Jump to content


Photo

Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface.


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 9 December 2016 - 23:53

Soms kijk ik bij het timer scherm welke opnames ingepland staan, dan wil ik even snel een opname toevoegen (groene knop) alleen krijg ik dan alleen een mogelijkheid manueel een timer toe te voegen. (en dat wil ik dus veelal niet) Graag wil ik het dus via de EPG doen maar dat lijkt dan  alleen te kunnen door eerst 3 keer op exit te drukken en dan op EPG. (of is er ook een andere manier?)

Wil niet weer te veel commentaar geven, maar dit lijkt me zeker iets dat beter aangepakt zou kunnen worden.

Het is wel een specifieke irritatie die ik vaak tegenkom.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #2 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 10 December 2016 - 00:00

Gewoon gelijk via multi epg doen. Opnames die al ingeplanned zijn zijn rood, nieuwe kan je eenvoudig toevoegen...

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #3 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 00:06

Dat weet ik wel maar dan moet ik handmatig die EPG gaan afzoeken naar programma's terwijl het bij de timer mooi in een lijstje staat. (zonder al die andere "crap" erom heen)

 

Als ik toch bezig ben een 2de wens items te kunnen combineren tot 1 timer (handig bij meerdere aflevering achter elkaar) nu wordt dit opgenomen als losse opnames, of je moet de tijd van de eerst opname handmatig gaan rekken maar dat gaat ook een beetje lastig aangezien de timer screen geen rekening houd wanneer wel een ander programma begint.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2016 - 01:14

Misschien moet je eens zo'n laboranten vergiet met allemaal draden naar een polygraaf op je hoofd zetten. De draden naar een ADD converter/multiplexer sturen. Dit via een totempole shifter naar een UART sturen. UART uitgang naar shuifregister n deze aansluiten aan de JTAG connector van je VU+. Zo worden al je ideëen automatisch in de flash voor je geprogrammeerd en werken meteen 100%. als je je RAM geheugen uitbreid naar 8GB in de VU kun je ook forward automatic augmentation aanzetten. Deze heuristic functie voegt dan functies toe nog vóórdat je ze zelf bedacht hebt... Gebruik het hier ook en werkt perfect...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #5 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 11:34

@mimisiku

 

Bedankt voor je zinvolle bijdrage.

Eigenlijk hoop ik dat gewoon de EPG knop gaat werken in het ingeplande timer scherm.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #6 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 11:40

Iemand die het wel eens is met deze interface onhandigheid of in ieder geval iets nuttigs te zeggen heeft?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 10 December 2016 - 12:47

Nee. Het is nog nooit in me opgekomen om dit te willen.

 

En eenvoudig is het ook niet, aangezien Enigma werkt met directe calls, en niet met een event stack. Het wordt dus heel snel een flinke puinhoop als je van overal naar overal kunt springen. Dat werkt in geen enkele applicatie, en hier ook niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,417 posts

+692
Excellent

Posted 10 December 2016 - 12:51

Uitzoeken hoe je instand recording van InfoBarGenerics kan aanroepen vanuit de timerlijst..... Hetzelfde wordt al gedaan vanuit het ChannelSelection scherm....

Tenminste als dit het is wat je bedoeld...

 

Je zal eerst de record knop mogen toevoegen...


Edited by littlesat, 10 December 2016 - 12:53.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 10 December 2016 - 12:54

Hij wil geen instant recording, hij wil de kanaallijst met EPG. En dat moet je helemaal niet willen aanroepen vanaf daar, dat heeft allemaal vervelende bijeffecten.

 

En veel schiet je er niet mee op, dieper nesten betekent meer exit knoppen indrukken om terug te gaan, dus het netto resultaat is dat je we weinig mee op schiet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 December 2016 - 12:58

Ik begrijp ook niet dat je vanuit de timerlist de EPG zou willen oproepen. Ik heb in al die jaren die behoefte in ieder geval nog nooit gevoeld.



Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #11 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 13:17

Ik begrijp ook niet dat je vanuit de timerlist de EPG zou willen oproepen. Ik heb in al die jaren die behoefte in ieder geval nog nooit gevoeld.

 

Wat dan? eerst 3 keer exit en dan EPG?


Edited by rocco99, 10 December 2016 - 13:20.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #12 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 13:18

Uitzoeken hoe je instand recording van InfoBarGenerics kan aanroepen vanuit de timerlijst..... Hetzelfde wordt al gedaan vanuit het ChannelSelection scherm....

Tenminste als dit het is wat je bedoeld...

 

Je zal eerst de record knop mogen toevoegen...

 

En dit betekent? Dat ikzelf iets mag gaan programmeren?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2016 - 13:31

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn  :D 


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,674 posts

+460
Excellent

Posted 10 December 2016 - 13:59

Ik begrijp ook niet dat je vanuit de timerlist de EPG zou willen oproepen. Ik heb in al die jaren die behoefte in ieder geval nog nooit gevoeld.

