Jump to content


Photo

image flashen, waar autobackup plaatsen


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 01:48

Onder het mom van: 'better safe then sorry' volgende vraag.

Ik wil de laatste image flashen met behoud van mijn eigen instellingen. Daarvoor met de autobackup plugin een backup met autoinstall op de usb met uitgepakte image gemaakt.
Op de usb stick staat nu de uitgepakte image in de map 'osmega'.
De AutoBackup zit in een de map 'backup'. Daarin zit .timestamp + PLi-AutoBackup.tar.gz + PLi-AutoBackupe0b94e9c1f99.tar.gz

Dien je beide *.tar eerst op de laptop uit te pakken en samen met .timestamp in een aparte map 'backup' naast de 'osmega' map te plakken?

Edited by ParaPli, 14 January 2017 - 01:49.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #2 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 January 2017 - 08:26

Met die bestanden hoef je helemaal niets te doen.

Gewoon laten staan en beter op een aparte usb zodat je elke dag een autobackup kunt doen.

 

Het heet niet voor niets auto.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #3 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 11:09

crashlog bijgevoegd

Attached Files

  • Attached File  smb.log   2.17KB   11 downloads

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #4 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 12:49

Heeft niet gewerkt, resultaat is een bloody mess: tuners moeten opnieuw geconfigureerd worden wat steeds maar niet lukt. Maar er staat wel signaal op. Daarna moet alles weer herscand worden omdat de zenderfrequenties uit mijn eigen lamedb niet herkent worden. Mooie boel. )-*

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 January 2017 - 18:38

Huh?

 

Dus, je start de box op met die stick er in, je doet de handelingen om te flashen. Als de flash klaar is, herstart de box, krijg je (eventueel) het boxlogo, daarna het openpli logo (met winterlandschap), en dan moet je de melding krijgen dat er een backup is gedetecteerd, en de vraag of je die terug wilt zetten of niet.

 

Dus die stick moet je er NIET uithalen, die backup wordt niet tijdens de flash teruggezet, maar pas daarna!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #6 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 18:46

...dat er een backup is gedetecteerd, en de vraag of je die terug wilt zetten of niet.
 
Dus die stick moet je er NIET uithalen, die backup wordt niet tijdens de flash teruggezet, maar pas daarna!


Teruggezet, stick er niet uitgehaald.

Uiteindelijk handmatig eerst de 3 tuners weer moeten configureren en de scan laten lopen. En de spaanse zenders weer terug zetten die toch weer niet uit zichzelf gevonden werden. Dik 2 uur bezig geweest met deze auto (destruction) update...

Misschien dat ik vanavond eens ga proberen om die andere functie van tv te gebruiken: ervoor zitten en een film kijken...

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2017 - 18:53

Een autobackup restore werkt al jaren feilloos, dus er gaat toch iets mis. Sowieso is het handig om ook de backupsuite van Pedro uit de feeds te installeren, dan heb je ook nog een "volledige" backup achter de hand voor het geval dat....

Edited by 40H3X, 14 January 2017 - 18:53.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 January 2017 - 18:56

Ja, ik heb ook al in geen jaren een box met de hand geconfigureerd (test boxen uitgezonderd), dus ik ben even verbaasd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 January 2017 - 18:58

...dat er een backup is gedetecteerd, en de vraag of je die terug wilt zetten of niet.

Teruggezet, stick er niet uitgehaald.

 

Wel de vraag gekregen of de backup moet worden terug gezet? En wat gebeurd er als je expliciet vanuit de autobackup een restore doet?

 

Wellicht heeft het te maken met het feit dat jou box geen internet verbinding heeft, en de restore ergens afbreekt omdat de autoinstall mislukt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 14 January 2017 - 19:40

crashlog bijgevoegd


Overigens is dit geen crash log van enigma maar een samba log, de crash log staat indien er een HDD in zit in /media/hdd zoniet dan in /home/root zoek de meest recente ze heten iets a la enigma2_crash_12345566.log

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 14 January 2017 - 21:13

Nu heb ik mijn et10k's al tijden niet opnieuw geflashed maar ik kan mij niet herinneren dat ik (na het flashen) een vraag kreeg of ik de autobackup wilde terug zetten. Is dat nieuw?

