Zijn we het weer eens
Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #61
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #62
Posted 1 October 2016 - 13:29
Techisch klopt dat. Je kunt hooguit een discussie voeren over betrouwbaarheid en performance, die beide een stuk beter zijn bij een NAS. Maar dat is persoonlijk en situatie afhankelijk.
Precies en daarom zei ik ook "each to his own" en ik zou het wel doen
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #63
Posted 5 October 2016 - 18:50
Het ging mij er om, dat je als je dus per sé 4 Tb aan opslag wilt hebben, dat je wel even bezig bent dat allemaal te vullen en dat je waarschijnlijk toch niet zo blij zult zijn als dat allemaal weg is. Dat is geen omvang van een weekje een paar series opnemen.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #64
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #65
Posted 6 October 2016 - 07:50
Er is toch een 2 tb disk in 2.5 inch formaat beschikbaar die past in de vu solo 4k? Ik heb zelf een 2tb 3.5 disk en die is al voor meer dan de helft vol. Kijk nog wel eens opnames terug van 2 jaar geleden (series)...
Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10
VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700
Ziggo start CI+
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #66
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #67
Posted 7 October 2016 - 12:23
Hoi Allemaal,
Wellicht iets offtopic, maar in april dit jaar heb ik mijn fullhd philips moeten vervangen door een SUHD van Samsung (omdat de philips ermee ophield). Wat mij erg opvalt en ook sterk irriteert is dat de Samsung bepaalde zenders erg trillerig/haperig weergeeft. Vooral DIscovery HD en National geographic HD (23.5) hebben hier erg veel last van. Ik heb een vuduo die het beeld verzorgt op 1080i @50hz.
Ik vraag me af of dit een probleem van de TV is of een probleem van de receiver. Samsung beweert het probleem iig niet te zien en dus volledig normaal is, waar ik het niet mee eens ben. Met de philips had ik dit probleem iig niet.
Op de sport kanalen van canal digitaal doet zich probleem niet voor. Een F1 uitzending loopt dan perfect vloeiend.
Mensen met ervaring hierover? Alle commentaar is welkom.
Groeten,
BK
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #68
Posted 7 October 2016 - 14:13
Ik heb hier een BENQ UHD monitor aangesloten op een HD ontvanger. De monitor krijgt 1080p50 binnen (let op: géén 1080i50 dus!). Toch trilt het beeld een beetje, rechte horizontale lijnen. Met een "gewone" Full HD monitor heb ik dat niet. Suggereert toch wel een kwestie van de monitor/TV dus. Kennelijk werkt het alleen optimaal als je UHD aanlevert, toch een beetje jammer.
Edited by Erik Slagter, 7 October 2016 - 14:14.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #69
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #70
Posted 7 October 2016 - 14:35
Dat moet ik nog eens uitproberen, dat is wat lastig om even neer te zetten. Maar in de toekomst zal er ook daar uiteraard op enig moment wel een UHD ontvanger staan en ik vermoed dat het dan opeens helemaal goed gaat.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #71
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #72
Posted 7 October 2016 - 14:40
Dat moet ik nog eens uitproberen, dat is wat lastig om even neer te zetten. Maar in de toekomst zal er ook daar uiteraard op enig moment wel een UHD ontvanger staan en ik vermoed dat het dan opeens helemaal goed gaat.
Dus je vermoedt dat de upscaler van een STB beter is dan die van je monitor?
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #73
Posted 8 October 2016 - 16:11
Edited by Zuppelan, 8 October 2016 - 16:11.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #74
Posted 8 October 2016 - 16:57
Toch raar dat een uiterst moderne UHD monitor/TV het (eenvoudige) upscalen van FHD naar UHD (blijkbaar) niet goed aan kan. Want voorlopig zullen de meeste signalen die aan dergelijke schermen worden toevertrouwd echt nog wel (maximaal) FHD zijn.
Dat vond ik ook erg tegenvallen.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #75
Posted 8 October 2016 - 16:59
Dus je vermoedt dat de upscaler van een STB beter is dan die van je monitor?
Vergeleken met deze monitor kan het alleen maar beter zijn.
Maar ook op m'n TV gebruik ik gewoon de interne scaler van de SoC. SD kijk ik nooit meer, dus van echt upscalen is geen sprake, maar ik gebruik dan dus wel de bob&weave van 25 naar 50 fps en dat werkt prima! Tickers in beeld lopen netjes vloeiend, terwijl als ik het de TV laat doen, dat gaat het met horten en stoten, dan weer een tijdje vloeiend, dan weer uitgesmeerd... Hij probeert kennelijk er wat mee te doen, maar dat lukt niet echt overtuigend.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #76
Posted 8 October 2016 - 17:01
De mediaprocessor in een luxe Linuxontvanger mag wat kosten. Ga ervanuit dat Broadcom in zijn beste mediaprocessoren zijn beste schalers zet. In de TV-markt waar fabrikanten momenteel elkaar de tent uitvechten om als eerste een UHDTV onder de 500 euro op de markt zetten, is wellicht geen geld voor een mediaprocessor met goede schalers.
