Jump to content


Photo

Video storing met openpli 4


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2017 - 16:45

hallo, ik heb tijdens het kijken van HD zenders af en toe een kleine video storing in beeld. Meestal 1 seconde of zo wat blokjes in de onderste beeldhelft. Dit soms 1 x per 3 uur maar ook wel eens 3x binnen 1 uur. Zowel bij Ziggo (Hoogeveen) ook op FTA van NPO en van satelliet b.v ARD/ZDF. Dit op mijn et9500 Open pli 4 kernel 3.8.7 en het zelfde met de Vu+Ultimo kernel 3.9.6.er in. Toch heel jammer daar ik de opnames wel een met E2 binnenhaal naar pc om dan met DVR-Studio HD 3 een bluray te branden. In het brand programma worden deze video falers tot op de seconde aangegeven.Best jammer zou graag weten of hier iets aan te doen is. Mijn bekabeling van kabel en satelliet zijn geheel in orde en ik heb op beiden een uitstekend signaal.



Re: Video storing met openpli 4 #2 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 January 2017 - 17:37

Alleen bij het afspelen van een opname of ook tijdens 'live' kijken?



Re: Video storing met openpli 4 #3 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 16 January 2017 - 17:42

Is er dan toevallig iemand anders aan het kijken via streaming (of jijzelf)

Bij zappen via de streaming wil dat nog wel eens voorkomen,

In ieder geval op een et10000.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Video storing met openpli 4 #4 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2017 - 17:57

Het is bij het kijken en dus ook bij het afspelen. Heb wel de indruk dat het voornamelijk bij Ziggo is./ Meega ik woon alleen wel maak ik veel opnames met de ander boxen, heb ook nog een Vu+Solo.



Re: Video storing met openpli 4 #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 16 January 2017 - 17:59

Dan moet je eens opletten of er misschien een opname begint omstreeks dat je het ziet.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Video storing met openpli 4 #6 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2017 - 18:04

zal ik doen, dus over 1 of 2 dagen meer.



Re: Video storing met openpli 4 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 January 2017 - 23:20

Ik heb dat ook al tijden op de Nederlandse zenders, de ene meer dan de andere (was vanavond erg slecht op SBS6, weinig problemen op RTL8).

 

Volgens mij heeft dat toch te maken met een niet optimale afstelling van de schotel/LNB, in combinatie met de steeds slechter wordende error correctie op het signaal (M7 is bandbreedte aan het sparen). Hierdoor heb je een steeds sterker signaal nodig om stabiel beeld te houden, zo niet, dan is het bij het minste of geringste mis. Beneden de 12,5-13,0 dB wordt het al erg moeilijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Video storing met openpli 4 #8 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 January 2017 - 10:03

Ik heb het op mijn ET10K heel af en toe, maar uitsluitend bij het afspelen van een opname. De 'glitch' staat dan niet op de opname.



Re: Video storing met openpli 4 #9 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2017 - 17:23

Heb ontdekt waardoor het kwam met kabel ontvangst. De male plug van de kabel zat niet voldoende aangedrukt in de splitter die naar de et en vu gaat.Die gaat er nogal stroef op zodat ik niet doorhad dat die nog een paar mm verder kon.Heb nu ruim 1,5 dag geen storing meer gezien. Ook als ik met de andere ontvanger opnames maak of wat dan ook doe is er geen enkele storing op de andere. Wat de satelliet ontvangst betref, daar was de storing minder vaak en erg onregelmatig en ik verdenk de vogels er van. Mijn Triax schoteltjes hangen vlak onder de dakgoot en behalve merels zitten er ook een nog 15 tal mussen  onder de pannen die via de lnb arm de tuin ingaan.



Re: Video storing met openpli 4 #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2017 - 18:45

Ik heb dat ook al tijden op de Nederlandse zenders, de ene meer dan de andere (was vanavond erg slecht op SBS6, weinig problemen op RTL8).

 

Volgens mij heeft dat toch te maken met een niet optimale afstelling van de schotel/LNB, in combinatie met de steeds slechter wordende error correctie op het signaal (M7 is bandbreedte aan het sparen). Hierdoor heb je een steeds sterker signaal nodig om stabiel beeld te houden, zo niet, dan is het bij het minste of geringste mis. Beneden de 12,5-13,0 dB wordt het al erg moeilijk.

Ik hoor het van meer mensen, maar ik heb het zelf echt nog nooit gezien. Dat suggereert dat het niet in het opgestraalde signaal zit. Maar ik moet zeggen dat ik zelf niet zo heel veel TV kijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Video storing met openpli 4 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 January 2017 - 19:18

Ik ook zelden, autotimer doet dat voor me. Maar het is ook in de opnames gewoon zichtbaar. Soms zie ik de dB's een tiende of zo schommelen, ik had zelfs eerder deze week dat deze ineens een paar keer terug naar 0 viel, en daarna niet meer gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Video storing met openpli 4 #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2017 - 19:31

Niet toevallig op het moment dat er een tuner aan- of uitgeschakeld wordt? Dat fenomeen komt ook maar telkens weer terug. Ik heb zelf al enige tijd switches die self-powered zijn en dat het verschil kunnen zijn waarom ik dit soort problemen nooit heb.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Video storing met openpli 4 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 January 2017 - 23:05

Nee, het is vrij continue (of meer vrij regelmatig). Ik zal over een paar weken de 10K omruilen voor een HD2400, dan weet ik in ieder geval of het box of kabel/schotel/LNB is die het veroorzaakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Video storing met openpli 4 #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 January 2017 - 17:17

Heb je toevallig een Horizonbox aangesloten staan ? Zo ja, zet die eens uit (coax en stroom eruit halen) en kijk of je dan het probleem nog hebt. 


Edited by Dimmie, 20 January 2017 - 17:19.


Re: Video storing met openpli 4 #15 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2017 - 17:57

Ik had dit ook op mijn DUO2 met openvix-4.2.023 vooral op RTVNoord kabel en Satelliet

Nu met VTi 11.0.1 geen last...


VU+ Duo4K SE


Re: Video storing met openpli 4 #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 21 January 2017 - 16:33

Heb je toevallig een Horizonbox aangesloten staan ? Zo ja, zet die eens uit (coax en stroom eruit halen) en kijk of je dan het probleem nog hebt.

Werkt een horizonbox dan ook al in de UK? ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Video storing met openpli 4 #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 January 2017 - 23:21

Heeft niks met UK te maken. Het gaat erom dat een horizonbox retoursignaal geft over de coax wat bij veel decoders ellende veroorzaakt > half opgebouwd beeld, blokjes, balkjes onderaan tijdens de ontvangst van satelliet of kabel. Aangezien hij aangeeft dat hij "Ziggo (Hoogeveen)" aangesloten heeft zou dat dus het probleem kunnen zijn.

 

Daarnaast is het ook bekend dat een decoder geplaatst onderop of bovenop een Horizonbox, vragen is om problemen.


Edited by Dimmie, 22 January 2017 - 23:21.


Re: Video storing met openpli 4 #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 23 January 2017 - 07:00

Wanwizard zit in de UK, vandaar mijn opmerking of ze daar ook al last van de horizonbox kunnen hebben.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Video storing met openpli 4 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,547 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 January 2017 - 14:16

Nee, maar wel allerlei andere provider ellende. Waarvan de Virgin TiVo dan nog het minst erge is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users