Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen?


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #41 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 8 January 2017 - 10:56

Hoe meer ik hier lees, hoe duidelijker het me wordt hoe groot het verschil is tussen mensen die de (een) lijst aan boord nemen en er niets aan veranderen, en degenen die de lijst gebruiken als uitgangspunt voor hun zelf te maken lijst.
 
Overigens sluit het één het ander niet uit.


Ik behoor zeker tot die eerste groep.
Als ik me goed herinner, doe je fastscan op CD, maar die beperkt zich daartoe. Dus al die fijne FTA kanalen uit Engeland zijn er dan niet. De lijst toont veel meer dan ik gebruik, maar daar heb ik geen last van.
Oh ja, de webcams zijn soms ook erg leuk; je reist vanuit de luie stoel.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #42 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 11:32

En dat is dus een ander voordeel van het gebruik van ABM; je kunt dan meerdere providers tegelijk 'scannen'.

Dus b.v. CDS & Freeview & Deutsche Sender, maar alle combinaties zijn mogelijk. En je bepaalt zelf in welke volgorde deze providers de boeketten plaatsen.


Edited by Rob van der Does, 8 January 2017 - 11:33.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #43 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 8 January 2017 - 11:49


Bedoel je de combi lijst die Hans nu al heeft?: – e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_and_rotating

Rotating: een combinatie van de ‘vaste lisjt (13e.19e.23e en 28e)’ met een draaibare lijst 75 oost t/m 61 west gegenereerd van KingOfSat.

Wat ik bedoel is dat al die categorien prima zijn voor 13-19-23-28... maar voor al die gekke posities zou het voor mij gewoon handiger zijn een userbouquet per satelliet te hebben... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #44 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2017 - 13:14

Maar zoals gezegd heb je die functie altijd al, met dank aan de UI van E2.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #45 dreka

  • Senior Member
  • 231 posts

+7
Neutral

Posted 8 January 2017 - 16:06

Ik wil Hans bedanken voor de prima kanalenlijsten , er zit veel werk in , en ik hoop dat ie het nog jaren blijft doen , anders mag iedereen zelf aan de gang, nogmaals Hans bedankt en doe zoals voor jou het makkelijkst is.


Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #46 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 9 January 2017 - 11:32

Allen, nog de beste wensen.

 

Hans, Het mooie van de sat is dat op 1 sat de zender gecodeerd is en op de ander FTA te zien is.. Mooi voorbeeld is dat bv bij Ziggo de Publieke Duitse HD zenders allen gecodeerd zijn, terwijl alles gratis te zien is op de sat. Ik maak er dankbaar gebruik van en denk dat iedereen het een prima middel vindt om wegwijs te zijn in het kijken van de TV zenders. Er hangt meer in de lucht. Keep on the good work. 

 

Zelf zou ik graag zien dat de boeketten (In de rotating lijst) die gebaseerd zijn op type codering. zoals Irdeto e.d. uit de lijst gehaald worden. Deze extra lijsten hebben geen toegevoegde waarde.

De lijst met LN (In de rotating lijst) vind ik zelf een overkill.. omdat het gelijk een grote toevoeging is op de rotating lijst. Nu is de rotating lijst voorzien van honderden boeketten.

De streams zou ik er zeker in laten. Sterker zelfs.. ik denk dat dit steeds belangrijker wordt. Er zijn al diverse TV zenders te zien, welke niet op de sat of kabel te zien zijn.

 

De toevoeging van Digitenne is idd regio gebonden. Om de lijst te gebruiken, ga je toch altijd zelf een scan uitvoeren. Maar.. dit doe ik ook altijd bij het Ziggo pakket. 

Het Ziggo pakket is ook regio gebonden. En hierdoor moet je een cable scan uitvoeren voordat je de zenders, die in het boeket aangeboden wordt, kunt gebruiken. Ik zou er voor pleiten om zowel Digitenne alsmede de kabel zenders uit de (voor gevorderde gebruikers) lijst te laten.

 

Qua boekketen zou ik de lijst beperken tot:

- 19-23 (incl streams, zonder kabel)

- 19-23-28-13 (incl. Streams, zonder kabel)

- Kabel (incl streams)

- Rotating (incl streams, zonder kabel)


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #47 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 9 January 2017 - 12:48

in reactie van Rick:

 

Ik gebruik de CA (Type codering) ook nooit in de rotating lijst.

