Jump to content


Photo

Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG

OpenPli4 ET10K

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 28 October 2016 - 12:14

Bij het testen van het achteraf decoderen van een gecodeerde opname op mijn nieuwe ET10K blijkt dit proces op zich prima te werken, zowel het achteraf decoderen van een gecodeerde opname als het afspelen van een gecodeerde opname.

 

De EPG die de gedecodeerde opname meekrijgt is echter onjuist.

Te zien is dat  'GTST' de juiste EPG heeft, maar 'GTST - decoded' heeft een EPG met Humberto Tan... Geen idee hoe het proces die er bij  heeft geprutst...

 

5mzcs2.jpg

 

jzdshk.jpg



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 October 2016 - 13:12

Het achteraf decoderen is nooit echt helemaal volwassen geworden omdat het zo goed als door niemand gebruikt worden (is gelukkig nog niet nodig). Ik heb er ooit een optie bij gemaakt om bij alle opnames ook de ECM's op te nemen, dat lijkt heel leuk, omdat je dan, als dat nodig blijkt, de opname achteraf nog kunt decrypten. Helaas heeft het het bij-effect dat de ontvanger bij het afspelen alsnog gaat proberen de hele file te decrypten. Wat op zich niet erg is, elk packet dat als decrypt is, wordt met rust gelaten. Echter, dat bestookt wel je kaart en die wordt daar niet zo blij van. Ook zo'n dingetje waar je niet vantevoren bij nadenkt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 28 October 2016 - 15:04

Op mijn ET9K gebruikte ik achteraf decoderen al regelmatig aangezien mijn kaart domweg problemen geeft als ik langer dan 1 uur meer dan twee zenders tegelijk decodeer en ik ben niet de enige.

 

Met de 10k zal ik dit nog vaker gaan gebruiken, gezien het aantal beschikbare tuners. Op de 9K zat ik nog met Pli van november 2014 en was de epg van het gedecodeerde kanaal in ieder geval altijd van het juiste programma, kennelijk is er nadien een verslechtering opgetreden... Verdere nadelen merk ik niet, normale opnames maak ik uiteraard gedecodeerd en neem dan de ecm niet op. Alleen als ik meer dan 1 programma opneem (en tegelijk iets anders kijk=2) neem ik bij de meerdere gelijktijdige opnames de ecm op en decodeer niet. Ik neem nooit alle ecm's op.

 

Op zich werkt dit technisch prima, alleen is de administratie onhandig omdat je achteraf niet meer kunt zien welke opname gecodeerd is opgenomen en welke niet.

 

Mocht iemand zin en tijd hebben om dit proces te verbeteren, graag. Er is minimaal 1 gebruiker heel erg blij met het bestaan van deze optie. :)



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 October 2016 - 16:05

Het achteraf decoderen is nooit echt helemaal volwassen geworden omdat het zo goed als door niemand gebruikt worden (is gelukkig nog niet nodig).

Behalve voor Zeeteefje en ieder ander die een CAM gebruikt en meerdere kanalen tegelijk bekijkt/opneemt.

Mijn Inverto 7000 van tig jaar geleden deed dit al en ook nog automatisch (in stand-by als er geen opnames liepen).

Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 October 2016 - 16:08

....alleen is de administratie onhandig omdat je achteraf niet meer kunt zien welke opname gecodeerd is opgenomen en welke niet.....

Inderdaad; een encryptie-icon (zoals de kanaallijst die kent) zou een uitkomst zijn. En per slot van rekening staat er ook 'decoded' acher de opname als die achteraf gedecodeerd is.



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #6 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 28 October 2016 - 16:43

Achteraf decoderen via CI module ook nog even getest en zoals verwacht werkt dit ook niet met een ET10k.



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 29 October 2016 - 23:45

De hardware moet daarvoor gedesigned zijn, en dat is bij weinig boxen het geval.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 October 2016 - 04:45

'Weinig'; welke boxen doen dat wel?

Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 30 October 2016 - 11:24

'Weinig'; welke boxen doen dat wel?

 

Daarvoor moet je niet bij mij zijn, mijn kennis van hardware design is quasi onbestaande.

 

Er staat mij een interne discussie bij waarbij is gezegd dat de box een te programmeren pad moet hebben om vanuit userspace een transport-stream in de CI te stoppen, zoals dat ook gebeurd met een softcam. Als dat technisch niet kan, als de IOctl's ontbreken of de driver ze wel ondersteund maar we weten ze niet, dan houd het op. In die discussie is er gezegd dat er hardware is die het wel kan, maar vraag me niet meer welke...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 October 2016 - 13:34

Terwijl het toch zeer interessant zou zijn wel te weten welke STB's dat ondersteunen.



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,223 posts

+691
Excellent

Posted 30 October 2016 - 15:16

Zover ik begrijp is de eerste box die dat zou kunnen de hd51...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 October 2016 - 15:25

Het is zeker de moeite waard dit aan de hardwarevergelijkingstabel toe te voegen!



Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 30 October 2016 - 19:38

Dat lijkt me wel ja, maar dat moet dit eerst ff bevestigd worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Achteraf gedecodeerde opname foutieve EPG #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2016 - 12:45

Ook hier geldt weer meten = weten. Dit zijn geen zaken die we "even" van de leverancier te horen krijgen. Gewoon iedereen uitproberen en de wiki bijwerken. Maar dat zei ik de vorige keer ook al.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: OpenPli4, ET10K

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users