Jump to content

Photo

Dual tuner werkt niet met opnemen

• Please log in to reply
29 replies to this topic

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #21 Jeltevdmeer

• Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2016 - 15:26

Bram,
Net eventjes image BH geïnstalleerd en hier zelfde, maar wat ik deed was 2.3.0 herstarten en opgelost.

Dit heeft iets met de ontvangst te maken maar met, reeds 100.000x gemeldt,  CCcam!!

Ik zal het nog eenmaal zeggen, CCcam crasht op sommige ecm's en dat is dan weer 'op te lossen' door CCcam te herstarten.

hint: CCcam.prio of, (veel beter en ongestoord) lekker naar oscam.

Klopt dit ook gemerkt, reeds weer PLI aan het instellen en kijken of ik Oscam bedankt voor hetzelfde waar ik ook al aan zat te denken :-)

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #22 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 15,013 posts

+499
Excellent

Posted 15 November 2016 - 15:28

OsCam draait 'out of the box', net als CCcam dat doet, kaart erin en direct beeld.

Oscam instellen kan je via de webinterface welke (standaard) op poort 8081 draait.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #23 Bram55

• Senior Member
  • 940 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2016 - 15:32

Bram,

Net eventjes image BH geïnstalleerd en hier zelfde, maar wat ik deed was 2.3.0 herstarten en opgelost.
Opname blijft door gaan maar kan zappen, nu box opnieuw opgestart en nu weer 1 kanaal opnemen en ander kanaal openen.
Nu werkt het correct, openemen en dan zappen werkt correct.

Zal het nog paar keer testen, laat uitkomst weten.

Ja maar als de cccam, ik gebruik oscam, moet worden herstart dat is dus je opname wel naar zijn grootje.

En heb je die opname die door liep ook al teruggekeken?? Waarschijnlijk blijft ie ergens hangen.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #24 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 15,013 posts

+499
Excellent

Posted 15 November 2016 - 15:46

Even voor de duidelijkheid,

ik neem erg veel gelijktiidig van verschillende kanalen op en heb nog nooit onderbrekingen in mijn opnames gehad, tenzij ik zelf in mijn netwerk aan het rommelen ben geweest en de verbinding naar de NAS onderuit heb getrokken.

Oscam/CCcam herstarten tijdens opname's moet je natuurlijk niet doen, dan wordt de transportstream onderbroken, dat vind die niet fijn maar waarom zou je oscam of CCcam herstarten?

OsCam herstart bij mij alleen als ik de box volledig herstart omdat ik een update heb gedaan of dat ik andere zaken heb aangepast. Oscam is zo stabiel dat je die niet hoeft te herstarten.

Zolang je tijdens een opname maar niet naar een kanaal zapt welke CCcam onderuit haalt, zou je geen problemen met opnemen mogen hebben maar helaas is CCcam niet echt stabiel meer, vandaar het advies CCcam te vervangen voor oscam.

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #25 Bram55

• Senior Member
  • 940 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2016 - 15:58

et10k en et8k draaien nu op een oude image en werkt perfect. morgen zal ik de nieuwste PLI op de et10k zetten en kijken wat er gebeurt.

Alleen oscam en zenderlijst erin.

Als het dan niet lekker zou werken, kan het toch niet aan de hardware liggen??

Kan natuurlijk wel Xtrend gerelateerd zijn natuurlijk.

Is ook geen verwijt oid naar ook maar iemand, het ís slechts een constatering.

Zoals eerder gezegd zal ik hier morgen verslag van doen.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #26 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 15 November 2016 - 18:43

Als je gaat testen, hoef je helemaal geen opnames te maken. Gewoon de PiP gebruiken. Maar dit probleem is voor mij ook nieuw. Tot vorige week had ik hier nog een VU+ Duo2 staan, nota bene met een dual tuner aangesloten op een unicable switch (geen LNB dus, dat dan weer wel) en dat ging gewoon goed.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #27 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 15,013 posts

+499
Excellent

Posted 15 November 2016 - 19:33

Is ook geen verwijt oid naar ook maar iemand, het ís slechts een constatering.

Zoals eerder gezegd zal ik hier morgen verslag van doen.

Ik zie het niet als een verwijt hoor :) alleen werk ik al jaren op deze manier en heb de omschreven problemen zelf (nog) niet mogen ervaren.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #28 Bram55

• Senior Member
  • 940 posts

+13
Neutral

Posted 16 November 2016 - 06:23

Zoals gezegd heb ik de et10k opnieuw geflashed met de laatste PLI image.

Oscam en zenderlijst erop, verder geen plugins, en testen maar.

4 timers ingesteld, 1 en 2 van de sat, 3 en 4 van ziggo.

Nu liepen alle vier de timers gewoon netjes door en kon ik ook naar een zender kijken welke werd opgenomen.

Schiet mij maar lek. Het is niet voor het eerst dat ik een box flash, doe dit al zo'n 15 jaar.

Ik heb hiervoor de box ook al twee keer opnieuw geflashed met de toen geldende laatste image plus de plugins, en toen had ik dus wel problemen.

Omdat ik nu verder geen plugins heb geïnstalleerd zou het nog kunnen zijn dat een van die plugins conflicten geeft maar dat weet ik dus niet.

Maar natuurlijk had ik vanmorgen voordat ik begon een backup gemaakt en ga deze voor de zekerheid toch maar terugzetten.

Mocht het zijn dat ik bij sommige twijfel en paniek heb veroorzaakt, sorry, maar snappen doe ik het nog steeds niet.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #29 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 15,013 posts

+499
Excellent

Posted 16 November 2016 - 07:25

In elk geval is het een goede zaak dat je receiver nu werkt zoals het bedoeld is.

Het nadeel van volledige backups is dat als er een fout in zit, je die na het opnieuw flashen gewoon weer terug hebt.

Ikzelf gebruik geen enkele vorm van backups, op het kopieren bepaalde bestanden in de enigma2 map na.

Re: Dual tuner werkt niet met opnemen #30 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 November 2016 - 07:31

Ikzelf gebruik geen enkele vorm van backups, op het kopieren bepaalde bestanden in de enigma2 map na.

En dat is het belangrijkste deel van een backup :)

10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users