Jump to content


Photo

Evaring Uno4k


  • Please log in to reply
132 replies to this topic

Re: Evaring Uno4k #121 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 February 2017 - 23:47

Mijn uno4k besluit zo nu en dan om in deepstandby te gaan. Nog geen idee waar dat aan ligt

 

 

Het lijkt er op dat het gebeurd als ik vanaf de UNO4k stream naar mijn PC. Het is deze week al weer 2x voorgekomen. Zit voetbal te kijken op mijn PC vanaf de UNO4k. Beeld stopt, niks is meer bereikbaar. Druk ik op de aanknop dan start de UNO4k vanaf deepstandby op. Uiteraard staat de box niet open voor de buitenwereld.... Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten ? Zijn er meer mensen die dit herkennen?


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Evaring Uno4k #122 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 February 2017 - 10:45

Dat klinkt als een crash. Kijk even hoe lang, als alles weer werkt, de ontvanger "up" is. Als dat dan een paar  minuten is, dan is de ontvanger gecrashed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Evaring Uno4k #123 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 20 February 2017 - 14:16

Dat klinkt als een crash. Kijk even hoe lang, als alles weer werkt, de ontvanger "up" is. Als dat dan een paar  minuten is, dan is de ontvanger gecrashed.

 

Vandaag ding weer niet bereikbaar, vrouw drukt op de aanknop en uptime is paar seconden. Ding start weer op uit deepstandby.

 

Het is mij 1 groot raadsel, wellicht moet ik enigma starten in debug mode en kijken wat dat ding zegt voordat hij niet meer bereikbaar is??


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Evaring Uno4k #124 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 20 February 2017 - 14:35

Een enigma crash zorgt niet voor een OS crash, en ook niet voor het in deep standby (= uit) zetten van de box.

 

Dus als de uptime maar een paar seconden is, heeft de box uit gestaan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Evaring Uno4k #125 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 February 2017 - 19:47

Begin eens met opruiming te houden in de plugins...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Evaring Uno4k #126 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 20 February 2017 - 23:53

Ik heb alleen autotimer plugin, verder gebruik ik geen plugins behalve die al met het PLi image meekomen :)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Evaring Uno4k #127 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 21 February 2017 - 11:08

Misschien in de settings de opname locaties opnieuw instellen.

@Milo heeft een paar dagen terug deze instellingen herzien !



Re: Evaring Uno4k #128 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 February 2017 - 18:55

Ik begin te vermoeden dat die Uno4k gewoon niet helemaal lekker is, hardware defect?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Evaring Uno4k #129 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 23 February 2017 - 11:30

Bovendien kan ik nu de settop gewoon aantikken in het voorbijgaan, en dan gaat de hele boel ook aan.

Ahh, versta je dat onder afstandsbediening....
Da's echt terug in de tijd; in de jaren 60 stak je zo de TV aan :)

Re: Evaring Uno4k #130 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 24 February 2017 - 16:39

Mijn Luxman versterker heeft nog niet eens van afstandsbediening gehoord...... ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Evaring Uno4k #131 xrage

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 3 March 2017 - 11:28

Heb ook een uno4k maar verder nergens problemen mee, werkt als een malle.


vu+ Ultimo 

 


Re: Evaring Uno4k #132 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 March 2017 - 21:53

 

Mijn uno4k besluit zo nu en dan om in deepstandby te gaan. Nog geen idee waar dat aan ligt

 

 

Het lijkt er op dat het gebeurd als ik vanaf de UNO4k stream naar mijn PC. Het is deze week al weer 2x voorgekomen. Zit voetbal te kijken op mijn PC vanaf de UNO4k. Beeld stopt, niks is meer bereikbaar. Druk ik op de aanknop dan start de UNO4k vanaf deepstandby op. Uiteraard staat de box niet open voor de buitenwereld.... Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten ? Zijn er meer mensen die dit herkennen?

 

 

Vandaag weer om 21.40 stream stopt. Maar eeder deze week ook om 22.40 wat mij nu opvalt is dat er dan toevallig timers afgelopen zijn die door autotimer gemaakt zijn. De actie na opname staat op standaard, niet dat hij daar deepstandby moet gaan :/


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Evaring Uno4k #133 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 March 2017 - 14:22

Voor de timer moet het niet uit maken door wat die timer is aangemaakt. Kun je het ook eens testen met een handmatig aangemaakte timer?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users