Maar de LN (Landen indicatie) gebruik ik wel regelmatig. Zeker als er in dat land iets gebeurd is.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #48 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 10 January 2017 - 09:31

#46 @Rick.

Je schrijft "Zelf zou ik graag zien dat de boeketten (In de rotating lijst) die gebaseerd zijn op type codering. zoals Irdeto e.d. uit de lijst gehaald worden. Deze extra lijsten hebben geen toegevoegde waarde."

 

Helemaal met je eens. Ik loop de boeketten van KingOfSat door en haal dit soort enkel-codering-boeketten er uit. Misschien enkele over het hoofd gezien.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #49 Ruppert

  • Senior Member
  • 41 posts

+11
Neutral

Posted 11 January 2017 - 17:03

Hans, Ik gebruik je lijst al jaren.

 

Extra pakket niet voor de echte hobbyist maar voor de TV kijker.  Neem het Nederlandse deel van Canal Digitaal aangevuld met een vleugje Henksat uit het boeket Favorieten HD die fta zijn.  Hoe complexer je het maakt hoe meer vragen of een bepaalde zender er ook bij kan.

 

Succes ermee 

M.vr.gr. Ruppert


Vu+duo met combi Triax 88cm en 4x twin lnb en toch draaibaar. Dreamb. 800 se met T55 en 4x twin lnb Dreamb 600 PVR

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #50 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 11 January 2017 - 17:43

@Ruppert: klopt.

 

Het boeket Nederland zal worden 'Nederland en favoriete buitenlandse zenders'. Dus een aanvulling.

 

In beginsel eerst met enkel fta-zenders uit the UK en Deutschland. Op verzoek ook HD+ zenders daar kennelijk veel mensen in het oosten van het land zo'n kaartje hebben.

Ik twijfel nog of ook VIER en VTM er in moeten, net als andere commerciële Vlamingen. Doel is immers het voor de simpele gebruiker (lees: die de weg moeilijk vindt naar de blauwe toets met overzicht boeketten) aangenamer te maken.

Een eerste boeket moet niet te lang worden (bomen/bos).

 

In februari een eerste test naar buiten. Dan afhankelijk van de reacties aanpassingen. Een kanalenlijst is immers per definitie dynamisch!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #51 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 January 2017 - 18:12

Het boeket Nederland zal worden 'Nederland en favoriete buitenlandse zenders'. Dus een aanvulling.

Maar daarnaast laat je alsjeblieft het bestaande boeket 'Nederland' onaangetast?



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #52 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 11 January 2017 - 18:36

 

Het boeket Nederland zal worden 'Nederland en favoriete buitenlandse zenders'. Dus een aanvulling.

Maar daarnaast laat je alsjeblieft het bestaande boeket 'Nederland' onaangetast?

 

Ja, onaangetast in die zin dat slechts achter de huidige zenders enkele favoriete buitenlandse zenders gezet worden. Dit om het de simpele gebruiker nog makkelijker te maken. Wacht maar af tot februari.

 

In het boeket Nederland wordt wel Eén en Canvas hoger gezet (lees hiervoor de wensen) en RTL Lounge lager bij film/serie (ook een wens).

Eén en Canvas worden immers ook door CD aangeboden, staan thans daarom in het boeket NL maar verder. Deze nederlandstalige publieke zenders verdienen een hogere plaats.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #53 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 January 2017 - 18:39

 

 

Het boeket Nederland zal worden 'Nederland en favoriete buitenlandse zenders'. Dus een aanvulling.

Maar daarnaast laat je alsjeblieft het bestaande boeket 'Nederland' onaangetast?

 

Ja, onaangetast in die zin dat slechts achter de huidige zenders enkele favoriete buitenlandse zenders gezet worden. Dit om het de simpele gebruiker nog makkelijker te maken.

 

Helaas, dus niet onaangetast....



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #54 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 11 January 2017 - 19:57

@RvdD

Dan ga jij in datzelfde bouquet, Nederland + favorieten toch niet verder als jij voorheen gewend was. Probleem opgelost.
Feitelijk is er in de oorspronkelijke volgorde van dat bouquet, behoudens het invoegen van Een en Canvas, niet heel veel gewijzigd. Aan het eind van de oorspronkelijke lijst Nederlands worden die buitenlandse kanalen pas toegevoegd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #55 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 12 January 2017 - 00:11

@all,

Zoals aangegeven zou ik dit topic vanavond rond 00:00u tijdelijk sluiten om de winnaar te kunnen bepalen.
Uiteraard was dit tevoren al voorbereid en had ik al een lijst van mededingers opgemaakt waarvan het lot zou bepalen wie zich de winnaar mocht noemen van een HD receiver.

