Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen?


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #21 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 6 January 2017 - 18:52

#16: Rob: zeker blijft boeket Nederland bestaan. Frenske wil echter in dat boeket, dus achter de bestaande zenders, enkele meest bekeken buitenlandse zenders uit België, Duitsland, Engeland en Oostenrijk hebben. Het boeket wordt dan alleen wat langer. De vraag is welke... even ervaring mee opdoen. En als vervolg #19: neem me inderdaad niets kwalijk... ik ervaar het ook niet zo als gebruikers verzoeken indienen. Maar met GUI iets eenvoudig verwijderen kunnen wij (hobbyisten) wel maar het is Frenske juist te doen om de niet-hobbyisten.

Dan blijft dat boeket dus niet bestaan, het wordt een geheel ander boeket.
Ik plet ervoor om, naast een eventueel toegevoegd nieuw 'het leukste voor Nederlanders' of zoiets, dat als eerste boeket zou kunnen worden ingevoerd, het huidige boeket 'Nederland' gewoon te behouden.

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #22 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 6 January 2017 - 19:11

#21: en hoe zie je dan dat eerste pakket? Moet er iets uit het huidige NL?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 6 January 2017 - 19:14

Eerste boeket zoals Frenske het schetste (samnegesteld boeket 'het leukste voor Nederlanders'). Andere boeketten blijven zoals ze zijn. I kieper het eerste boeket eruit, anderen doen dat met andere boeketten.

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #24 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 6 January 2017 - 22:06

een CanalDigitaal en TV Vlaanderen boeket toevoegen, en deze indelen in pakketten, zodat mensen met een specifiek abo enkel de zenders
achter elkaar hebben, waarvoor zij een abo hebben.

Bijvoorbeeld:

CanalDigitaal
-- BasisHD --
-- FamilieHD --
-- EntertainmentHD --
-- TopHD --
-- Film1 --
-- FOX Sports --
-- Ziggo Sports --

 

TV Vlaanderen
-- Basic Light --
-- Basic --
-- Basic+ --

 

Sommige boeketten van de zenderlijst kunnen eventueel samengevoegd worden:
Cultuur/Documentaire
Humor/Syfy



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 January 2017 - 22:29

Dat lijkt me inderdaad niet zo onlogisch, zeker als je uitgaat van de "gewone" gebruiker. Die heeft een smartcard (of meerdere), en daarmee een vast pakket aan zichtbare zenders, en ze weten meestal wel welk abonnement ze hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #26 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 6 January 2017 - 23:42

Idd maar de ene heeft een Light pakket met wat zenders uit een oud abbo of zo want bij cd is niks logisch.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 January 2017 - 11:43

Wat ik handig zou vinden is de 4 posities 13-19-23-28 zoals het nu is en alles met rotor gewoon per sat positie....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #28 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 January 2017 - 11:57

Maar die optie heb je sowieso via de GUI van je box, ongeacht de boeketsamenstelling.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 January 2017 - 14:37

Inderdaad.

 

Bovendien, de "normale" gebruiker heeft daar helemaal niks aan, en ook geen boodschap aan. Die heeft een kaartje van zijn provider, niks illegaals, en heeft dus ook niet meer nodig dat wat dat kaartje levert, plus wat FTA's.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #30 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 7 January 2017 - 14:48

Idd maar de ene heeft een Light pakket met wat zenders uit een oud abbo of zo want bij cd is niks logisch.

Ik heb nooit een abo bij CD gehad. Was maar een voorstel.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #31 Beriet

  • Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2017 - 14:56

Alles is gemakkelijk aan te passen naar ieders persoonlijke wens.

Gewoon zo laten dus.

Dank aan Hans



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #32 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 7 January 2017 - 14:59

Sommige boeketten met heel weinig zenders, zouden misschien samengevoegd kunnen worden,
zoals boeket: Luxemburg, daar zitten slechts 2 zenders in, kan misschien samen in een ander boeket,
en in de plaats daarvan een Free to Air boeket met alle vrije zenders van de 4 satelliet posities 13,19,23,28



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #33 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 7 January 2017 - 15:45

Sommige boeketten met heel weinig zenders, zouden misschien samengevoegd kunnen worden,
zoals boeket: Luxemburg, daar zitten slechts 2 zenders in, kan misschien samen in een ander boeket,
en in de plaats daarvan een Free to Air boeket met alle vrije zenders van de 4 satelliet posities 13,19,23,28

Waar Luxemburg dan bij te stoppen? Het hoort geografisch niet tot Oost Europa...

