Jump to content


Photo

beginnersvragen instellingen


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2017 - 17:37

Hallo, ik ben net begonnen met een Edision Mega en heb al zeer veel uren en dagen moeten besteden om de beginselen onder de knie te krijgen. Ondertussen als 3e image open pli geinstalleerd en dit lijkt prettiger te werken dan de andere 2. Ik hoop op dit forum de gevraagde hulp te krijgen, in mijn directe omgeving heeft niemand kennis van deze materie.


Ik heb nog steeds problemen met het zappen van radio naar tv en v.v. de werking blijft onduidelijk voor mij.
In de instellingen heb ik NEUTRINO ZAPPEN zien staan, wat betekent dat?

In het display wordt de ene keer ZENDERKEUZE weergegeven en gelukkig een andere keer wel de betrefende zender.
Hoe kom ik vanuit de display vertoning van ZENDERKEUZE naar de zendernaam?

Edited by ParaPli, 9 January 2017 - 17:40.


Re: beginnersvragen instellingen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 January 2017 - 17:53

Ik heb zelf geen Edision Mega, dus over het display kan ik niet zeggen.

 

De manier waarop het zender systeem werkt is als volgt:

 

De box heeft een lijst, met daarin alle zenders. TV zenders, Radio zenders, data zenders, etc. Deze lijst zit onder de rode knop als je in de kanaallijst zit. Op die lijst zit een ingebouwd filter per satelliet positie (onder de groene knop) en per aanbieder (provider, onder de gele knop). Daarnaast kun je een of meerdere favorietenlijsten maken. Deze zitten onder de blauwe knop. Of het er eentje of meerdere zijn, dat is configureerbaar (menu knop, 4, 1, 3, 4e optie op ja zetten).

 

Favorieten lijsten bevatten of TV zenders, of Radio zenders. Je hebt daar dus twee sets van. Je wisselt tussen TV en Radio middels de knoppen van met dezelfde naam op je afstand bediening.

 

De kanaal lijst open je door middel van pijltje op of neer, of door de kanaal/pagina op/neer knoppen. Daarna kun je er met de pijltjes doorheen lopen met met Ok een zender selecteren. Je kunt, als je het nummer van de zender weet, ook gewoon het nummer met de afstandbediening kiezen, net zoals met een ouderwetse TV.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: beginnersvragen instellingen #3 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2017 - 19:52

FAVorieten heb ik in echannelizer aangemaakt,, dat zit snor.

Basis is dus de zenderlijst met pijl activeren en dan met blauw de favo. Met channel up/ down direct zappen.


Als ik in de tv zenderlijst zit kan ik niet terug naar radio, de knop radio reageert dan niet.
Hoe kom ik nu terug in radio?

Edited by ParaPli, 9 January 2017 - 19:55.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: beginnersvragen instellingen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 January 2017 - 22:19

Eerst uit de zenderlijst met "exit".

 

Je moet het gedrag van zo'n box een beetje zien als je PC. Het TV beeld is je "wallpaper", en daarbovenop draait een applicatie. die standaard geminimaliseerd is, zodat je alle beeld ziet. Druk je dan op een knop van de afstandbediening, dan opent er een window van die applicatie. Zo'n window kan beeldvullend zijn, of niet. Alle windows zijn echter wat in de PC wereld "modal" heet: je moet het huidige window sluiten voordat je een nieuwe kunt openen.

 

Terug naar je vraag: je kunt dus niet de radio zenderlijst openen terwijl de tv zenderlijst open staat (of om het even welk een ander "window"), tenzij dat window daar specifiek ondersteuning voor ingeprogrammeerd heeft. Zo kun je bijvoorbeeld vanuit de zenderlijst wel het geluid bedienen, een menu openen, de functies die aan de kleurknoppen hangen, etc gebruiken, want dat is zo gemaakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: beginnersvragen instellingen #5 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 9 January 2017 - 23:09

WanWizard bedankt voor de uitleg, ik zal het me langzaam eigen maken, is wel zo handig.

En wat is neutrino zappen? In de wiki dit gevonden Standard Skins:Neutrino Style, en enigma2-plugin-extensions-pauli - 7.2 - Pauli Neutrino Keymap, zegt me niks.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: beginnersvragen instellingen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 January 2017 - 23:18

Onze "applicatie" heeft "Enigma", en zo is (was?) er ook een image waarop een "applicatie" draaide met de naam "Neutrino". Deze had een hele andere manier van bedienen.

 

Dat was een flink probleem voor veel mensen die wilden overstappen en de Neutrino manier van bedienen gewend waren. Er is toen een compatibiliteits plugin door die Pauli gemaakt, de een vertaalslag maakt tussen de Neutrino bediening en de Enigma applicatie.

 

Vraag me niet wat de verschillen zijn, ik heb het nooit gebruikt, en op elke afstandsbediening zitten de knoppen weer ergens anders, dus leren moet je toch. En dat gaat nog elke dag fout, aangezien hier best wel een stapeltje staat, en waar de ene "menu" heeft zitten, is dat bij de ander "epg" of "exit". Erg lastig allemaal... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: beginnersvragen instellingen #7 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2017 - 10:54

Sinds de update is de info in het box display beter. In het display wordt niet meer permanent ZENDERKEUZE weergegeven. Nu wordt de betreffende zendernaam getoond. Huray!

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: beginnersvragen instellingen #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 12 January 2017 - 12:07

Als je in Nederland woont zou ik alle settings verwijderen en beginnen met het installeren van de hanssat settings via menu, applicaties, groene toets, aettings

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: beginnersvragen instellingen #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2017 - 19:16

Ik zou alle settings verwijderen en zelf een scan doen ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: beginnersvragen instellingen #10 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2017 - 20:25

@littlesat en @Erik Slagter Ik schrijf net in #7 dat alles loopt, begrijp jullie reaktie daarom niet... Maar ben wel nieuwsgierig naar ' hanssat settings' (-*

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users