Jump to content


Photo

xmltvimport


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2017 - 02:24

Hallo,

 

Ik zou graag willen weten waarom de meerdaagse EPG gegevens voor Ziggo via xmltvimport geladen wel bewaard blijven in de standby stand, maar verdwijnen als je naar deepsleep gaat.

 

Ook de instelling dat je na de load naar deepsleep wil werkt niet.

Hij gaat dan naar standby.

 

 

 



Re: xmltvimport #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 January 2017 - 13:41

EPG data staat in het geheugen. Zolang de box aan staat blijft dat dus gewoon behouden, en standby is eigenlijk gewoon aan (maar dan met de tuners en HDMI output spanningsloos).

 

Deep standby is uit, en dus moet de EPG worden weggeschreven om bij het opstarten weer ingelezen te worden. Als dat niet werkt, dan is misschien de locatie niet (goed) ingesteld, of is er op die locatie geen ruimte om de EPG weg te schrijven.

 

Als je de box via het menu herstart (volledig), heb je dan nog wel EPG? Want dat volgt hetzelfde mechanisme.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xmltvimport #3 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2017 - 19:36

Het blijkt dat op mijn Xtrend 10000 deze wel bewaard blijven, maar op mijn Vu+ Solo4 ze verdwijnen.

 

Ik heb bij beide direct na het laden een herstart gedaan en de instellingen op beide boxen zijn het zelfde.



Re: xmltvimport #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 January 2017 - 12:38

Maar is de locatie voor het opslaan ook dezelfde, en is die beschikbaar?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xmltvimport #5 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 20 January 2017 - 15:37

Kun je mij iets meer info geven of ik zelf de locatie kan instellen en zo ja waar kan ik dit vinden.

Omdat ik het hetzelfde heb ingesteld op de Vu en de Xtrend kan ik mij niet herinneren of ik hier onderscheid heb gezien.



Re: xmltvimport #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 January 2017 - 13:25

De standaard locatie is /hdd/epg.dat.

 

Als de box echter geen disk heeft, dat komt de file in flash terecht, en zou hij er na een reboot ook nog gewoon moeten staan. Als er echter een extern filesystem (bv een NAS share) als hdd gemount is (dus als harddisk replacement) dan gaat het mis, want die file wordt gerestored voordat de mount gemaakt wordt.

 

De locatie en filenaam kan worden aangepast in /etc/enigma2/settings (dit zijn de mijne):

config.misc.epgcache_filename=/media/usb/epg.dat
config.misc.epgcachepath=/media/usb

Als je dit aan wilt passen, wel eerst enigma stoppen via "init 4", daarna aanpassen, daarna weer starten met "init 3".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: xmltvimport #7 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 24 January 2017 - 20:14

De standaard locatie is /hdd/epg.dat.
 
Als de box echter geen disk heeft, dat komt de file in flash terecht, en zou hij er na een reboot ook nog gewoon moeten staan. Als er echter een extern filesystem (bv een NAS share) als hdd gemount is (dus als harddisk replacement) dan gaat het mis, want die file wordt gerestored voordat de mount gemaakt wordt.
 
De locatie en filenaam kan worden aangepast in /etc/enigma2/settings (dit zijn de mijne):

config.misc.epgcache_filename=/media/usb/epg.dat
config.misc.epgcachepath=/media/usb
Als je dit aan wilt passen, wel eerst enigma stoppen via "init 4", daarna aanpassen, daarna weer starten met "init 3".
Thank,s


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users