Jump to content


Photo

Canal Digitaal software update for DSR ontvangers


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #21 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2016 - 19:39

In zelfde bericht stond ook een opmerking over niet meer werken van smart wi en clone+ adapters....

 

Dus lijkt mij uitfasering van de seca layer op alle officiele ontvangers en omschakeling naar de nagra merlin layer zoals bv de M7 801 al deed.

Als de omschakeling van de officiële ontvangers lukt dan kunnen ze vervolgens met een druk op de knop direct alle cardservers en softcams op zwart zetten door de seca layer te deactiveren. Of alleen deactiveren voor bepaalde "premium" kanalen.

 

Enfin, koffiedik kijken voor iedereen. Maar hier zat ik aan te denken toen ik het bewuste emailje las ;)

 

Dit lijkt ook wel op een instant effect op de SmartWi werking meteen na de update.

 

SmartWi en Clone+
Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken.



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 September 2016 - 14:30

Het management van M7 gaat er blind vanuit dat zowat iedereen een M7 ontvanger heeft. Dat heeft namelijk iedereen gezegd toen er naar gevraagd werd, er werd zelfs op shit4all gezegd dat je dat moest doen.

 

Dus voor M7 bestaat de open ontvanger markt niet, en is er dus ook geen probleem.

Los daarvan. De mensen die geen M7-ontvanger hebben, die zijn ze liever kwijt dan rijk, zijn alleen maar lastig. We hoeven echt niet te rekenen op enige sympathie uit die hoek.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #23 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2016 - 16:22

Maar dat scheelt toch een boel inkomsten...

De enige klanten die ze dan overhouden zijn kijkers die (nog) geen alternatief hebben. Lees: mensen zonder fatsoenlijk internet.

De rest kan ook overstappen op IPTV, zelfs (of vooral) in het buitenland.



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #24 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 September 2016 - 08:27

Het management van M7 gaat er blind vanuit dat zowat iedereen een M7 ontvanger heeft. Dat heeft namelijk iedereen gezegd toen er naar gevraagd werd, er werd zelfs op shit4all gezegd dat je dat moest doen.

 

Dus voor M7 bestaat de open ontvanger markt niet, en is er dus ook geen probleem.

 

Dat is echt niet waar; kijk maar eens op het CDS-forum.
 



Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 2 September 2016 - 09:06

Forum != Management

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #26 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 September 2016 - 16:05

Idd is hetzelfde als hun zelf.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 September 2016 - 14:25

Maar dat scheelt toch een boel inkomsten...

De enige klanten die ze dan overhouden zijn kijkers die (nog) geen alternatief hebben. Lees: mensen zonder fatsoenlijk internet.

De rest kan ook overstappen op IPTV, zelfs (of vooral) in het buitenland.

Ik snap jouw redenatie niet? In plaats van 95% van de abonnees heeft dan, volgens M7 in het ideale geval dus, 100% van de abonnees een ontvanger van M7 zelf en die kunnen "alles" "gewoon" zien, dus is er "geen" probleem. Het zijn die gasten (wij dus) met open ontvangers die alleen maar lastig zijn, maar dat is maar zo'n kleine groep, daar liggen ze echt niet wakker van.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #28 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 September 2016 - 14:44

Ik deel het idee dat we een kleine groep zijn niet, omdat er tegenwoordig amper nog iets anders in de winkel ligt dan Linuxontvangers. We zijn wegens het agressieve aanprijzen van M7-ontvangers wel een minderheid, maar dat betekent niet dat we onbeduidend zijn.

Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 September 2016 - 14:48

Dat mag jij vinden, punt van deze discussie is dat het M7 management van mening is dat dit een te verwaardelozen groep betreft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 September 2016 - 14:49

Die open ontvangers gaan volgens mij in grootste getale naar Duitsland, oostbloklanden en vooral Azië. Hier zie je ze helemaal niet zo veel (op het totaal).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Canal Digitaal software update for DSR ontvangers #31 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 5 September 2016 - 17:18

Ik denk eerder dat elke euro er 1 is, ook voor M7. Maar doordat IMO het huidige verdienmodel (advertenties = gratis aanbod content) van de klassieke omroep en daarmee ook de provider sterk onder druk staat, zou ik me kunnen voorstellen dat de introductie van een andere verdienmodel bv. pay-per-view, het mogelijk verliezen van bepaalde klanten rechtvaardigt. In een dergelijk model is nl. veel meer “invloed=macht” over de “klant” wenselijk ;)

 

Een aardig overzicht van waar mensen naar kijken, lineair versus niet- lineaire TV, staat hier.  

 

http://www.marketing...ling-te-behalen


Edited by 40H3X, 5 September 2016 - 17:18.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users