Jump to content


Photo

Oscam updaten


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 shadi1989

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 January 2017 - 20:11

Hallo,

 

Ik weet dat de focus hier ligt op OpenPLI maar ik hoop dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven.

 

Er draait nu Oscam r11289 op mijn Mutant HD51 maar die zou ik graag willen updaten. Heb wat last van freezes en zwarte schermen als ik naar een kanaal toe ga dus ik hoop dat het met een update beter wordt :)

 

Heeft iemand die al eens gedaan of heeft iemand een handleiding hoe het moet? Ik ben wel redelijk thuis in linux maar verder niet in OpenPLI/Enigma2/Oscam behalve hoe ik de juiste instellingen moet instellen.

 

Alvast bedankt!



Re: Oscam updaten #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 January 2017 - 22:29

Als je er gewoon je canaal digitaal kaart of Ziggo kaart in stopt met de juiste settings dan zal een iets recentere versie totaal geen verschil maken.

 

Nieuwe versies van Oscam kun je overigens gewoon zelf builden, staat ook netjes uitgelegd: http://www.streamboa...i/BuildingOscam


Edited by Dimmie, 6 January 2017 - 22:30.


Re: Oscam updaten #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 7 January 2017 - 01:43

Dat geknipper komt echt niet van oscam af en een update zal dus geen verbetering brengen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam updaten #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 January 2017 - 08:43

Dan kun je inderdaad beter naar een "echte kaart" upgraden wat Dimmie al suggereert ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam updaten #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 January 2017 - 08:47

En als je zelf een kaart heb dan wel goed instellen... Een cds kaart heeft een strafmodus als je er teveel van vraagt...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam updaten #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 January 2017 - 14:21

En als je geen "echte kaart" hebt ben je hier op het verkeerde forum...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam updaten #7 johan_me

  • Senior Member
  • 70 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2017 - 16:53

Hallo, Ik gebruik oscam met een "echte kaart", maar heb de laatse week erg veel last van zwart scherm na het zappen. SOFTCAM RESTART geeft dan weer beeld.

Is dit bekent? en is er wat aan te doen, misschien zijn mijn instellingen niet goed?

Er is maar 1 client, de ET10000 met 4 tuners waar de kaart in zit.


ET10000, 4x DVB-S2, ET4000 client, Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T.
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db.


Re: Oscam updaten #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 January 2017 - 17:00

Als een restart weer beeld geeft, dan is het in ieder geval niet de kaart die op zwart staat door teveel gebruik.

 

Wat het dan wel is, geen idee, ik heb exact hetzelfde situatie hier (ik gebruik alleen streaming clients), en heb deze problemen niet. Ik heb er gewoon de default configuratie in zitten, zoals die bij installatie mee komt. Ik heb alleen handmatig mijn kaarten moeten definieren (want de standaard config werkt alleen maar voor CDS/TVV en zo kaarten).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam updaten #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,784 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2017 - 17:15

Hallo, Ik gebruik oscam met een "echte kaart", maar heb de laatse week erg veel last van zwart scherm na het zappen. SOFTCAM RESTART geeft dan weer beeld.
Is dit bekent? en is er wat aan te doen, misschien zijn mijn instellingen niet goed?
Er is maar 1 client, de ET10000 met 4 tuners waar de kaart in zit.

Toch maar even voor de zekerheid, welke versie van OSCam gebruik je (http://ipaddressvanjebox:8081)

Edited by 40H3X, 9 January 2017 - 17:16.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users