Jump to content


Photo

Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #21 Ricoh

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2017 - 21:55

Er bestaat ook een tooltje om je cccam instellingen naar oscam over te zetten: cccam2oscam


ET9500 2tb Samsung, ET6000, Wavefrontier T55 met 3,13,19,23 en 28

Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #22 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 00:14

Zo het werkt en bedankt voor alle tips. :D

 

We kunnen nu voor een andere ontvanger gaan.

 

Is de HD51 de meest favoriete ontvanger voor mijn configuratie?


VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #23 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 01:05

Ik had hier ook de solo2 in de woonkamer. Prima apparaat. Heb hem nu in de keuken gezet en in de woonkamer de solo 4K.

Als je geen 4K tv hebt kan hij ook gewoon op een HD TV.

Voordelen zijn dat hij veel sneller is en FBC tuners heeft.

Verder een mooi groot display.

Ik ben er blij mee hier.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #24 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 01:10

Die HD51 heeft ook maar 1 tuner als ik het goed lees.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 15 January 2017 - 08:46

@Mv1wou,

De HD51 heeft echt twee tuners, maar dan wel twee conventionele tuners en geen FBC tuners.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 15 January 2017 - 09:18

Het is iets anders, er kunnen twee tuners in worden gezet, de HD51 heeft twee steeksloten voor twee tuners naar keuze.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #27 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 09:29

Dat van de tuners is duidelijk. Twee sloten, maar zal er maar 1 gebruiken.

Verder de vraag of er veel verschil is tussen de 4K ontvangers van VU en Mutant?

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #28 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 January 2017 - 09:46

De belangrijkste reden om voor de Mutant te kiezen is de beregoede prijs. De Vu+-ontvangers zijn iets luxer uitgerust, maar ook duurder. Naast de FBC-tuners, kunnen de Vu+-ontvangers bijvoorbeeld ook transcoden.



Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #29 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 10:04

......Naast de FBC-tuners, kunnen de Vu+-ontvangers bijvoorbeeld ook transcoden.


Leg mij eens uit wat je met "transcoden" bedoelt en wat is hier het voor/nadeel hiervan?

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #30 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 15 January 2017 - 10:08

je decoder dient dan als een IPTV server voor je satellietzenders naar bv een tablet of smartphone

dit kan met het signaal 1 op 1 doorgeven

of de output (schermresolutie of maximale bandbreedte) aanpassen naar n.a.v. je device , dit noemt men transcoderen en gebeurt real-time


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #31 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 10:25

Dat transcoden werkt ook goed idd. Gebruik het vaak om tv te kijken op mijn smartphone buiten de deur.

Op de duo kon je ook buiten de deur op je smartphone kijken, echter die kan niet transcoden, waardoor het de volledige stream is. Dat gaat niet goed met een beperkte upload en kost veel data.

Bij transcoden wordt de stream wat "uitgekleed" en kost het minder data. Het beeld op je smartphone wordt wel wat minder van kwaliteit (beetje SD), maar dat boeit niet, dat zie je bijna toch niet op een klein schermpje.

Voor streamen naar je telefoon binneshuis kun je ipv een transcoded stream ook de normale stream naar je smartphone /  tablet starten.

 

Heb je een supersnelle glasvezel lijn met hoge upload en een snelle 4G verbinding met ongelimiteerde data, dan heb je het niet nodig.


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #32 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 11:15

Dat is een mooie applicatie. Keek thuis wel eens via de webinterface, maar dat was erg onstabiel.
Er ligt inderdaad een snelle gladvezel (erg blij mee) en dat opent perspectieven voor als ik elders ben.
Kerk vaak via ITV van de KPN, maar die was vaak niet te bereiken.

Ik was /ben wel erg te spreken over mij VU omdat het een lekkere sleutelbak is. Veel applicaties en zelfs hardwarematig goed te repareren.

Prijs is natuurlijk niet onbelangrijk, maar zo'n ontvanger moet toch alweer een paar jaar mee gaan voor wat betreft levensduur en voortgang in de ontwikkelingen.

Heb geen enkele ervaring met het merk Mutant maar neemt niet weg dat deze kwalitatief ook goed zal zijn.

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #33 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2017 - 11:24

Ik zie nog wel wat belangrijke verschillen

Mutant heeft een 1G netwerkkaart en VU Solo 4K een 100 Mb.
Verder heeft de mutant een USB 3 aansluiting en VU niet.

Die netwerkkaart vind ik zeker van belang omdat streamen en externe opslag van films vanaf mijn server, snel moeten gaan. Puntje voor de Mutant.

Edited by casperb71, 15 January 2017 - 11:24.

