Jump to content


Photo

xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2016 - 10:34

Beste,

 

ik heb sinds een jaartje de xsarius fusion hd se.

Ik kan programma's zonder problemen kijken.

 

Als ik een programma opneem, gaat er rode lampje branden en neemt ook inderdaad het programma op.

Maar als ik het opgenomen programma wil afspelen krijg ik het programma wel te zien maar het blokt enorm, de hele tijd door.

 

Ik heb nu al 3 schijfjes geprobeerd bij alle drie het zelfde probleem.

 

 

heb er als voorbeeld een foto bij gedaan (dit is niet van mijn pc) maar wel het zelfde als wat ik dan zie.

 

Wat kan dit zijn ?

Attached Files



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #2 nielsn

  • Senior Member
  • 55 posts

+3
Neutral

Posted 15 December 2016 - 10:37

Bij mij blijft het beeld enkele seconden stil staan wanneer ik een opname terug kijk. Van blokjes heb ik heb last.

Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 December 2016 - 10:38

Heb je de box al voorzien van de laatste OpenPLI ?



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #4 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2016 - 11:08

Heb je de box al voorzien van de laatste OpenPLI ?

ja de nieuwste versie staat er op



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 15 December 2016 - 13:31

Als je met je PC een connectie naar de box maakt, en het .ts bestand direct op de PC af speelt (bijvoorbeeld met VLC), blokt het dan ook?

 

Zo ja, dan zit het probleem in de opname, indien niet, dan zit het in het afspelen op de box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #6 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2016 - 13:34

Als je met je PC een connectie naar de box maakt, en het .ts bestand direct op de PC af speelt (bijvoorbeeld met VLC), blokt het dan ook?

 

Zo ja, dan zit het probleem in de opname, indien niet, dan zit het in het afspelen op de box.

 

ja dan blokt het ook inderdaad. zit volgens mij puur in het opnemen wat niet goed gaat



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 15 December 2016 - 13:36

En je hebt het niet als je live kijkt? En als je een live beeld timeshift (tijdens het kijken even de pauze knop indrukken, even wachten, en dan weer op play drukken), begint het dan?

 

Die schijfjes, die zitten in de box? Of hangen ze er aan via USB of zo? En ze zijn geformateerd (geinitialiseerd) door de box zelf?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 December 2016 - 14:04

Enige wat ik kan bedenken is dat de harddisk niet goed is of dat deze inderdaad niet is geformatteerd in de box zelf.

Ik heb hier o.a. zelf ook een xsarius fusion se met harddisk en kan gewoon multiple opnames doen zonder problemen; wel na de laatste driver updates, daarvoor wilde het nog wel eens ellende geven.



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #9 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2016 - 15:03

En je hebt het niet als je live kijkt? En als je een live beeld timeshift (tijdens het kijken even de pauze knop indrukken, even wachten, en dan weer op play drukken), begint het dan?

 

Die schijfjes, die zitten in de box? Of hangen ze er aan via USB of zo? En ze zijn geformateerd (geinitialiseerd) door de box zelf?

 

Dat ga ik vanavond even bekijken, die functie gebruik ik niet. De schijfjes zijn ingebouwd en geformatteerd door de box zelf.



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #10 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2016 - 15:05

Enige wat ik kan bedenken is dat de harddisk niet goed is of dat deze inderdaad niet is geformatteerd in de box zelf.

Ik heb hier o.a. zelf ook een xsarius fusion se met harddisk en kan gewoon multiple opnames doen zonder problemen; wel na de laatste driver updates, daarvoor wilde het nog wel eens ellende geven.

 

Heb al 3 nieuwe schijfjes geprobeerd, en ze zijn geformatteerd door de box zelf. moet je ook drivers installeren voor een hdd ? 



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 15 December 2016 - 15:36

Nee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2016 - 16:47

Betreft het hier recent  gemaakte opnames of stammen die nog van de periode van voor de driver update?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #13 skolto

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 20 December 2016 - 11:11

Betreft het hier recent  gemaakte opnames of stammen die nog van de periode van voor de driver update?

 

Nieuwe opname. timeshift gaat wel goed.



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 December 2016 - 00:05

Als je de nieuwste versie van OpenPLI er op hebt staan en de harddisken zijn goed dan blijft er lijkt mij nog maar 1 ding over: contact opnemen met Xsarius want dan moet het dus haast wel aan de box zelf liggen.



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #15 powerfull

  • Senior Member
  • 54 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2016 - 14:56

Hier ook helaas hetzelfde probleem.. tijdens het bekijken van opnamens loopt het een paar seconden vast en ook heel kort achter elkaar en vaak. Ook blijft het rode led lichtje branden als ik al klaar ben met opnemen en gaat pas uit als ik de box aan doe.

Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #16 nielsn

  • Senior Member
  • 55 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2016 - 18:29

Ik heb een programma opgenomen en terug gekeken en daarbij de tijd van de stilstaande beelden genoteerd:

8:19
13:43
16:14
21:32
23:27
35:14
35.25
46:28
48:54
53:22
1:10:50
1:14:03
1:18:00
1:19:03
1:24:16
1:32:18
1:35:23

Reclames heb ik doorgespoeld.

Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #17 pipojohn

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2017 - 21:49

Bij mij precies het zelfde na de laatste update van 05-01-2017 ook haperingen tijdens afspelen echter hiervoor nooit last gehad kan ik ook een image terug zetten en welke moet dat dan zijn ?
Ik hoop op antwoord ben nieuw hier
pipop john

Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 January 2017 - 22:58

Ik had na het laatste bericht van nielsn de box gepakt, er de meest recente versie opgezet en ben vervolgens achter elkaar gaan opnemen en timeshiften en heb nergens last van gehad.

Dus naar mijn idee ligt het dan toch niet aan de box zelf maar eerder aan de ontvangst of de harddisk. Ik kan die blokjes ook wel krijgen bij een opname, maar als ik een slecht stuk coax gebruik.

 

Ik heb dat toen met de kerst getest. Dus een image van rond die datum pakken zou goed moeten zijn.



Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #19 pipojohn

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2017 - 23:21

Ok ik ga het testen bedankt.

Re: xsarius fusion hd se blokt bij afspelen opgenomen programma #20 rubberduck84

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2017 - 23:09

Ik heb ook problemen bij het afspelen opgenomen bestanden.
Na zoveel minuten blijft het beeld enkele seconden stilstaan en dan weer verder.
Gisteren image open Atv geprobeerd en geen enkel probleem.
Toen pli er terug opgezet en weer zelfde probleem.
Ik stream met NFS / cifs allebei problemen.

Op de zgemma nooit problemen met afspelen en op pc ook niet.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users