Jump to content


Photo

VU Solo leeft eigen leven


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: VU Solo leeft eigen leven #21 MR_B

  • Senior Member
  • 80 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2016 - 11:13

Gebruikers op de NAS hebben geen VPN.



Re: VU Solo leeft eigen leven #22 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 30 December 2016 - 12:09

 

Net zoals elk ander stuk software doet ook OpenPLi niets uit zichzelf. Als dat al zo was, dan zou het hier vollopen met klachten.

 

 

Dat ben ik niet met je eens, software kan soms een eigen leven lijden. Waarom gaan apparaten na aankoop soms pas na maanden bugs vertonen dan ?

 

 

Laten we zeggen dat we dit probleem vaker hebben gezien en toen bleek dat er poorten open stonden waardoor een buitenstaander kon gaan klooien. Ik heb, zo ver ik weet, nog niet eerder meegemaakt dat de software een eigen leven ging leiden. Dus wel handig om eerst naar de meest voorkomende oorzaak (open poorten) te kijken.


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: VU Solo leeft eigen leven #23 MR_B

  • Senior Member
  • 80 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2016 - 21:46

Ik heb wel een gratis APP op mijn Iphone om te VU in te stellen.

Zouden van daaruit iets kunnen doen terwijl de APP "gesloten" is ?



Re: VU Solo leeft eigen leven #24 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 30 December 2016 - 22:01

Ik heb wel een gratis APP op mijn Iphone om te VU in te stellen.

Zouden van daaruit iets kunnen doen terwijl de APP "gesloten" is ?

 

Kan goed.

Ik heb zelf tiMote en DreamDroid op Android en die doen geen rare dingen bij mij. Maar technisch gezien kan het.


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: VU Solo leeft eigen leven #25 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 22:28

Als hij met die app zijn box kan benaderen om dingen in te stellen als hij niet thuis is via internet, dan kan iedereen bij de box. De poort staat dan open.

Als iemand met ook zown app dan zijn internet ip instelt en de box heeft ook nog geen wachtwoord, dan is het vragen om ellende.

 

Al vaak genoeg gezien dat er via openwebif misbruik van boxen werd gemaakt, ook al waren ze "beveiligd" met een wachtwoord.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: VU Solo leeft eigen leven #26 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 16 January 2017 - 15:28

Als hij met die app zijn box kan benaderen om dingen in te stellen als hij niet thuis is via internet, dan kan iedereen bij de box. De poort staat dan open.

Als iemand met ook zown app dan zijn internet ip instelt en de box heeft ook nog geen wachtwoord, dan is het vragen om ellende.

 

Al vaak genoeg gezien dat er via openwebif misbruik van boxen werd gemaakt, ook al waren ze "beveiligd" met een wachtwoord.

 

Dat hoeft niet altijd, want bij sommige applicaties loggen (beide) clients in op een remote server. Daar wordt dan de onderlinge verbinding gelegd, denk maar aan Teamviewer (client <-> remote host). Alhoewel je je moet afvragen hoe "senang" je erbij moeten voelen dat een apparaat in je netwerk een established connection heeft met een “third-party” server, helemaal als het closed source is. Maar ja, met IOT devices komt dat steeds meer voor.

 

Hier zitten dat soort apparaten gevangen in een apart subnet. Vaak hebben dit soort devices een minimale "firewall" m.b.t. het subnet waarin ze zitten en zijn dan alleen met NAT vanaf het LAN benaderbaar, wat weer in de hand werkt dat men IOT devices in het LAN plaatst, omdat een NAT rule niet altijd voor iedereen even makkelijk is om op te zetten.

 

Dat brengt me bij iets dat me altijd blijft verbazen, nl dat mensen een pepper duur 3 punts slot op de voor- en achterdeur hebben, maar een houtje-touwtje router van de ISP aan de deur naar paar miljard mensen...


Edited by 40H3X, 16 January 2017 - 15:32.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU Solo leeft eigen leven #27 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2017 - 17:45

Heb hier deze week hetzelfde gehad. Spontaan kwam de zenderlijst in beeld. Poorten staan allemaal goed op slot.

Gewoon de software vanuit het menu geüpdatet en probleem is bij mij verholpen.


VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users