Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen?


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #61 UnimatriX

  • Senior Member
  • 115 posts

+5
Neutral

Posted 14 January 2017 - 22:33

Ik vermoed dat hier op openpli.org toch minder 'échte eindgebruikers', de TV kijker zonder enige verdere kennis van zaken als het kijken naar TV, actief zijn. Als je hen voor de zoveelste keer laat zien, dat als je een zenderlijst opent en je drukt vervolgens op blauw / favorieten dan kijken zij alsof zij water zien branden. ;) Deze waren eerder de eenvoudige en praktische opzet met 'favorieten HD' gewend, waardoor de meeste van de door hen bekeken zenders in één bouquet zitten.

Ik noem dan zomaar even wat zenders op. Eén, Canvas, Ketnet en voor sommigen de commerciële Belgen, de basis Duitse zenders als ARD HD, ZDF HD, WDR HD en voor hen die een HD+ kaart hebben dát pakket. Dat zou al mooi zijn.

Veel 'gewone eindgebruikers' hebben ook geen enkele behoefte aan tig bouquetten waar de semi 'hobbyist' dat juist weer wel waardeert. Vandaar dat ik namens die groep eenvoudige gebruikers pleit voor een eerste bouquet waar alle Nederlandse zenders in zitten incl. de drie Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet, een groepje commerciële Vlaamse zenders als VTM, Vitaya etc., de belangrijkste Duitse zenders als ARD HD, ZDF HD, WDR HD, het HD+ pakket eventueel ook nog aangevuld met de belangrijkste Oostenrijkse zenders. Daarmee breidt je het bouquet Nederlands uit met de eerder genoemde 'meest gebruikte' buitenlandse zenders. Uiteraard zou de bouquetnaam Nederlands dan gewijzigd moeten worden. De mensen die geen verandering wensen die hebben geen enkele last van die uitbreiding en de groep simpele gebruikers (no offence) die krijgen iets meer gemak want met de knoppen rond de 'ok' toets zappen zij langs hun favoriete kanalen. Als zij incidenteel gebruik willen maken van bijvoorbeeld alle regionale Duitsers of Oostenrijkers, dan kunnen zij, wat zij eerder ook al moesten, uitwijken naar een ander bouquet. Deze groep weet dan weer net iets meer als de eerste groep. :)

Om dit topic te stimuleren wil PLi een eenvoudige maar leuke ontvanger beschikbaar stellen aan één van de serieuze deelnemers aan deze 'poll'. Enige inbreng mag er verwacht worden maar is niet bepalend om in aanmerking te komen voor de gratis receiver. Het lot bepaalt dat. Deelname geldt vanaf de opening van dit topic tot en met Woensdag aanstaande. Donderdag wordt er dan een winnaar 'getrokken' uit de lijst van serieuze deelnemers. Wie weet wat voor fraaie ideeën er nog uit voortkomen.

 

Eens!

En anders zo laten ;-) ..is een prima lijst.

 

Thanks hiervoor Hans!



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #62 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 18 January 2017 - 14:13

Misschien een idee om bij de transponder website, waar de Hans zenderlijst wordt aangeboden een webpagina te maken waarbij je zelf kan bepalen hoe de inhoud van de uptodate Hans lijst er uitziet.

Lijkt me wel technisch mogelijk, alleen is het invoeren van uptodate data dan iets anders voor Hans. (misschien die webpagina data van kingofsat laten halen?)

 

Bijvoorbeeld dat er een pagina is op de transponder waar je d.m.v. stappenplan satelliet / coax / terrestrial gebied kan selecteren, vervolgens een pagina met landen/taal en daarna een pagina met  rubrieken kan selecteren (bouquetten).

 

Dus je download selecteer je zelf, en dan kan je deze hopsakee in je enigma2 ontvanger zetten zonder gedoe met editen naar wens. Ook als laatste website pagina vragen hoe je het wilt downloaden, voor enigma2, of voor andere hardware platformen of software programma's (als b.v. VLC).


Edited by Jeroensky, 18 January 2017 - 14:16.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #63 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 18 January 2017 - 14:40

@Jeroensky: als ik je goed begrijp wil je dat alle boeketten los op de site komen. Soort aanvinken wat je wil, downloaden en dan heb je een kanalenlijst.

 

Interessante gedachte, maar of dit technisch haalbaar is, geen idee.

 

Het is nu wel mogelijk bij moeder/dochter. Daar haalt de dochter alle boeketten van moeder binnen, je vinkt aan, OK, en je hebt een voorkeurslijst.

 

Let wel dat het voor veel gebruikers te hoog gegrepen is. Deze zijn al lang blij dat ze met een software-updat een nieuwe lijst krijgen, inclusief wellicht boeketten die ze niet gebruiken.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #64 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 18 January 2017 - 15:40

En de variant voor b.v. VLC (of media player) een bijvoorbeeld M3U playlist? Voor de internet streams is dit sowieso mogelijk (elke url op een nieuwe regel, utf8 encoded textbestand opslaan met extensie m3u), betreft DVB -s/c/t ook omdat VLC er mee overweg kan, alleen de vraag hoe dit in bestand te zetten wat VLC afspeelt.


Edited by Jeroensky, 18 January 2017 - 15:43.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #65 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 18 January 2017 - 15:50

Ik zag dit topic op vlc forum betreft playlist en DVB-T. Klik hier.


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #66 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 18 January 2017 - 17:20

Het is natuurlijk ook een beetje zo dat indien men kiest om een zenderlijst van een bepaalde persoon te gebruiken, in dit geval HRO, men dan ook die

indeling ' respecteert', met her en der misschien een eigen wijziging/toevoeging.

En indien men iets heel anders wil, ook goed, dan kiezen voor een andere zenderlijst.

