Jump to content


Photo

Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 ferrie2005

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 January 2017 - 16:26

Beste,

 

Ik zou graag mijn Ziggo NagraVision smartcard willen gebruiken in mijn dm800se / dm8000, in beide systemen word deze NagraVision smartcard niet herkend  (no or unknown card inserted).

Heeft iemand daar een correcte oplossing voor.

 

info:

OpenPli 4.0

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0  (cccam.cfg)

Andere smartcards werken wel in dit systeem alleen van het type NagraVision niet.

 

Met vriendelijke groet

Ferrie


DM800 SE DM800 SE


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 January 2017 - 16:33

Die nagra kaarten zijn gepaired aan je Ziggo box, gaat dus niet werken op een andere decoder dan die bij je kaart hoort.



Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #3 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 25 January 2017 - 16:39

Hallo,

 

NagraVision smartcard (oud UPC gebied) werkt niet in de kaartsleuf, alleen Irdeto smartcard (Ziggo) werkt, probeer het eens in de CI module, misschien werkt dat wel.



Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 25 January 2017 - 18:29

Zonder CI+ ondersteuning gaat dat niet werken. Voor de Mutant HD2400 en Formuler is er een CI+ ondersteuning via de ciplushelper plugin. OpenATV 5.1 had ook CI+ ondersteuning maar deze is inmiddels wegens verscherpte regelgeving weer uit alle Duitse feeds verwijderd.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 January 2017 - 19:40

Ook bij ons is die, op verzoek van de fabrikanten, uit de feeds verwijderd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #6 ferrie2005

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 27 January 2017 - 14:30

Beste,

 

De CI+ ondersteuning voor de NagraVision smartcard van Ziggo, heeft iemand die nog ergens op zijn hdd staan? 

 

wegens verscherpte regelgeving...

Toch vind ik het vervelend dat ik niet legaal kan kijken via mijn officiële smartcard van Ziggo met een Dreambox, de interface van OpenPli vind ik namelijk aangenaam.

 

Zou deze NagraVision smartcard van Ziggo, misschien wel werken in een VU+ systeem...  of een andere model Dreambox?

 

Met vriendelijke groet

Ferrie


Edited by ferrie2005, 27 January 2017 - 14:31.

DM800 SE DM800 SE


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 January 2017 - 14:39

Het probleem is dat je als fabrikant (of software fabrikant) een CI+ certificatie traject moet doorlopen, en moet aantonen dat de software compliant is met de CI+ standaard, en dat die niet te omzeilen valt.

En indien dat allemaal ok is, dan krijg je die certificatie, en daarmee een CI+ X.509 certificaat waarmee de box zich bij zo'n module kan authenticeren.

 

Open software zal zo'n certificatie nooit krijgen, en daarom heeft geen enkele Enigma box dit. Het gerucht gaat dat die binaire "helper" pakketten die voor enkele boxen rondzwerven voorzien waren van een "gestolen" certificaat, en Symantec, verantwoordelijk voor CI+, is daarop in Duitsland met gerechtelijke stappen begonnen. Een zaak waarvan je zult begrijpen dat geen fabrikant (en wij ook niet ;)) zijn vingers aan wilt branden.

 

Ik ben met je eens dat je de mogelijkheid om op jou gewenste wijze legaal TV te kijken wordt ontnomen, maar blijkbaar zien de providers dat anders. Die willen een zo gesloten mogelijk systeem, zodat ze je ook andere services door de strot kunnen duwen. Je mag nog blij zijn, mijn provider verkoopt niet eens CI+ modules, dus als er pairing komt is het voor mij afgelopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 January 2017 - 16:07

Overigens kun je buiten de Duitse feeds via Google even zoeken naar ciplushelper*.ipk. Wel even opletten of je zoekt voor een mipsel of arm receiver.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2017 - 18:03

Toch vind ik het vervelend dat ik niet legaal kan kijken via mijn officiële smartcard van Ziggo met een Dreambox, de interface van OpenPli vind ik namelijk aangenaam.

Ik denk dat iedereen hier het daar wel met je mee eens is! In dit geval zijn echter helaas de content providers die het laatste woord hebben...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #10 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 January 2017 - 18:23

Het enige wat je kunt doen is het niet nemen en overstappen naar een aanbieder die Linuxontvangers wel tolereert. Dat dat niet altijd even praktisch is begrijp ik, maar het is de enige macht die je als consument hebt.

Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 January 2017 - 18:54

"Linux" is niet de juiste term, heel veel, ook gesloten, ontvangers draaien op Linux. Het gaat er om dat "onze" ontvangers "open" zijn.

 

En ik wens degene die dat wil gaan doen veel succes ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2017 - 20:04

De providers zijn overigens *niet* degenen die afdwingen.

Het zijn echt de zenders en content leveranciers zelf die hoge beveiligingseisen stellen aan de distributie van hun "kostbare" content.

Kan een provider niet voorzien in bepaald veiligheidsniveau van distributie dan mogen ze de content of niet distribueren of tegen een aanzienlijk hogere prijs. 

De dwingelanden tref je dus niet door over te stappen naar een andere provider.

Die pak je alleen door massaal te bedanken voor hun zogenaamde premium content.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 January 2017 - 21:33

Dat is wat mij betreft semantiek.

 

Het zijn de providers die het technisch (bij mij) afdwingen, die leveren namelijk het ijzer, de modules en de smartcards. Het zijn de content leveranciers die de providers daartoe dwingen, correct. 

 

En dat heeft weer te maken met het feit dat als je kunt afdwingen dat wat je aan A verkoopt B niet kan zien, je het ook nog een keer aan B kunt verkopen. De vraag is echter in hoeverre dit naar de toekomst nog haalbaar zal zijn, nu er steeds meer een verschuiving plaatsvind richting streaming, en er (dan) geen koppeling meer met een fysieke infrastructuur. Wat mij betreft is dit niet anders dan de laatste stuiptrekkingen van een verouderde industrie, niet ongelijk aan de muziekindustrie van weleer. 

 

Je ziet in de streaming markt ook nog wel wat van die stuiptrekkingen, zoals bijvoorbeeld geo-blocks. Die iedereen dan weer massaal ontwijkt. Dus de vraag is of dat nog een lang leven beschoren is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #14 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 28 January 2017 - 04:47

Wat de amusementsindustrie betreft geldt hoe meer beveiliging hoe beter, maar het is wel degelijk de televisieaanbieder die besluit dit soort maatregelen te nemen. Het feit dat tussen televisieaanbieders onderling grote verschillen bestaan in het niveau van beveiliging toont aan dat de televisieaanbieder wel degelijk grote invloed heeft op deze materie. Daarom kan het geen kwaad om je televisieaanbieder duidelijk te maken dat het in zijn handelsbelang is om de belangen van zijn klanten voorop te stellen i.p.v. de belangen van zijn leveranciers.

Zeer interessant is overigens het besluit eindapparaten, het is sedert afgelopen december een wettelijke eis dat je je eigen ontvanger kunt kopen:

https://zoek.officie...b-2016-524.html

Ziggo ex UPC zal echter beweren dat dat prima kan, omdat je een CI-module kunt huren. Persoonlijk zou ik zeggen dat dat niet de bedoeling van de wetgever is, maar daarover zal een juridisch gevecht gevoerd moeten worden.

Edited by Zuppelan, 28 January 2017 - 04:51.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 January 2017 - 11:58

De VVD zullen hun vrinden de providers, net als in de vorige ronde, met hand en tand blijven verdedigen. Zolang die in de regering zitten hoef je op dit terrein weinig te verwachten. Als de wet op dit punt een mogelijkheid biedt de providers wat duimschroeven aan te draaien, dan zal de wet aangepast worden.


Edited by Erik Slagter, 29 January 2017 - 10:07.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #16 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 28 January 2017 - 13:20

Onzin dat VVD verhaal: dit is een regel die EU breed wordt afgedwongen.

 

Waarom denk je dat de UK juist nu uit de EU stapt, Rupert Murdoch zag deze nieuwe regel niet zitten en heeft zijn "vrinden" ingeschakeld ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 January 2017 - 16:32

En in ruil voor de steun van zijn kranten krijgt hij straks de alleenheerschappij over SKY. En win-win voor beide partijen, de enige die verliezen zijn de burgers...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #18 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 28 January 2017 - 19:56

Zo, mysterie is weer opgelost! We kunnen weer over tot de orde van de dag :)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ziggo NagraVision smartcard word niet herkend in dm800se / dm8000 #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 January 2017 - 10:07

De toekomst zal het leren. Vooralsnog lijk ik gelijk te hebben ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users