 

Een boeket met alle FTA-zenders van 13/19/23/28 begin ik niet aan. Dat is mega-groot en voor de gebruiker niet meer te doorzoeken.

Thans staan de fta-zenders veelal vooraan, op eerder verzoek van gebruikers. Zie bijvoorbeeld boeket Engeland, Frankrijk, Polen.

 

Ook aparte boeketten voor alle soorten abonnementen die CD en TVV aanbieden: sorry. Dat kost teveel ruimte en teveel tijd.

Vorig jaar heb ik eens geexperimenteerd met een boeket Canal Digitaal. Door mismatch in zendernamen weer snel er af gehaald. Kostte me een hele zaterdag te repareren.

Iemand die klant is bij CD of TVV kan makkelijk de zenderlijst van deze provider zelf toevoegen.

 

Tot nu toe veel goede reacties, dank, ga vooral door.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #34 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 7 January 2017 - 15:52

Geen probleem, is helemaal geen kritiek, maar een voorstel. Daar ging dit topic over.

Gewoon zo laten dus.

Dank, ga vooral door.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #35 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 7 January 2017 - 15:59

Geen probleem, is helemaal geen kritiek, maar een voorstel. Daar ging dit topic over.

Gewoon zo laten dus.

Dank, ga vooral door.

#El Sato: ik zie het ook niet als negatieve kritiek maar als positieve bijdragen, je mag alles melden.

Maar... over sommige dingen is eerder nagedacht en vanaf gezien, dat wilde ik maar even schrijven.

Het bijhouden kost iedere dag werk maar ik doe het graag, zeker daar de lijst veel gebruikt wordt.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #36 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 7 January 2017 - 16:11

Wat dat betref is het echt een puike lijst nogmaals dank daarvoor en vele familieleden met mij.


Edited by cobus, 7 January 2017 - 16:12.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #37 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 7 January 2017 - 17:40

 
#17 jort38: kijk... van jou mag Duitsland lager, maar van een ander weer hoger. Ik heb als uitgangspunt genomen eerst NL, dan B, gevolgd door Duitsland en Engeland. Maar indien men wenst wil ik D en E gerust lager plaatsen. Echter... na Afrika? Ik denk dat er veel naar Duitse en Engelse zenders gekeken wordt. Vandaar de keuze deze voor Film enz. te zetten en na andere themaboeketten alfabetisch werelddelen of landen.


Mijn voorkeur is voor de taal. Ik kijk (veel) vaker Engelstalige dan Duitstalige uitzendingen. Ik sla dus praktisch altijd het Duitse boeket over en ga naar Engeland en eventueel daarna door naar film. Ook hier sla ik het Duitstalige gedeelte rap over om de SD kanalen in het Engels te kunnen zien..

Maar zoals ik begon te schrijven, ik ben er aan gewend en de Duitse zenders overslaan is een keer extra page down.. Geen probleem om dit te blijven doen hoor..

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #38 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 7 January 2017 - 21:40

Wat ik handig zou vinden is de 4 posities 13-19-23-28 zoals het nu is en alles met rotor gewoon per sat positie....

Bedoel je de combi lijst die Hans nu al heeft?: – e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_and_rotating

Rotating: een combinatie van de ‘vaste lisjt (13e.19e.23e en 28e)’ met een draaibare lijst 75 oost t/m 61 west gegenereerd van KingOfSat.

 

Of bedoel je iets anders en zo ja wat dan?



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #39 ad12345

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2017 - 10:34

Ik ben er erg blij mee zoals deze nu is,een paar aanpassingen in de volgorde maak ik zelf wel.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #40 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 10:38

Hoe meer ik hier lees, hoe duidelijker het me wordt hoe groot het verschil is tussen mensen die de (een) lijst aan boord nemen en er niets aan veranderen, en degenen die de lijst gebruiken als uitgangspunt voor hun zelf te maken lijst.

 

Volgens mij kan de eerste groep veel beter uit de voeten met een FastScan (of nog veel beter: met een ABM-scan, omdat die veel meer (satelliet/kabel/ether) providers bevat).

 

Overigens sluit het één het ander niet uit.


Edited by Rob van der Does, 8 January 2017 - 10:38.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users