Sins een update heb ik dit probleem op mijn Vu+Ultimo. De Tv ( Sony KLD-32EX711) staat juist ingesteld het beeld is o.k. met mijn andere ontvangers. Met het Överscan Wizzard "munu heb ik de horizontale pijlen L+R dus net buiten beeld. Maar met geen enkele knop kan ik dit veranderen.. Hopelijk een tip anders moet ik de update ongedaan maken maar dat is natuurlijk heer raar.
Userinterface te groot voor het scherm na update.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #41
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #42
Posted 28 December 2016 - 14:16
- Weergave-instellingen >
- Beeldregeling (geen pc-invoer)
- Beeld bereik Past het beeldgebied aan. Selecteer "Hoge resolutie" om het originele beeld weer te geven wanneer delen van het beeld bijgesneden zijn,
Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,
2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #43
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #44
Posted 28 December 2016 - 14:59
Ik heb keuze uit smart, wide ( is de juiste ) of zoom en op wide was die altijd goed alleen nu dus niet meer. Op de zelfde HDMI ingang is het met mijn et 9500 en mijn Vu+Solo wel in orde.
Dat is de keuze via de remote,, de instellingen zitten in het menu van de tv...
zie hier https://forums.openp...ndpost&p=634039
en zoals ze het in de USA zeggen, RTFM...
Edited by DeBeek, 28 December 2016 - 15:02.
Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,
2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #45
Posted 28 December 2016 - 15:05
Ik dacht de dat VU+ Ultimo wel een resizable OSD layer had, maar ik weet het niet 100% zeker. Op de DMM's bijvoorbeeld is deze truuk inderdaad helaas niet mogelijk.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #46
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #47
Posted 28 December 2016 - 15:11
Ja. Je hebt nu een skin die de volledige beeldresolutie gebruikt, en als je TV in overscan modes staat, dan mis je dus een stuk.
Voor de duidelijkheid: http://www.zdnet.be/...beeld-op-je-tv/
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #48
Posted 28 December 2016 - 15:15
En misschien weer iemand die ontdekt dat die (al jaren) kijkt naar HD zoals dat niet bedoeld is... namelijk iets ingezoomt... en daardoor ook iets opgeschaalde HD...
Maar misschien vanaf vandaag komt dat goed...
Edited by littlesat, 28 December 2016 - 15:15.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #49
Posted 28 December 2016 - 15:40
Zou niet weten waar die dan zitten, staat ook nergens in de gebruiksaanwijzing en nogmaals het was goed voor de update en ook goed met de andere ontvangers. Of zie ik iets over het hoofd dan?
Het staat niet in de gebruiksaanwijzing ??
Waar haal ik de tekst dan vandaan?, Deze tv heeft een I-Manual druk op deze knop op de remote je kan het opzoeken..
kan ook via de link die in een eerder antwoord staat.
en hier staat de tekst uit de manual..
Knipsel.PNG 17.67KB 2 downloads
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #50
Posted 28 December 2016 - 16:18
1. Ik kijk nooit in zoom modus. 2 Het I-Manuel knopje geeft alleen de melding dat die op Wide staat en heb in mijn papieren gebruiksaanwijzing gezien dat dan met de <^> toetsen gewerkt kan worden. Echter die reageren niet bij mij. Met de Skin instellingen heb ik het beeld alleen goed met Pli HD2 met Pli_FullHD mis is net de pijltjes L+R en een fractie van de onderkant
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #51
Posted 28 December 2016 - 16:33
Gebaseerd op het fotootje van de manual in #49 -> Beeldbereik op +1 zetten....
Als je daarna op sommige zenders links boven in beeld streepjes ziet... meld je dan weer hier... Want daarvoor hebben we ook een oplossing...
Edited by littlesat, 28 December 2016 - 16:34.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #52
Posted 28 December 2016 - 16:47
Heb inmiddels ontdekt ( had al eerder gezien maar nooit iets mee gedaan ) dat via de knop Home het menu op een wat andere manier is te benaderen en daar zit inderdaad o.a. +1 bij beeldinstellingen. Ga er mee aan de slag later vandaag of morgen. Ik moet ook nog wat andere dingen doen. Alvast mijn dank voor een en ander.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #53
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #54
Posted 28 December 2016 - 21:09
Er klopt een en ander niet, bij mij? Met mijn et 9500 open pli 3.87 onder instellingen OSD set up kan ik de positie moeiteloos o.k zetten met instelling op FullHD. Echter na een update met mijn Vu+ Ultimo is de optie OSD set up vervangen mer een ander menu waar ik niets mee kan. Een verwijzing naar je tv instellingen en die heb ik na enige moeite gevonden maar werken niet. Zoals ik al eerder aangaf een Sony KLD 32EX711, uitstekend toestel behalve de doolhof menu structuur die wel een doolhof lijkt. Maar goed wel gevonden en met de het Ziggo testbeeld de instellingen passend gemaakt en op testbeeld alles kloppend maar op de HD zenders is het mis. Kort om ik wordt er gek van en het kost veel tijd. Waarom die veranderingen terwijl het goed was.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #55
Posted 28 December 2016 - 22:26
Welk ander menu? De overscan wizard?
Die stelt je onderin het zwarte blok de vraag of je de uiteinden van alle blauwe pijlen zien. Als dat zo is, Ok indrukken.
Indien niet, pijltje links of rechts, om het antwoord op die vraag te veranderen naar "Nee". Dan op Ok drukken. Dan zit je in de overscan wizard en kun je je TV aanpassen.
Ook hier onderop staat die vraag. Kun je je TV niet aanpassen, dan kies je ook hier voor "Nee". Druk op Ok, en je komt in de oude OSD setup terecht waarin je de OSD kunt resizen.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #56
Re: Userinterface te groot voor het scherm na update. #57
Posted 6 March 2019 - 14:00
Bij mijn Sony TV 48W585B1 is het, zie foto's tv scherm.
Zit bij de doel ingangen, dus je kan het per ingang regelen.
Beeldregeling / Autodisplay omgeving uit zetten.
Je kan je dood zoeken.
Enorm bedankt, mijn probleem is opgelost door de instructies door bril !!!!
Mijn TV: Sony Bravia KDL-40EX505
Weer had ik dit probleem maar was vergeten hoe ik dit toen heb opgelost.
Dit is dus een nota update zeg maar
Ga naar Menu > Instellingen > Weergave-instellingen > Beeldregeling
Daar aanpassen: Auto Display omgeving op UIT
Beeld bereik: +1
Misschien doe ik hier iemand een plezier mee !?
Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's
5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users