Jump to content


Photo

Audio Sync Xarius Fusion HD SE


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2016 - 11:14

We gebruiken sinds enige tijd de Xarius Fusion HD SE. We zijn zeer te spreken over de beeldkwaliteit, maar wat een doorn in het oog (en oor) is, is dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. De leverancier waar ik deze heb aangeschaft vertelde mij dat het lag aan de uitrichting van de satelliet. Dit leek mij vreemd, maar goed; geen techneut zijnde, hou je alles voor mogelijk. Inmiddels heb ik een nieuwe (tevens grotere) schotel en nieuwe triple LNB. Ik heb de xsarius naar fabrieksinstellingen gedaan en online opnieuw met de wizzard ingericht / opgestart. De schotel staat zeer goed uitgericht level en kwaliteit gemiddeld op 85% op alle drie de satellieten. 

 

Inmiddels werkt het nu wel goed, ook staat er nu een vermelding bij voor dat specifieke kanaal als ik op audio druk. Dit was eerst niet. Wellicht is dit meegekomen met de nieuwe installatie? Bij een opname op NL 2 deze week was het weer een stuk minder, het geluid komt te laat. Ik probeer bij te stellen met de audio sync knop. maar weet niet goed wat ik moet doen. omhoog of omlaag....

 

Hebben andere gebruikers dit ook? 



Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #2 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 28 August 2016 - 11:22

Om te beginnen kan ik je zeggen dat dat sync probleem helemaal niks met uitrichten te maken heeft.
Hoe heb je alles aangesloten komt er bijvoorbeeld een versterker wan te pas voor het geluid of niet?
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 28 August 2016 - 11:23

Hoe erg is het fenomeen? Is het "net niet" goed of seconden er naast?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,507 posts

+118
Excellent

Posted 28 August 2016 - 16:13

Welke zenders?
Hoe is je opzet voor beeld decoder en tv met voor geluid decoder met versterker?

HDMI of optisch aangesloten ?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 31 August 2016 - 17:31

De D/A omzetting wordt gedaan door het apparaat waar je de HDMI in stopt. Dus de oplossing zoeken in het apparaat waar je de HDMI in hebt gestopt. Veelal treed dit probleem alleen op als men de boel aan het doorlussen is, bijvoorbeeld via een versterker.

 

Als de Xsarius direct is verbonden met de TV middels een HDMI kabel dan dien je dus de instellingen in de tv na te lopen. Diverse instellingen in de tv zelf; beeldtechnieken als filters en motion handlers kunnen dit probleem veroorzaken. Het stuk voor stuk uitzetten van deze extra beeldbewerking opties moet dan op een gegeven moment duidelijkheid geven waar het probleem hem in zit.



Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #6 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2017 - 14:51

Bedankt voor de reacties. Het probleem speelt nog steeds, maar wisselt van heel vervelend, tot eenbeetje ernaast en soms gaat het goed. Ik heb een nieuwe schotel en lnb gemonteerd, daar lag het inderdaad niet aan. Ik gebruik inderdaad een soundbar, aangesloten via een hdmi kabel, van hetzelfde merk als de tv. Zou een optische kabel het probleem verminderen of wegnemen? Als we Netflix kijken is het probleem er niet meer overigens.... dus wordt er bijna geen films of series gekeken via de sat.

Ik probeer via de audio sync het probleem op te lossen, maar daar zijn teveel opties: Service delay; omhoog of omlaag bijstellen per ms. Of Global delay; omhoog of omlaag bijstellen per ms.

Groet.

Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #7 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2017 - 14:53

Het probleem is op alle zenders en het geluid is vaak 'te laat' en flink ook.

Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 10 January 2017 - 17:55

Als het consistent is, kun je het verhelpen met de lip sync plugin.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 11 January 2017 - 03:11

Haal die soundbar er eens tussenuit en plug die HDMI kabel eens rechtstreeks in de tv. Heb je dan het probleem nog steeds ?

 

Kijk je netflix vanuit het menu van je tv ? Of gaat dat met een los kastje wat ook eerst naar de soundbar loopt ?



Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #10 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2017 - 11:29

We kijken netflix vanuit menu tv. Ik zal eens gaan testen zonder soundbar.

Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #11 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2017 - 11:30

En hoe werkt de lip sync plugin?

Re: Audio Sync Xarius Fusion HD SE #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 11 January 2017 - 18:49

Dat je netflix direct vanuit de tv kijkt dan stuur je het geluid vanuit je tv digitaal naar je soundbar.

 

Dus sluit de decoder eens rechtstreeks op de tv aan en ga dan vanaf de tv naar je soundbar (zelfde als dat je met netflix doet). Grote kans dat dan je probleem weg is.


Edited by Dimmie, 11 January 2017 - 18:50.



5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users