 

 

...dat er een backup is gedetecteerd, en de vraag of je die terug wilt zetten of niet.

Teruggezet, stick er niet uitgehaald.

 

Wel de vraag gekregen of de backup moet worden terug gezet? En wat gebeurd er als je expliciet vanuit de autobackup een restore doet?

 

Wellicht heeft het te maken met het feit dat jou box geen internet verbinding heeft, en de restore ergens afbreekt omdat de autoinstall mislukt?

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 14 January 2017 - 21:15

Ja... al een paar maanden en er zit een auto ja timer op.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #13 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 14 January 2017 - 21:40

Ok, niet geweten en dus nieuw voor mij. Maar er valt wel wat voor te zeggen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 14 January 2017 - 21:42

Je kan ook een autobackup maken op dezelfde USB stick als waarmee je image flashed... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #15 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 14 January 2017 - 21:47

Dat is wat ik doe, andere mogelijkheid heb ik niet want geen interne hdd maar alleen nas en een usb stick.

Die usb stick wordt gebruikt voor autobackup, pedro's backup en vers flashen.

Maar hoezo, maakt dat wat uit dan?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 14 January 2017 - 21:50

Dat hangt een beetje van de stick af.

 

De sticks die ik gebruik worden door de bootloader niet herkent, dus daarvan kan ik niet flashen. En de bootloader herkent mijn flash stick niet als er een ander USB device is aangesloten, dus flashen gaat met wat additionele handelingen hier.

 

Het voordeel van flashen en backup met dezelfde stick is dat je een flash kunt starten en weg kunt lopen, en weer terug kunt komen als er weer beeld is. Datzelfde heb je als de backup op de harddisk staat, maar dan is het lastiger zonder backup te flashen (dan moet je er bij blijven om "nee" te kunnen antwoorden op de vraag voor een restore).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #17 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 13:55

dit log heb ik kunnen vinden, er staat geen datum op dus weet niet zeker of het die van de laatste GSOD was.

Attached Files


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #18 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 14:03

Configureren van mijn tuners heb ik tot nog toe elke keer bij Pli moeten doen.

Attached Files


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #19 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 14:10

...Sowieso is het handig om ook de backupsuite van Pedro uit de feeds te installeren, dan heb je ook nog een "volledige" backup achter de hand voor het geval dat....

Dat heb ik ook bedacht,na schade en schande, dit geprobeerd door


1 applicaties/softwarebeheer/geavanceerde opties/ aanpassingen gemaakt.
2 applicaties/softwarebeheer/backup uw instellingen.


Maar dat levert geen systeem bu op, althans de tar die gemaakt word is slechts 30mb groot.


En zonder www modem geen feeds had ik begrepen?!

Attached Files


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: image flashen, waar autobackup plaatsen #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 15 January 2017 - 14:26

 

...Sowieso is het handig om ook de backupsuite van Pedro uit de feeds te installeren, dan heb je ook nog een "volledige" backup achter de hand voor het geval dat....

Dat heb ik ook bedacht,na schade en schande, dit geprobeerd door


1 applicaties/softwarebeheer/geavanceerde opties/ aanpassingen gemaakt.
2 applicaties/softwarebeheer/backup uw instellingen.


Maar dat levert geen systeem bu op, althans de tar die gemaakt word is slechts 30mb groot.


En zonder www modem geen feeds had ik begrepen?!

 

Misschien haal je wat dingen door elkaar.

 

Standaard hoef je helemaal niets aan de Autobackup in te stellen cq. toe tevoegen, alleen dat het elk dag (bijvoorbeeld) om een vast tijdstip "loopt". Daarnaast kun je een Plugin die BackupSuite heet installeren, deze maakt een complete backup van OpenPLi i.t.t. to Autobackup dat alleen je instellingen/configuratie opslaat en deze plugin kun  je vinden onder Menu-Plugins-Downloaden, mits je box toegang heeft tot het internet.


Edited by 40H3X, 15 January 2017 - 14:29.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users