Jump to content


Photo

Half werkzame zenderpakket

DM7020

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Cubizer

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 9 December 2007 - 20:23

Allereerst: pli is een TOP image, ziet er heel netjes uit! Hier kan ik duidelijk mee overweg, en loopt niet zo vaak vast als mijn vorige.

Ik ben deze week net overgestapt op de PLI image, na al jaren de Hydra image te hebben gebruikt, met een vaste opstelling. Deze week heb ik een rotor gehaald, en een 90cm schotel, met een nieuwe 0,2db lnb.
De DB7020 heb ik al een aantal jaren met veel plezier (en perfect beeld) gebruikt, maar zoals gezegd met een vaste opstelling. Deze was door mijn satelliet desler geplaatst en uitgericht. Helemaal top! De roto opstelling zou ik eerst zelf wel even plaatsen, leek mij niet al te moeilijk. Maar je raad het al... ik kom er niet uit. Dus mar weer de dealer erbij laten komen, en hij heeft het zonder problemen afgesteld.
Ik heb meteen de nieuwste PLI image ingeladen, de Iolite. Ziet er top uit, veel netter en overzichtelijker dan de verouderde Hydra image.
Nu kan ik (nadat ik de ccam softcam gedownload en geinstalleerd had) wel alle C+ kanalen zien, voor zover ze zijn geactiveerd op mijn kaart natuurlijk. Dus ik heb geen Cardshare ingesteld of iets dergelijks. Gewoon 100% legaal C+ abonnement, met card.
Met de vaste opstelling had ik alle vrije kanalen ook gewoon in beeld. Met deze rotor opstelling doen bepaalde kanalen het niet, zoals SAT.1 bij Duitsland, en Bahn TV, oostenrijks pakket. Moet ik hier een andere softcam voor instellen? Ik heb de Joske kanalenlijst ingeladen. Uiteraard de rotor versie. Hier voor had ik de Joske lijst vaste opstelling. Dus lijkt me dat daar niks aan veranderd is. Een ZDF bijvoorbeeld zie ik perfect, en zo heel veel andere kanalen.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat hij pas een LOCK geeft vanaf 11700 of hoger op elke satelliet, maakt niet uit of het de Astra 19,2 is of de Sirius 4,8 of welke dadn ook. Klopt dat wel? Ik heb samen met de dealer ook een andere LNB getest, daar doet hij het zelfde mee. De dealer is verder niet bekend met de PLI image, dus daarom kom ik hier op het forum terecht.
Nou wil het probleem dat mijn ouders regelmatig kijken naar SAT.1 en Bahn TV, dus wie kan me hieruit helpen?

Re: Half werkzame zenderpakket #2 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 9 December 2007 - 20:30

Doe jezelf een plezier... ;)

Gooi die joske eruit, en maak er zelf 1 na een complete scan.
Die kant en klare zenderlijsten zijn best leuk, maar als ze niet bijgehouden worden is het een drama.
Foutieve instellingen vwb transponder, en ga zo maar door.

Ik heb echt alle respect voor Joske en co hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar dan moeten deze lijsten minimaal eens per maand helemaal geupdate worden.


Re: Half werkzame zenderpakket #3 E.T.

  • Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 9 December 2007 - 21:17

Of neem de lijsten van dreambox fun 4 all, die worden zowat wekelijks geupdate ;)
Dreambox 7020, Dreambox 5620, Dreambox 500, Dreambox 600 and a lot more ;)


Member of the dbf4all team

Re: Half werkzame zenderpakket #4 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 9 December 2007 - 21:43

in de laatste joske lijsten zitten een groot aantal fouten (FEC fouten met name)

Re: Half werkzame zenderpakket #5 Cubizer

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2007 - 23:22

Mensen, dank voor jullie hulp. Ik draai nu al en week goed met de fun4all zenderlijst. Die werkt helemaal goed.
Alleen Oostenrijk is hier zwart, klopt dat? Of heeft die en andere softcam nodig dan ccam?

Re: Half werkzame zenderpakket #6 Cubizer

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2007 - 23:56

Sorry, bovenstaande opmerking heb ik zelf al opgelost... ORF heeft blijkbaar Scam softcam nodig. Die heb ik gedownload en toegewezen aan de ORF provider, en ik heb nu beeld. :)
Top, ik ben steeds blijer met PLI! En kom steeds verder.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users