Jump to content


Photo

Splash-screen voor Uno4K


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 17:49

Bij de diverse uitstapjes naar andere images, blijf ik het laatste splashscreen van VTi zien tijdens een reboot van OpenPli.

 

Een flash van type bestand splash_auto.bin lukt wel, maar ben op zoek naar het origineel van Vu+Uno4K of iets met OpenPli



Re: Splash-screen voor Uno4K #2 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 8 January 2017 - 22:57

Deze zit gewoon bij het originele VU UNO 4K image in. PLi heeft zelf geen splash screens, PLi laat keurig het originele splash logo staan


Edited by _HarmeN, 8 January 2017 - 22:57.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Splash-screen voor Uno4K #3 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 8 January 2017 - 23:05

Dank, een goed idee ..... had ik nog niet aan gedacht.

Ben een beetje OpenPli gewend en daar zit het splash screen niet bij.

Eigenlijk ben ik op zoek naar iets meer creatievers als een simpel "Vu-balkje"



Re: Splash-screen voor Uno4K #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2017 - 06:15

Deze zit gewoon bij het originele VU UNO 4K image in. PLi heeft zelf geen splash screens, PLi laat keurig het originele splash logo staan

Nee, PLi laat het logo staan dat al op de box staat, of dat nu origineel is of niet. En dat is nu juist het probleem (dat hier al tig keer aan de orde is geweest).



Re: Splash-screen voor Uno4K #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 9 January 2017 - 06:36

Bij de diverse uitstapjes naar andere images, blijf ik het laatste splashscreen van VTi zien tijdens een reboot van OpenPli.
 
Een flash van type bestand splash_auto.bin lukt wel, maar ben op zoek naar het origineel van Vu+Uno4K of iets met OpenPli

Dan zal je zelf aan de slag moeten gaan, de originele splashscreens zijn wel te vinden en die heb je ook al gevonden als ik je goed begrijp.
Wij van OpenPLi vinden dat je van het 'bios scherm' af moet blijven, dat is iets van de fabrikanten, vandaar dat wij hem niet leveren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Splash-screen voor Uno4K #6 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 January 2017 - 12:46


Wij van OpenPLi vinden dat je van het 'bios scherm' af moet blijven, dat is iets van de fabrikanten, vandaar dat wij hem niet leveren.

Tsja, daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik vind het dus niet zo slim, is een kleine moeite om het origineel of een OpenPli versie (zoals alle andere Image-bouwers verzorgen) mee te sturen. Is uiteindelijk een "totale Image-Brand verzorging" en zeker zo chique. We praten maar over een OpenPli Splash image bijvoegen van ongeveer 1Mb.



Re: Splash-screen voor Uno4K #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 9 January 2017 - 17:34

je kunt het ook omdraaien, voordat je flasht zelf het bootlogo gewoon even van de usb stick verwijderen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Splash-screen voor Uno4K #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 9 January 2017 - 18:28

Tsja, daar zijn de meningen dus over verdeeld. Ik vind het dus niet zo slim, is een kleine moeite om het origineel of een OpenPli versie (zoals alle andere Image-bouwers verzorgen) mee te sturen. Is uiteindelijk een "totale Image-Brand verzorging" en zeker zo chique. We praten maar over een OpenPli Splash image bijvoegen van ongeveer 1Mb.

Als ik jou goed begrijp 'moet' OpenPLi, de club die het originele splashscreen van de fabrikant juist wél respecteert, a.g.v. een incorrecte actie van haar concurrenten het originele splashscreen opnemen in haar image? Is dat niet de omgekeerde wereld? ;)
Het gaat er dan ook niet om of het technisch niet zou kúnnen. Dat is het probleem niet. Het probleem is, dat wij het door derden veroorzaakte probleem 'mogen' oplossen, en blijft toch wel wat vreemd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Splash-screen voor Uno4K #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2017 - 20:35

Je kunt het ook omdraaien: als PLi de zaak eventjes netjes aanpast, krijgt iedereen voortaan van PLi keurig een splash screen dat behoort bij de box, ongeacht wat er op stond, in plaats van dat elke PLi-gebruiker dat nu steeds weer zelf mag oplossen (met steeds weer dezelfde vragen op het forum tot gevolg). Is dat niet de omgedraaide wereld?



Re: Splash-screen voor Uno4K #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 9 January 2017 - 20:46

Dus omdat iedereen een uitstapje maakt naar iets anders moeten wij dat voor degene oplossen?
Even los van het feit dat het mogelijk is, is dat inderdaad, wat je noemt een omgekeerde wereld.

Als je weet hoe je moet flashen is het voor de gebruiker ook een koud kunstje om dat logo weer terug te plaatsen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Splash-screen voor Uno4K #11 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2017 - 22:12

Als PLi de logo's aan de image folders toevoegt, gaat het helemaal vanzelf, voor iedereen.



Re: Splash-screen voor Uno4K #12 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 9 January 2017 - 22:29

bovenstaande reacties van de OpenPLi leden spreken voor zich...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Splash-screen voor Uno4K #13 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 January 2017 - 22:49

Je kunt het ook omdraaien: als PLi de zaak eventjes netjes aanpast, krijgt iedereen voortaan van PLi keurig een splash screen dat behoort bij de box, ongeacht wat er op stond, in plaats van dat elke PLi-gebruiker dat nu steeds weer zelf mag oplossen (met steeds weer dezelfde vragen op het forum tot gevolg). Is dat niet de omgedraaide wereld?