Het lot heeft uiteindelijk bepaald dat 'Rupert' de gelukkige winnaar is van een door OpenPLi beschikbaar gestelde twin of combo receiver. Dat is inmiddels naar betrokkene gecommuniceerd.

Morgen gaat dit topic weer open voor aanvullende ideeën. Tenslotte is het nog geen februari. ;)

Bedankt voor de ideeën / adviezen. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Frenske

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #56 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 January 2017 - 12:34

@RvdD

Dan ga jij in datzelfde bouquet, Nederland + favorieten toch niet verder als jij voorheen gewend was. Probleem opgelost.
Feitelijk is er in de oorspronkelijke volgorde van dat bouquet, behoudens het invoegen van Een en Canvas, niet heel veel gewijzigd. Aan het eind van de oorspronkelijke lijst Nederlands worden die buitenlandse kanalen pas toegevoegd.

Ja, ik weet wel hoe ik lijsten moet aanpassen, maken en gebruiken, maar daar ging dit topic niet over.

Ik vind het jammer dat de in mijn ogen prima suggestie om een boeket 'voor de gewone NL kijker' toe te voegen, nu vertaald wordt door en prima bestaand boeket aan te passen.

 

Maar goed, ik heb mijn suggestie duidelijk gemaakt (hoewel.... Hans gaf in eerste instantie aan dat ook zo te gaan doen, maar later weer niet, dus uiteindelijk weet ik niet of het wel duidelijk was); het heeft geen zin daar eindeloos over door te gaan. Ik pas wel aan naar hoe ik het hebben wil.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #57 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2017 - 14:20

Het enige wat mij stoort is dat bij sommige streams het hele zaakje vastloopt en dat dan opnieuw gereboot moet worden. Ik weet niet of dit misschien op te lossen is? Voor de rest vind ik het prima settingslijsten. Ik pas ze wel naar mijn voorkeur aan. Hans bedankt voor het vele werk dat je er aan doet. Voor mij zijn het in ieder geval heel goede lijsten !!



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #58 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 12 January 2017 - 14:38

Het enige wat mij stoort is dat bij sommige streams het hele zaakje vastloopt en dat dan opnieuw gereboot moet worden. Ik weet niet of dit misschien op te lossen is? Voor de rest vind ik het prima settingslijsten. Ik pas ze wel naar mijn voorkeur aan. Hans bedankt voor het vele werk dat je er aan doet. Voor mij zijn het in ieder geval heel goede lijsten !!

@Jaja: streams kennen verschillende bestandsformaten. Niet iedere receiver kan alle formaten aan. Zo is bekend dat een Dreambox 800 meer problemen heeft.

 

De streams worden thans maandelijks getest en niet-werkende dus verwijderd. Dit testen op een AZBox en Mutant.

 

Dank tenslotte voor je compliment. Het is een lijst die je zo mag gebruiken. Onder gebruik kan natuurlijk ook aanpassen naar eigen wens worden verstaan. Dat maakt de hobby leuk!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #59 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 13 January 2017 - 08:33

ik vindt de lijsten top dank hiervoor.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #60 Ruppert

  • Senior Member
  • 41 posts

+11
Neutral

Posted 14 January 2017 - 17:45

Ja vandaag is een mooie compacte twin satellietontvanger bij mij aangekomen. 

Ik wil hierbij het Openpli team bedanken voor alle tijd en werk wat nodig is en het beschikbaar stellen van de satellietontvanger inzake :

 

Kanalenlijst Hans........ Wat zijn jouw wensen.

 

Ik zal de ontvanger met veel genoegen gebruiken in combinatie met de lijst "Hans".

Hopende dat hij ondanks het vele werk, daar nog jaren mee doorgaat.

 

M.vr.gr.  Ruppert.   


Vu+duo met combi Triax 88cm en 4x twin lnb en toch draaibaar. Dreamb. 800 se met T55 en 4x twin lnb Dreamb 600 PVR


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users