Jump to content


Photo

Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites.


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 7 January 2017 - 10:11

Het is nu wel weer leuk om toch een UHD Dreambox 900 aan te schaffen :)

openPLi 4.0 for Dreambox

http://www.pli-images.net/index.php

 



Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 7 January 2017 - 10:31

Dit is een illegale website die illegaal openpli images aanbiedt... En aangezien meldinen hier van gsods is de kwaliteit ook nog niet eens gewaarborgd... Totaal zonder garantie dus. Blijkbaar zuiver bedoeld om dmm boxen over de toonbank te krijgen....

Er is ook geen contact op die website. Die zitten lekker anoniem en ook nog ons te bedanken... Als ze nog enig respect hadden dan hadden ze wel een link met sources gepost, waar je hun aanpassingen kunt vinden...

Dit is helemaal niet leuk... Want als die site ooit down gaat komt uiteraard hier weer gezeur rn mogen we weer uitleggen na nu al ruim 3 jaar dat we zekers nieuwe dmm boxen niet supporten... Deze website misleid alleen gebruikers....

Edited by littlesat, 7 January 2017 - 10:33.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 January 2017 - 10:47

Het is nu wel weer leuk om toch een UHD Dreambox 900 aan te schaffen :)

openPLi 4.0 for Dreambox

http://www.pli-images.net/index.php

Waarom zouden wij als PLi in vredesnaam opeens een andere site maken waar we dan de images voor DMM op zouden zetten? Klinkt toch niet erg "logisch", wel?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 7 January 2017 - 11:11

M.a.w Gewoon op deze site blijven voor kwaliteit zekerheid en support.


Edited by Loui (PD1LOI), 7 January 2017 - 11:12.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 January 2017 - 11:17

Support ja, maar niet voor de nieuwe(re) Dreamboxen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 January 2017 - 11:55

Geeft http://whois.domaint.../pli-images.net nog een beetje duidelijkheid?



Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 January 2017 - 14:42

Nee. OVH is al twee keer benaderd, die reageren helemaal niet. Niet eens een ontvangst bevestiging. En OVH verbergt de eigenaar van het domein achter een algemeen eigen adres, en een nummer ("office #9608192, c/o OwO, BP80157"), dus die kun je ook niet direct benaderen.

 

Dit in tegenstelling tot bv http://whois.domaint.../pli-images.org waarbij je gewoon de registrant kunt zien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 January 2017 - 14:45

Ik zie overigens dat pli-images.com wel gehoor heeft gegeven aan onze vraag, die site is nu offline.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 7 January 2017 - 14:49

Het ging toch om pli-images.net? Die is niet offline.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 January 2017 - 14:54

In dit topic, correct.

 

Maar er waren nog andere "misbruikers". Zo zijn er ook nog acties gaande tegen "openpli.com" en "openpli.net".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 January 2017 - 23:38

Ja dat Openpli.com was sowieso een apart verhaal. Een officieel door OpenPLI ondersteunde fabrikant die daar naartoe linkte op zijn website.

 

Nu ineens wordt er gelinkt naar http://www.miraclefiles.net/ en als men daar een OpenMB download en installeert dan komt er gewoon een OpenPLI bootlogo voorbij en in de info staat ook gewoon dat het OpenPLI is. Niks 'based on' dus...

 

 

Overigens, weet met die DM900 file waar je aan begint, want er zijn al anderen geweest die hier problemen hebben gemeld met die nagemaakte PLI's.


Edited by Dimmie, 7 January 2017 - 23:39.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 January 2017 - 23:39

Wordt aan gewerkt. Eerste stap was die images van die site af.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 7 January 2017 - 23:45

Tja... Denk aan dat je box gekaapt wordt voor ip streaming sites..... Het kan er zomaar eens in zitten......

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 January 2017 - 00:08

Yep of wat dacht je van socks5 proxy, lekker downloaden, uploaden of torrents doen via iemand anders zijn box en dus iemand anders zijn ip... Daar hoeft niks voor geïnstalleerd te worden op de box, toegang tot telnet of ssh is al genoeg. Geld trouwens ook voor al die slecht beveiligde nasjes.


Edited by Dimmie, 8 January 2017 - 00:11.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #15 blow

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 20 January 2017 - 02:37

Ik heb hem gedownload en hij werkt perfect :)

Het is wel jammer dat openpli geen dreamboxen ondersteund.

Ik vind het wel knap dat hun het wel kunnen en jullie als openpli officiele makers niet.

Ik snap gewoon niet waarom jullie zo moeilijk doen om een officiele openpli te maken.

Ik als trouwe openpli gebruiker vind mezelf als dreambox gebruiker en ik neem ook aan dat ik voor de andere dreambox gebruikers spreek door jullie in de steek gelaten.

Vergeet niet met wie jullie zijn begonnen. Er was nog geen vu+ of andere merk behalve dan de dreambox gebruikers die jullie groot hebben gemaakt.

Mvg,

BLOW



Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 January 2017 - 06:50

Ik vind het wel knap dat hun het wel kunnen en jullie als openpli officiele makers niet.

Wat hun kunnen kennen zullie ook wel hoor :)
 

Ik snap gewoon niet waarom jullie zo moeilijk doen om een officiele openpli te maken

Je weet niet wat 'Open Source' is? En wat dat inhoudt?
Als je je daarin wat hebt ingelezen, zal je zien dat het 'moeilijk doen' bij een andere partij dan PLi zit.

Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 10:00

Maar Rob, jij wist toch ook wel dat we geen DMM images meer maken omdat we "het kunnen" en omdat we het leuk vinden om gebruikers te pesten?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 January 2017 - 10:15

Hun kenne mijn wat ;)



Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 10:19

... word een beetje moe van gebruikers die altijd maar denken dat we dingen niet doen omdat we dat "leuk vinden" ofzo en als ze dan maar hard en lang genoeg zeuren, dat het dan opeens wèl kan ...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Misbruik van de naam OpenPLi door diverse sites. #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 20 January 2017 - 10:21

+1....

 

Maar ik denk dat dit mede komt omdat men elders gewoon doorgaat. Blijkbaar wordt er elders 'iets' niet begrepen... 


Edited by littlesat, 20 January 2017 - 10:22.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users