Rob, van mij +1   ===> waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan worden gerealiseerd door OpenPli. Het zou OpenPli juist sieren hun gebruikers tegemoet te komen om (tevens) het originele splash screen (beter idee van @Rob) welke behoort bij de box mee te sturen en waarbij OpenPli tevens kan laten zien dat zij (in tegenstelling van andere Image builders die hun eigen merk splash-screen meegeven) de hardware leveranciers respecteren. Hierbij zijn ook de steeds wederkerende vragen hierover meteen uit de wereld en opgelost.

 

Maar ja, hier bij OpenPli zijn we inmiddels gewend dat ze het "beter" weten en niet (meer) naar hun gebruikers luisteren. Let op, met deze opmerking komt nu een heel exegese vervolg van de Pli-Core members. Ofwel dat het allemaal op een soort van vrijwillige basis wordt gemaakt en ter beschikking wordt gesteld, enz, enz..........



Re: Splash-screen voor Uno4K #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 9 January 2017 - 23:08

Daar praat iemand tegen zichzelf....

En altijd maar afgeven op de core members, het begint nu wel erg op een oude plaat te lijken, en hij blijft maar overslaan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Splash-screen voor Uno4K #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 January 2017 - 23:32

Dus omdat iedereen een uitstapje maakt naar iets anders moeten wij dat voor degene oplossen?
Even los van het feit dat het mogelijk is, is dat inderdaad, wat je noemt een omgekeerde wereld.

Als je weet hoe je moet flashen is het voor de gebruiker ook een koud kunstje om dat logo weer terug te plaatsen.

Doe vooral geen moeite, uit hobby en vergelijking maak ik wel eens een uitstapje naar andere Images om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Kom bij al die uitstapjes er achter dat OpenPli echt niet zo'n volledig en perfecte image is als jullie ons wel willen laten doen geloven :P Maar ja, die invulling en/of keuze van welke image te gebruiken moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

 

Afgezien van het feit of het nu wel of niet de omgekeerde wereld is. Misschien kunnen jullie overwegen die service (originele splash-screen) juist wel te bieden waarbij je tevens als enige image-bouwer de hardware fabrikant respecteert door alles origineel te houden. Maar ja, dat is jullie keuze ! ;) Jullie kunnen en mogen gelukkig echt zelf alles bepalen en hoeven zeker niet naar mij of andere te luisteren ! :D



Re: Splash-screen voor Uno4K #16 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 9 January 2017 - 23:34

Daar praat iemand tegen zichzelf....

En altijd maar afgeven op de core members, het begint nu wel erg op een oude plaat te lijken, en hij blijft maar overslaan.

Jullie zijn de enige die luisteren en reageren :P Je kunt de tips en/of opmerkingen van mij (inmiddels blijkt ook van andere members) ook gewoon negeren, even goede vrienden toch ? :wub:



Re: Splash-screen voor Uno4K #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 January 2017 - 23:46

Je kunt toch gewoon zelf die splash image toevoegen ? Ik zie het probleem totaal niet. Dat anderen ervoor kiezen om buiten de image ook de splash screen te flashen is toch hun keuze ? 

 

Een beetje hobbyen kan toch geen kwaad lijkt me.


Edited by Dimmie, 9 January 2017 - 23:46.


Re: Splash-screen voor Uno4K #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 10 January 2017 - 00:08

Je kunt toch gewoon zelf die splash image toevoegen ? Ik zie het probleem totaal niet. Dat anderen ervoor kiezen om buiten de image ook de splash screen te flashen is toch hun keuze ? 

 

Een beetje hobbyen kan toch geen kwaad lijkt me.

Natuurlijk, ik heb geen enkel probleem (meer). Had een vraagje en @_Harmen zette mij direct op het goede spoor. Derhalve alles opgelost. :rolleyes:  (binnen 2 postings !)

 

Maar, het was @Tech die de discussie opende en @Rob van der Does een voorstel tot eventueel bijvoegen//bijlage deed omdat het hier al tig keer aan de orde is geweest.

 

Wij van OpenPLi vinden dat je van het 'bios scherm' af moet blijven, dat is iets van de fabrikanten, vandaar dat wij hem niet leveren.          

 

En dat is nu juist het probleem (dat hier al tig keer aan de orde is geweest).


Edited by HPPli, 10 January 2017 - 00:09.


Re: Splash-screen voor Uno4K #19 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 11 January 2017 - 14:45

@HPPli

 

Het gaat er niet om óf een probleem (voor zover je dit een probleem kunt noemen) kunt oplossen, maar het gaat erom wie het veroorzaakt en wie het dan moet oplossen. Ik denk dat de image bouwers van PLi het óók vervelend vinden dat een ontvanger met hun image een 'concurrerend' logo toont. Echter moet je als builder wel zuiver zijn in wat je aanpast omdat je nu eenmaal gebruik maakt van derden hardware. Pli zit niet aan bios zaken en is van mening dat het splashscreen ook daaronder valt.

 

Maar je kunt het oplossen door zelf een applicatie te (laten) schrijven die het orginele splashscreen terugzet en dit aanbieden dan mag het vast wel downloads opgenomen worden. En kan iedereen zelf beslissen wat ie er mee doet.



Re: Splash-screen voor Uno4K #20 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 11 January 2017 - 14:50

Is ook een goed standpunt en/of idee. Alleen ik heb inmiddels een eenvoudigere oplossing gevonden (zie de eerste postings, had er even niet aan gedacht) en laat een ingewikkeld idee om een applicatie te (laten) schrijven achterwege om het eenvoudige maar veel aan de orde zijnde vraag/probleem maar niet onnodig moeilijker maken.


Edited by HPPli, 11 January 2017 - 14:55.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users