Ik geloof niet dat Broadcom in elke SoC een andere scaling module inbouwt, veel te complex (en duur) om verschillende versies te onderhouden. Er zal verschil zijn tussen generaties van SoC's, maar ik geloof niet dat er wat dat betreft verschil is tussen baseline en top of the bill SoC's.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #77
Posted 8 October 2016 - 17:03
En (ik durf het haast niet te vragen, maar toch) je hebt van de TV wel alle 'beeldverbeteraars' uitgeschakeld?
Ik kan geen verschil zien tussen het gebruik van de upscaler van de STB en die van de UHD-TV (LG 55EF950V). Dus gebruik ik die van de STB, om die vervelende omschakelverschijnselen niet te hebben.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #78
Posted 8 October 2016 - 19:26
Er zijn inmiddels ook een paar NASsen op de markt die je via een SATA(600) poort kun aansluiten aan een laptop of PC.
Ik weet niet of het technisch mogelijk zou zijn, maar dit type nas koppelen aan je VU Plus Ultimo 4K zou toch zeker een leuke extra zijn.
Wat betreft hitte zou ik voor een 2,5 inch disk gaan deze zijn vaak cooler maar, halen niet de 4TB (max geloof ik 2TB)
Ik heb in mijn VU+ Ultimo (geen 4K) een disk zitten van 1TB waar de opgenomen spullen en config backups op landen. Momenteel 30% vol.
Daarnaast heb ik een NAS waarin 4x 6TB RAID5 zit daarop loopt elke nacht om 02:00 een (Robocopy) script vanuit mijn NAS die de 1TB Disk in VU Ultimo in (one way) sync houdt via FTP. Gezien het een one way sync is moet ik wel mijn NAS regelmatig nalopen / opschonen. Tot op heden heb ik nog weinig opnames gemaakt na 02:00 tijdens de sync, de opnames die ik als test heb gedaan zijn tijdens de (eerste) sync niet meegenomen en niet op mijn NAS geplaatst maar een dag later is dit wel weer recht gezet door het zelfde script. Dit komt waarschijnlijk omdat de bestanden dan gelockt worden door openpli.
Dit ter info, hopelijk heeft iemand iets aan deze gedachte
Groet,
ERonny
P.s. Stroom verbruik minderen kijk eens goed naar je idle time van je devices mijn NAS is meestal om 06:00 netjes idle en verbruikt dan nog geen 2 watt.
Edited by easyronny, 8 October 2016 - 19:26.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #79
Posted 8 October 2016 - 19:28
En (ik durf het haast niet te vragen, maar toch) je hebt van de TV wel alle 'beeldverbeteraars' uitgeschakeld?
Ik kan geen verschil zien tussen het gebruik van de upscaler van de STB en die van de UHD-TV (LG 55EF950V). Dus gebruik ik die van de STB, om die vervelende omschakelverschijnselen niet te hebben.
Moet ik daar op antwoorden Mijn TV heeft gewoon niet zo'n goede deinterlacer. Het is één van de eerste Full HD TV's, uit 2007. Geeft niet, ik gebruik 'm toch niet (de deinterlacer). Ik zie het probleem niet van de deinterlacer van de SoC gebruiken? Is bij mij dus prima. En schalen, zoals gezegd, hoeft-ie toch niet te doen.
Re: Vu plus ultimo 4k wanneer te verkrijgen #80
Posted 8 October 2016 - 20:08
Ik geloof niet dat Broadcom in elke SoC een andere scaling module inbouwt, veel te complex (en duur) om verschillende versies te onderhouden. Er zal verschil zijn tussen generaties van SoC's, maar ik geloof niet dat er wat dat betreft verschil is tussen baseline en top of the bill SoC's.
Dat ben ik met je eens. Broadcom heeft evenwel geen monopolie. In een DVB-T-ontvanger van 3 tientjes kwam ik bijvoorbeeld een mediaprocessor tegen van ST Micro. En zo zullen er nog meer fabrikanten zijn. In een goedkope TV zou een dergelijke chip ook gehuisd kunnen worden en ja.. of er dan goede schalers in zitten is de vraag.
Je ziet ook dat Broadcom een aantal oudere chips een upgrade heeft gegeven met H265, ook dat soort dingen zou je in goedkopere TV's kunnen aantreffen.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users