 

Neemt niet weg dat het HRO siert om te vragen of er bepaalde wensen zijn.



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #67 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2017 - 18:46

+1

 

En als je 100% full control wilt, dan maak je 'm gewoon zelf. Is ook weer geen rocket science, zoals het soms gepresenteerd wordt...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #68 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 18 January 2017 - 21:35

 

Is ook weer geen rocket science, zoals het soms gepresenteerd wordt...

 

Klopt.
Je opent een stream bouquet met een texteditor , je ziet iets als:
#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//202.142.207.150/live/livesabaidee1:Sabaidee TV

Dan start je VLC, media , open network stream en dan corrigeer je de link in:
rtmp://202.142.207.150/live/livesabaidee1
dat plak je als netwerk url en je klikt vervolgens op "play" en VLC speelt de stream.

Edited by Jeroensky, 18 January 2017 - 21:37.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #69 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 11:24

Ik bedoel het maken van een lijst van zenders (aka bouquetten). Even een multiscan doen en de gevonden zenders op hun plaats zetten. Is echt geen rocket science.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #70 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 20 January 2017 - 11:48

Ik bedoel het maken van een lijst van zenders (aka bouquetten). Even een multiscan doen en de gevonden zenders op hun plaats zetten. Is echt geen rocket science.


Voor mij wel.
Ben blij met de lijst!

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #71 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 20 January 2017 - 11:50

Ik bedoel het maken van een lijst van zenders (aka bouquetten). Even een multiscan doen en de gevonden zenders op hun plaats zetten. Is echt geen rocket science.

het is inderdaad geen rocket science... maar ik werk toch iets anders. Iedere dag checken sites zoals KingOfSat en andere nieuwsbronnen van providers als Canal Digitaal en TV Vlaanderen en Ziggo.

 

iedere keer de transponder waarop een mutatie is geweest scannen met verwijderen zenders, opschonen. Dan nalopen. Nieuwe zenders meteen in het goede boeket cq boeketten zetten.

 

kost iedere dag wat tijd, soms weinig soms veel, blijft hobby.

 

maar zoals anderen opmerken: het gebruik is vrij, maak gerust een eigen lijst! 'Kanalenlijst Erik'... kan nog wel eens beter zijn dan Kanalenlijst Hans!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #72 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 12:24

Hohoho Hans zo bedoel ik het absoluut niet! Voor de groep gebruikers die een zeer uitgebreide lijst wil hebben omdat men naar "veel" kijkt en daar niet de "overhead" van wil hebben is jouw lijst een uitkomst!

 

Wat ik bedoel, is als je bijvoorbeeld alleen naar een vast rijtje zenders van CDS kijkt (vgl. de mensen die fastscan gebruiken), die zouden best zo'n bouquetje ook zelf kunnen maken. Het gaat mij er ook om, dat men vaak èn een zenderlijst van een derde wil èn er allerlei aanpassingen in wil. Dan zeg ik: kiezen of delen, of de lijst 1:1 overnemen en niet "zeuren" of gewoon zelf maken. En dán gaat het spelen dat het allemaal geen rocket science is. Even de context ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #73 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 20 January 2017 - 17:01

aha, dan zijn we het volledig eens Erik! :)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #74 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 January 2017 - 17:12

Dan zeg ik: kiezen of delen, of de lijst 1:1 overnemen en niet "zeuren" of gewoon zelf maken.

OKÉ, duidelijk: ik zal nooit meer suggesties doen of aangeven dat iets niet klopt.

Edited by Rob van der Does, 20 January 2017 - 17:13.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #75 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 17:38

Rob volgens mij begrijp jij precies wat ik bedoel, je hoeft er niet zo'n drama van te maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #76 Darcey

  • Member
  • 20 posts

+1
Neutral

Posted 24 January 2017 - 10:18

Heb nog enkele streams voor je, 

 

 

Dit zijn de openbare omroepen van Belgie

 

http://live.stream.v... ... ylist.m3u8
http://live.stream.v... ... ylist.m3u8
http://live.stream.v... ... ylist.m3u8

 

Kan je mischien bij je volgende kanalen lijst zetten



Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #77 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 24 January 2017 - 13:00

@Darcey: hartelijk dank!

 

Geplaatst, getest, werken in een Enigma2-receiver. Komen dus volgende maand voor in de nieuwe kanalenlijst.

 

Dit soort tips zijn altijd welkom!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #78 Darcey

  • Member
  • 20 posts

+1
Neutral

Posted 24 January 2017 - 14:15

Voor mij is deze lijst het belangrijkste

 

 19-23-28-13 (incl. Streams, zonder kabel

 

Wel mag er voor mij ook de fastscan lijst van tv vlaanderen bij en canaal digitaal.

 

Nu doe ik dit telkens er een nieuwe lijst is, ik past deze aan aan mijn huidige wensen.

 

En als ik nog elders een stream vind zal ik deze steeds plaatsen zodat de streamlijst vervolledigd kan worden


Edited by Darcey, 24 January 2017 - 14:15.


Re: Kanalenlijst Hans... wat zijn jouw wensen? #79 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 24 January 2017 - 17:29

@Darcey: voor alle lijsten zijn belangstellenden dus blijf ik voorlopig zes varianten maken.

 

De fastscan van CD en TVV komt er niet meer in. Daarmee is vorig jaar geëxperimenteerd maar dit gaf grote ellende. Het kostte me een weekeind alles weer goed te krijgen. Ik bespaar je de uitleg.

 

Streams altijd welkom, liefst rechtstreeks naar het e-mailadres in de kanalenlijst genoemd (Reacties aan: specials@detransponder.nl) dan komt het meteen op de juiste plaats.Of je plaatst dubbel (hier in het forum meteen voor anderen en e-mail).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users