 
Wat dan? eerst 3 keer exit en dan EPG?
Nee, want je hebt helemaal niets in die timerlist te zoeken.
Als je een opname wilt toevoegen doe je dat het makkelijkst vanuit de multi-epg, wil je een herhaling maken, stel je dat in nadat je het betreffende programma met de groene knop hebt gekozen.
Ikzelf vind het juist prettig om programma's gescheiden op te nemen in plaats van een timer te verlengen omdat je het volgende programma ook op wilt nemen.
Dat deed je vroeger met een videorecorder ....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #15 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 14:03

Ik zie naast Verwijderen (Timeroverzicht) ook een info staan maar die doet niets. Waarom staat die er?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 December 2016 - 14:04

@rocco99: Het is tenslotte jouw brain-wave/farth die verder niemand wil, dus zul zelf je eigen implementatie moeten maken. Tenzij ik niet begrijp wat je wilt is je verzoek nutteloos. Je drukt vanuit de timer of vooraf twee keer exit en dan epg of, zoals jij wilt, achteraf. Het vereenvoudigt niks.

 

info laat de log zien. Niks gelogd=niks te zien.



Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #17 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 14:07

 

 

Ik begrijp ook niet dat je vanuit de timerlist de EPG zou willen oproepen. Ik heb in al die jaren die behoefte in ieder geval nog nooit gevoeld.

 
Wat dan? eerst 3 keer exit en dan EPG?
Nee, want je hebt helemaal niets in die timerlist te zoeken.
Als je een opname wilt toevoegen doe je dat het makkelijkst vanuit de multi-epg, wil je een herhaling maken, stel je dat in nadat je het betreffende programma met de groene knop hebt gekozen.
Ikzelf vind het juist prettig om programma's gescheiden op te nemen in plaats van een timer te verlengen omdat je het volgende programma ook op wilt nemen.
Dat deed je vroeger met een videorecorder ....

 

 

Opzich vind ik dat ook, alleen zou het wel handig zijn dat de marges (Instellingen>Systeem>opnames) tussen de uitzendingen dan worden uitgeschakeld, aangezien nu tussen elke aflevering een stuk dubbel wordt opgenomen. Alleen een marge voor uitzending 1 en na uizending 4 bv. (bij 4 opeenvolgende uitzending) Dit is namelijk nu de enige reden dat ik het als 1 lange timer wil. 

 

Doet mij trouwens ineens aan dit denken: http://forums.openpl...ndpost&p=626983

Mischien ook idee? lang Exit = terug naar zender.


Edited by rocco99, 10 December 2016 - 14:10.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 10 December 2016 - 14:12

Je praat over twee verschillende dingen.

 

Als er twee verschillende programma's na elkaar worden uigezonden, dan zijn dat twee timer entries, en dus ook twee opnames. Die wil je helemaal niet in een enkele opname hebben. Als het twee dezelfde en gerelateerde opnames zijn (bijvoorbeeld 1e en 2e helft van een voetbal wedstrijd) dan kun je gelijk bij het maken van de eerste timer de eind tijd al aanpassen.

 

Ik snap dus nog steeds niet waarom je vanuit de timerlijst de EPG zou willen raadplegen.

 

Nog even los van het feit dat het andersom wel werkt. In de EPG kun je precies zien voor welke programma's er een opname gepland staat, en daarvandaan kun je ook zonder problemen een bestaande timer editen om b.v. de eindtijd aan te passen.

 

Kortom, normaal gesproken heb je helemaal nooit wat te zoeken in de timerlijst...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #19 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 December 2016 - 14:17

Nog even los van het feit dat het andersom wel werkt. In de EPG kun je precies zien voor welke programma's er een opname gepland staat, en daarvandaan kun je ook zonder problemen een bestaande timer editen om b.v. de eindtijd aan te passen.

 

Kortom, normaal gesproken heb je helemaal nooit wat te zoeken in de timerlijst...

 

En jij hebt zin om bv. 7 dagen Gids door te zoeken inclusief zenders waarnaar je vrijwel nooit kijkt, voor mischien 2 programma's die ingeplant staan? (en manueel timers zijn natuurlijk sowiezo niet in de EPG te zien, wel in de timerlist) 

 

Bij een marathon opname van een serie wil ik niet steeds 5 minuten (bij mij 8 aangezien 5 min. regelmatig niet voldoende was) dubbele opname tussen elke aflevering (de opname marge), jij wel?

 

 

 

 

Dacht eraan dit bij Settings>hotkey in te stellen, maar helaas aan Exit kan niks toegekend worden.


Edited by rocco99, 10 December 2016 - 14:20.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Inplannen opname irritatie/onhandigheid in de interface. #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,674 posts

+460
Excellent

Posted 10 December 2016 - 14:20

Los van dat ervaar ik de dubbele opname niet als een overbodige ballast, zo neem ik vaan het nieuws van 6 uur op, en één vandaag er achteraan, uiteraard wel in twee gescheiden (timer) opnames.

Het dubbele deel skip ik met de 'skip toetsen' waarvan ik de tijd van knop 6 ingesteld heb op de tijd van de timer-overlap, zo kan ik met een simpele druk op de knop direct over dat deel heen springen.

 

toets 1 is bij mij een skip van 30 seconden (default) en toets 9 is 5 minuten, lekker makkelijk over commercial blokken van de commerciële 'omroepen' heen springen, voor zover dat van toepassing is, want ik kijk die kanalen zelf nooit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users