Jump to content


Photo

Frenske, hoe gebruik jij die NAS?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 November 2016 - 19:12

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Een Dreambox DM 800-SE Verder nog een een VU+ duo met 500Gb harddisk + een VU+ Uno. + ook nog een Xtrend ET4000 en een Vu+ Zero erbij. Inmiddels heb ik ook nog een VU+ Duo2 erbij, en af en toe ook nog een Solo2 om eens mee te spelen. Daar is vervolgens ook nog een Xtrend ET10000, ET8500, ET7500 en een Mut@nt 2400HD aan toegevoegd.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks.

 

 

Hoe gebruik jij die NAS?, want ik heb nog nooit een verbinding tussen de VU+ en NAS voor elkaar gekregen. Nu vind ik dat opzich geen probleem aangezien ik de VU+ drive ook als centrale opslag kan gebruiken.


Edited by rocco99, 27 November 2016 - 19:12.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Frenske, hoe gebruik jij die NAS? #2 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 27 November 2016 - 20:20

Ik heb drie NASsen draaien, die allemaal met mijn Vu+ Duo2 en mijn Xtrend ET8500 te benaderen zijn. Al heeft het soms wat voeten in de aarde gehad.

 

Kies Instellingen/Systeem/Netwerk

Daarna WLAN of LAN, al naar gelang jouw configuratie.

Daarna Mountbeheer, gevolgd door "Voeg een nieuwe netwerkmount" toe.

 

Nu moet je de gegevens van je NAS invullen:

Actief - activeren

Lokale gedeelde map - <naam van de hoofdmap op de NAS waarin je alles wilt opslaan>

Type mount - CIFS share

Server IP - <IP van je NAS>

Server share - <naam van de map> (bij mij dezelfde als hierboven)

Gebruik als harde schijf vervanging - nee

Mount opties - rw

Gebruikersnaam - <je gebruikersnaam op de NAS>

Wachtwoord - <je wachtwoord op de NAS>

 

Druk op OK om te activeren.

Zo zou het moeten werken. In de praktijk lukt het niet altijd meteen de eerste keer. Het kan zijn dat je op je NAS ook nog iets moet activeren om bestanden te kunnen bekijken.

Ter controle kun je onder "Mountpoints beheer" in het menu "Mountbeheer" zien welke mountpoints (dus b.v. NASsen) je hebt gemaakt. Als ze correct werken, staat er een groen vinkje achter.

 

Ik werk met NASsen van Synology.

 

MM


Edited by MaartenM, 27 November 2016 - 20:21.


Re: Frenske, hoe gebruik jij die NAS? #3 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 28 November 2016 - 05:17

Of je box je netwerk laten doorzoeken.
Dan vondt ie hem ook.
Dan verder met stap 2 hierboven

Re: Frenske, hoe gebruik jij die NAS? #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 28 November 2016 - 11:35

Ik weet neit welke Vu je hebt maar heb je een "oude" Duo dan even hier kijken http://forums.openpl...cntlm-opgelost/ heb je een nieuwer type heeft dit geen zin.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users