Jump to content


Photo

VU+ DUO2 wachtwoord


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 stroeivoei

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2016 - 11:41

Hallo

Ik ben hier nieuw en wat ik zoek kan ik niet vinden.

Ik heb een bijna nieuwe vu+ duo2 kunnen kopen met openpli erin.

Het programma dreambox control center E2 ingesteld en alles goed , behalve passwrd

De vorige eigenaar zegt er geen wachtwoord erin gezet te hebben.

Hoe kan ik daar verandering in brengen zodat ik geen wachtwoord nodig heb of een nieuw wachtwoord kan aanmaken

Gebruikersnaam en password

 

 



Re: VU+ DUO2 wachtwoord #2 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 17 November 2016 - 12:42

Gewoon even opnieuw flashen, dan staat er zeker geen wachtwoord meer in, of iets ongewenst


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 November 2016 - 13:26

Als je bovengenoemd advies opvolgt (wat nog niet zo gek is, gezien je niet weet wat de vorige eigenaar allemaal heeft ingesteld), noteer dan wel even de (belangrijke) instellingen. Zet autoback-->autoinstall uit voordat je het apparaat flashed, anders wordt bij een frisse flash alles weer keurig hersteld (incl. password) en ben je niks opgeschoten.


Edited by 40H3X, 17 November 2016 - 13:27.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #4 stroeivoei

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2016 - 20:11

Even opnieuw flashen, maar dat zijn termen waarvan ik geen kaas van heb gegeten , dus zou je het aub wat anders kunnen uitleggen



Re: VU+ DUO2 wachtwoord #5 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 17 November 2016 - 21:01

Dan gewoon een "telnet <ipnr vu> doen. Inloggen als root, password gewoon een <enter> geven.

Vervolgens password wijzigen dmv 'passwd root <enter>'


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 18 November 2016 - 06:38



Even opnieuw flashen, maar dat zijn termen waarvan ik geen kaas van heb gegeten , dus zou je het aub wat anders kunnen uitleggen

Dat staat allemaal op de wiki van dit forum omschreven, gewoon een image downloaden en op een usb stick uitpakken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 November 2016 - 14:44

Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen wel het tabje 'forum' vinden maar het tabje 'wiki' ernaast niet. Blijft apart...



Re: VU+ DUO2 wachtwoord #8 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 18 November 2016 - 15:18

Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen wel het tabje 'forum' vinden maar het tabje 'wiki' ernaast niet. Blijft apart...

Ik ben dar niet zo verbaasd over, De meeste mensen komen via google op zoek naar een antwoordt dikwijls op openli . Er staan veel oplossingen of uitleg over allerhande zaken in het forum.

 

Je ziet echter nergens wiki staan. Je moet eerst home tab zoeken en daar vind je de tab wiki. Misschien een typ is van de tab wikI ook te zetten in forum pagina daar waar tab Home , Forum, Members , Calendar staan.



Re: VU+ DUO2 wachtwoord #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 18 November 2016 - 16:54

Er valt iets voor te zeggen om de link naar de wiki in dat genoemde rijtje erbij te zetten. Aan de andere kant, als men een image gaat downloaden komt men tenslotte ook op de pagina 'home' terecht waar ook de wiki staat.

Mocht de webmaster dit verzoek daartoe niet zien dan zal ik het hem alsnog eens voorleggen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #10 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 18 November 2016 - 19:20

Attached File  hoe nieuw paswoord instellen.pdf   2.62KB   31 downloads

 

grtz Philip

Attached Files


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 November 2016 - 19:24

Je ziet echter nergens wiki staan. Je moet eerst home tab zoeken en daar vind je de tab wiki. Misschien een typ is van de tab wikI ook te zetten in forum pagina daar waar tab Home , Forum, Members , Calendar staan.

 

U vraagt, wij draaien. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #12 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 18 November 2016 - 20:57

 

Je ziet echter nergens wiki staan. Je moet eerst home tab zoeken en daar vind je de tab wiki. Misschien een typ is van de tab wikI ook te zetten in forum pagina daar waar tab Home , Forum, Members , Calendar staan.

 

U vraagt, wij draaien. ;)

 

Ik heb de wiki zéér reeds lang geleden gevonden hoor en dan echt zéér lang. Maar ... veel andere mensen vinden deze dus niet . Als ze dan een image gaan downloaden is de state of mind image . Dus zij zien enkel alle images om de voor hen gewenste te selecteren en bij een probleem ... jawel jumpen ze direct naar forum. Het ontgaat hen dan helemaal dat er een wiki is.

 

De mens is de mens en zal dit steeds blijven :P



Re: VU+ DUO2 wachtwoord #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 18 November 2016 - 21:21

Mocht de webmaster dit verzoek daartoe niet zien dan zal ik het hem alsnog eens voorleggen. ;)

En de webmaster heeft het zelf al gezien. ;)
Naast de WIKI staat nu ook de downloadlink. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ DUO2 wachtwoord #14 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 19 November 2016 - 08:28

 

Mocht de webmaster dit verzoek daartoe niet zien dan zal ik het hem alsnog eens voorleggen. ;)

En de webmaster heeft het zelf al gezien. ;)
Naast de WIKI staat nu ook de downloadlink. :)

 

Ja was rap gedaan. Hopelijk gaan veel newbies deze nu gaan gebruiken i.p.v. altijd weer dezelfde vragen te stellen . Opvallen doet de wiki en de download sectie zeker nu . ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users