Jump to content


Photo

ci+ module

ziggo

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2017 - 18:52

Hoi,

 

Het heeft eigenlijk niets met een image te maken, maar ik vroeg me af, zijn er meerdere ontvangers naast de dm525 waar een ci+ module in kan? Ik zag toevallig onlangs dat dit in de dm525 kan, was voor mij een openbaring :)



Re: ci+ module #2 tonto54

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2017 - 19:47

Hoi,
 
Het heeft eigenlijk niets met een image te maken, maar ik vroeg me af, zijn er meerdere ontvangers naast de dm525 waar een ci+ module in kan? Ik zag toevallig onlangs dat dit in de dm525 kan, was voor mij een openbaring :)


MUTANT HD51.

Re: ci+ module #3 stoffers

  • Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 2 January 2017 - 20:45

Werken dan ook de functies zoals in een smarttv met Ziggo? Zoals prime etc?



Re: ci+ module #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 2 January 2017 - 20:52

Neen! Er is geen retourfunctie in E2 boxen. Ook zijn de benodigde codecs niet aanwezig in een Linux STB. Je kunt met een werkende CI+ interface een smartcard aan de praat krijgen...

Overigens is dit slechts uitstel van executie. De content providers hebben zich inmiddels helemaal klaargestoomd en wettelijk ingedekt om die ellendige smartcards te omzeilen. Hooguit 2 jaar en je kijkt alleen nog legaal naar zenders via gesloten boxen of een streaming abonnement.... Dan is het einde verhaal Open STB... Om die reden koop ik ook geen nieuwe ontvanger meer. Zonde van het geld.. Misschien word ik ook gewoon te oud voor al die veranderingen en het eeuwige geklooi om het halfwas werkende te krijgen/houden. Mijn TV moet gewoon aan en dan werken, niets meer niets minder...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: ci+ module #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 2 January 2017 - 21:02

In alle boxen kan een CI+ module, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook werkt.

 

Er was een externe oplossing voor een aantal boxen, maar die waren allemaal gebaseerd of gehackte/gestolen CI+ certificaten. En daar begint nu actie te komen, dus de fabrikanten die zoiets hadden komen daar rap van terug. Ik verwacht dus dat DMM ook snel zijn keutel zal intrekken wat dit betreft, want ook hun certificaat lijkt me niet geheel kosjer...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ci+ module #6 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 2 January 2017 - 21:20

Man, man, wat een gelul van je over die codecs. En de rest van je "veronderstellingen" zitten waarschijnlijk in je hoofd nietwaar? Geen rust gehad tijdens oud-nieuw?

 

 

 

Neen! Er is geen retourfunctie in E2 boxen. Ook zijn de benodigde codecs niet aanwezig in een Linux STB. Je kunt met een werkende CI+ interface een smartcard aan de praat krijgen...

Overigens is dit slechts uitstel van executie. De content providers hebben zich inmiddels helemaal klaargestoomd en wettelijk ingedekt om die ellendige smartcards te omzeilen. Hooguit 2 jaar en je kijkt alleen nog legaal naar zenders via gesloten boxen of een streaming abonnement.... Dan is het einde verhaal Open STB... Om die reden koop ik ook geen nieuwe ontvanger meer. Zonde van het geld.. Misschien word ik ook gewoon te oud voor al die veranderingen en het eeuwige geklooi om het halfwas werkende te krijgen/houden. Mijn TV moet gewoon aan en dan werken, niets meer niets minder...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: ci+ module #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 2 January 2017 - 22:24

@Catastrofus

Zullen wij hier als volwassenen discussiëren zonder elkaar grof te benaderen? Als jij het niet met iemands bewering eens bent hoef je m.i. niet op deze manier te reageren. Graag iets constructievers.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ci+ module #8 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 2 January 2017 - 23:16

Sorry. :ph34r:


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: ci+ module #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,654 posts

+460
Excellent

Posted 2 January 2017 - 23:59

ik denk dat er onbedoeld een beetje ongelukkig voor de term 'codecs' is gekozen, ik heb het idee dat er eerder iets in de trand van codeersysteem bedoeld wordt dan codecs.
Twee totaal verschillende dingen.

Los daarvan zal de ci+ niet zomaar werken omdat het benodigde certificaat niet beschikbaar is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ci+ module #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 7 July 2017 - 17:22

En afgelopen weken eens getest met de DM525 i.c.m. de officiële Duitse OE 2.5 DreamOS. Ziggo Irdeto kaart in cardreader werkt (uiteraard), Canal Digitaal en TVV kaart werken in de cardreader (uiteraard). Conax kaart in cardreader werkt niet. AlphaCrypt CI met genoemde kaarten werkt ook. UPC Nagra CI+ werkt niet (ook niet met CiPlusManager van Dream zelf), Ziggo Neotion/Quantis/Smit CI+ werkt niet. Meer CI+ testmateriaal heb ik niet.
Bericht van TotaalTV e.a. Op dit gebied is dus volledig fout.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: ci+ module #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,654 posts

+460
Excellent

Posted 7 July 2017 - 19:15

Tja, die wordt ook gewoon betaald......

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ci+ module #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,297 posts

+691
Excellent

Posted 7 July 2017 - 19:42

En wedded dat de sky Germany ci+ kaart het wel Aldaro doet....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ci+ module #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 7 July 2017 - 19:52

Denk het niet meer... De bekende (gelekte) certificaten zijn ongeldig verklaard.. Ook op dat Dream forum klachten dat CI+ het niet meer doet. SKY alleen nog met AlphaCrypt R2.2 One4All en HD+ 3 nu met Gbox 8.11K
Met één been in het graf..... Helaas

Re: ci+ module #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 7 July 2017 - 19:56

Ja, daar kon je op wachten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: ziggo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users