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #34 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 11:42

De solo 4K heeft ook een 1000 mbit interface hoor.

Heeft ook wifi onboard, maar dat gebruik ik niet..

 

Specificaties:
• 1500 MHz Dual Core processor CPU
• 4GB Flash
2GB RAM
• Plug & play tuner
• PVR ready
• Opera web browser
• Linux besturingssysteem
• 2x Smartcard-reader (Xcrypt)
• 1 x DVB Common Interface slot
• 2 x 3.0 USB / 1 x 2.0 USB
Gigabit Ethernet interface
• Geavanceerde elektronische programmagids
• Volledig automatische servicescan
• Multimedia plug-in ondersteuning
• Verschillende OSD thema's ondersteund
• 10/100 Mbit Ethernet-interface
• SPDIF audio-uitgang optische (digitale)
• 1 x HDMI 2.0 Video / Audio-uitgang (digitaal)
Ongelimiteerde kanalenlijst voor TV / Radio
EPG (Electronic Program Guide) ondersteuning
Bouquet-lijsten
OSD in vele talen en skin-support
Automatisch / handmatig zoeken naar zenders
DiSEqC 1.0 / 1.1 / 1.2, USALS
Externe 12V voeding
Stroomschakelaar


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #35 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 15 January 2017 - 11:43

En de solo4k heeft ook 2 USB 3.0 poorten


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #36 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 15 January 2017 - 11:59

Die netwerkkaart vind ik zeker van belang omdat streamen en externe opslag van films vanaf mijn server, snel moeten gaan. Puntje voor de Mutant.

 

Ik stream me helemaal verrot met de solo4k, ik heb er 10 tuners in zitten en er zijn andere tuners in huis welke gebruik maken van de tuners in de solo4k en ik heb nog niet eenmaal kunnen bespeuren dat ik tegen de limit aan liep.

100mB is echt wel genoeg hoor, alleen als je veel bestanden heen en weer wilt gaan brengen is meer snelheid misschien gewenst maar in het normale gebruik is er niets op aan te merken maar als ik zo lees dat dat ook via een externe server loopt is het verplaatsen van grote bestanden ook niet aan de orde.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 January 2017 - 12:00

4K is enkel een functie van de nieuwe mediaprocessor. Andere functies zijn:

  • H265
  • 1080p50
  • FBC-tuners
  • Krachtigere processor
  • Heel veel kleine verbeteringen

Voor mij persoonlijk zou ik de nieuwe mediaprocessor willen, omdat het om een investering voor de komende paar jaar gaat. Satelliet-TV staat niet stil en je wilt voorbereid zijn op wat gaat komen. 4K op zichzelf is een leuke gimmick, het werkelijk belang is nog nihil. H265 is al belangrijker, want dat gaat veel breder ingang vinden (Duitse DVB-T is nu al een concreet voorbeeld, maar er komt meer).

 

Van CCcam zul je vroeg of laat afscheid moeten nemen. Het is duidelijk dat de nieuwe mediaprocessoren allemaal ARM-processoren gaan krijgen. De maker van CCcam staat niet meer achter zijn creatie en zal naar alle waarschijnlijkheid geen ARM-versie uitbrengen. Als je vast wil blijven hangen in het verleden kun je net zo goed je Duo nog aanhouden.

Mediaprocessor is niet echt het goede woord. De SoC bestaat uit een microcontroller ("cpu") en het één en ander aan hardware specifiek voor DVB ontvangst en dat allemaal op 1 chip.

 

Het enige wat de hd51 en de solo4k samen hebben is de UHD mogelijkheid en dat ze beide een ARM cpu hebben. De hd51 heeft geen FBC tuners, geen h265 in media (hoewel dat ooit misschien nog geimplementeerd wordt). Verder hebben alle settopboxen na de xp1000 de mogelijkheid van 1080p50, dat is niet echt specifiek voor deze 4k ontvangers.

 

Wat TS noemt als nadeel, de ARM processor, is juist een voordeel, die is veel krachtiger.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 January 2017 - 12:02

Als je gaat vergelijken kun beter de comparison chart erbij pakken dan mooipraat van de fabrikant.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 15 January 2017 - 12:03

 


 

Wat TS noemt als nadeel, de ARM processor, is juist een voordeel, die is veel krachtiger.

 

Het feit dat CCcam niet op de ARM gebaseerde arch. kan draaien wordt door heel veel mensen als een nadeel ervaren......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vervanger voor VU Duo wel of geen 4K #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 January 2017 - 12:05

Dan wil ik voorstellen dat ze hun miskoop aan mij doen toekomen en dan zal ik zorgen dat ze een mips ontvanger ervoor terug krijgen  :D Mooi handeltje  ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users