←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Aankondiging: JESS support

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 11 Dec 2016

Met gepaste trots melden we dat OpenPLi vanaf morgen JESS support heeft.

 

Voor degenen die niet met JESS bekend zijn, dit is een systeem voortbordurend op Unicable, maar dan met meer mogelijkheden (meer posities en meer user bands).

 

Voor gebruikers die geen JESS of Unicable gebruiken, verandert er niks.

 

Voor gebruikers die Unicable gebruiken, moet ik helaas melden dat die hun tuners opnieuw zullen moeten instellen. Dat komt omdat we meteen deze instellingen onder handen genomen hebben, die is nu eenvoudiger en logischer. Er is ook een flinke hoeveelheid Unicable en JESS switches toegevoegd, waardoor het meestal voldoende zal zijn om de switch aan te geven (de afzonderlijke user bands hoeven dan niet ingesteld te woren).

 

Met dank aan Jultec voor het beschikbaar stellen van enkele JESS switches.

Quote

Frenske's Photo Frenske 11 Dec 2016

Gezien het complexe van e.e.a. wil ik alle bij dit project betrokken leden bedanken voor dit resultaat.
Quote

cobus's Photo cobus 11 Dec 2016

Idd hartelijk dank ook al gebruik ik het zelf niet.
Quote

littlesat's Photo littlesat 11 Dec 2016

Als jullie een switch missen dan laat me dat s.v.p. weten.... met de nodige parameters zodat ik ze kan toevoegen...

Quote

hro's Photo hro 12 Dec 2016

Geweldig!

En nog een verrassing... in de eerstvolgende UP/DOWNLINK een item van Erik over FBC, Unicable en JESS...

Quote

Tech's Photo Tech 12 Dec 2016

Nu is de verrassing weg ;)

Quote

cobus's Photo cobus 12 Dec 2016

Heb niks gelezen ;-)
Quote

hro's Photo hro 12 Dec 2016

komt nog voor de kerst uit... dit is een vooraankondiging, een lekkermakertje... ;-)

Quote

gerard0610's Photo gerard0610 13 Dec 2016

OpenPli: Geweldig werk van jullie. Bedankt.


Edited by gerard0610, 13 December 2016 - 08:00.
Quote

dreka's Photo dreka 13 Dec 2016

Bedankt en kijk uit naar de Up en Downlink , weet ook niets over Jess support .

Quote

Tech's Photo Tech 13 Dec 2016

JESS is op zich niet zo spannend, het meeste wordt al onder de kap geregeld, maar wat gewoonweg mooi is dat je niet meer vast zit aan de limiet van 2 postities (ten opzichte van Unicable)

Quote

littlesat's Photo littlesat 13 Dec 2016

Gewoon ff een klein detail... met JESS kan meer en maakt gebruik van minder 'diseqc pulsjes' om een totaal commando te sturen naar de switch (matrix) of LNB...


Edited by littlesat, 13 December 2016 - 14:55.
Quote

Tech's Photo Tech 13 Dec 2016

Iets wat Unicable ook doet, alleen is het JESS commando beter gestructureerd, zo heb ik mij laten vertellen ;)

Quote

jeandubois's Photo jeandubois 13 Dec 2016

Met gepaste trots melden we dat OpenPLi vanaf morgen JESS support heeft.

 

Voor degenen die niet met JESS bekend zijn, dit is een systeem voortbordurend op Unicable, maar dan met meer mogelijkheden (meer posities en meer user bands).

 

Voor gebruikers die geen JESS of Unicable gebruiken, verandert er niks.

 

Voor gebruikers die Unicable gebruiken, moet ik helaas melden dat die hun tuners opnieuw zullen moeten instellen. Dat komt omdat we meteen deze instellingen onder handen genomen hebben, die is nu eenvoudiger en logischer. Er is ook een flinke hoeveelheid Unicable en JESS switches toegevoegd, waardoor het meestal voldoende zal zijn om de switch aan te geven (de afzonderlijke user bands hoeven dan niet ingesteld te woren).

 

Met dank aan Jultec voor het beschikbaar stellen van enkele JESS switches.

Ik gebruik momenteel unicable als volgt: de satellietkabel gaat van de unicable LNB (4 frequenties) naar twee tuners op de XTREND en dan verder naar de satelliettuner van mijn TV, wat gaat er nu precies niet meer werken en wat moet ik herinstellen?

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 13 Dec 2016

Wat Littlesat bedoelt is dat er minder verkeer vanaf de ontvanger naar de switch hoeft om de switch te laten schakelen. De hele commando-structuur is fraaier en netter. Maar ik denk niet dat eindgebruikers daar iets van zullen gaan merken.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 13 Dec 2016

 

Met gepaste trots melden we dat OpenPLi vanaf morgen JESS support heeft.

 

Voor degenen die niet met JESS bekend zijn, dit is een systeem voortbordurend op Unicable, maar dan met meer mogelijkheden (meer posities en meer user bands).

 

Voor gebruikers die geen JESS of Unicable gebruiken, verandert er niks.

 

Voor gebruikers die Unicable gebruiken, moet ik helaas melden dat die hun tuners opnieuw zullen moeten instellen. Dat komt omdat we meteen deze instellingen onder handen genomen hebben, die is nu eenvoudiger en logischer. Er is ook een flinke hoeveelheid Unicable en JESS switches toegevoegd, waardoor het meestal voldoende zal zijn om de switch aan te geven (de afzonderlijke user bands hoeven dan niet ingesteld te woren).

 

Met dank aan Jultec voor het beschikbaar stellen van enkele JESS switches.

Ik gebruik momenteel unicable als volgt: de satellietkabel gaat van de unicable LNB (4 frequenties) naar twee tuners op de XTREND en dan verder naar de satelliettuner van mijn TV, wat gaat er nu precies niet meer werken en wat moet ik herinstellen?

Alles blijft werken, je moet alleen je tuners even opnieuw instellen.

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 13 Dec 2016

Ik kan me overigens niet herinneren dat ik aan Up/Downlink input heb geleverd over Unicable (/JESS)? Alleen terloops bij uitleg van FBC, niet in de diepte.

Quote

Zuppelan's Photo Zuppelan 13 Dec 2016

Hoe relateert dit tot Unicable II? Is daar geheel aparte ondersteuning voor nodig, of borduurt dat hier op voort?

In ieder geval, felicitaties!
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 13 Dec 2016

Unicable II is een naam die andere fabrikanten hebben bedacht omdat ze niet de naam van de concurrent op hun product willen terugzien. Jultec heeft het protocol ontworpen als "Jultec Enhanced Stacking System" en andere fabrikanten, die er ook gebruik van maken, maken daar liever iets neutralers van, bijvoorbeeld Unicable II. Maar het is gewoon hetzelfde.

Quote