep Sleep PLI-4 #19 schapi

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 28 March 2017 - 01:19

Hallo ook ik heb het zelfde probleem met n echte dm800hd pvr geen clone, s avonds na 11.30 begint het , melding dat box wegens inactieve op standby gaat of ik dit wil , moet dan op ja of nee drukken, schone install laatste pli voor de box en geen extra timers. dit gebeurd niet met andere images en heb me al suf gezocht , doch vind niets abnormaal.

 

Groet Johan



Re: Deep Sleep PLI-4 #20 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 28 March 2017 - 06:55

Ik heb dit ook al eerder gemeld met mijn uno4k. Ding gaat uit zichzelf op deepsleep. Als er een opname is komt hij er weer gewoon uit.

Timers maak ik met autotimer

Nooit ergens ingesteld dat de box baar deepstandby moet gaan

Edited by _HarmeN, 28 March 2017 - 06:57.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users