Jump to content


Photo

sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 28 January 2017 - 19:16

@Allen (leden en dev´s)

 

ik vindt de sfeer in de forums de laatste tijd nogal onvriendelijk, en dat geldt zowel voor de leden als de dev´s. :(

 

het gaat hier vooral om de topics aangaande pli5

.

ik persoonlijk ( neem notie dat dit vetgedrukt is), snap het eigenlijk niet helemaal.

ik heb een stb ( duo2) gekocht om satelliet te ontvangen en weer te geven, en dat werkt perfect.

om extra functionaliteit toe te voegen aan mijn box heb ik gekozen voor het pli  image(ondertussen pli4) te installeren,

en dat werk ook perfect.

 

alles wat de stb daarbuiten ook kan, noem ik exotisch, en geloof me, ik de ook exotische dingen met mijn duo2.

ik download ook "bepaalde zaken" die ik daarna ook nog perfect kan bekijken door toedoen van pli4.

 

wat mij betreft mag pli5 uitkomen in 2020, want mijn stb doet perfect waarvoor ik hem gekocht heb en zelfs meer.

 

aan iedereen die zit te kankeren aan het adres van pli, ga ff zitten, neem diep adem, en bezin je.

 

sorry dit moest ff van mijn hart.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #2 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 28 January 2017 - 19:52

+1


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,308 posts

+1,719
Excellent

Posted 28 January 2017 - 20:19

Het zijn hoofdzakelijk de laten we zeggen minder legale streaming kijkers die lopen klagen, want die hebben dringend een moderner gstreamer versie nodig.

 

Ik vind het ook erg vervelend, te meer omdat er vele mensen ontzettend hard aan werken, en elk uur aan vrije tijd er in stoppen om te zorgen dat het zo snel mogelijk "productie rijp" is. Ik zit hier regelmatig tot 2-3 uur 's nachts op voor OpenPLi.

 

Voor ons werkt het niet echt motiverend.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #4 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 28 January 2017 - 20:45

tja, we zitten hier met 2 soorten mensen.

je hebt de mensen zoals ik ( ik ben ook niet heilig :D ), die ook "minder legaal streaming" kijken, en dat gaat over films en series, en dat werkt in pli4 quasi perfect.

en daar moet hier niemand afkomen dat het niet werkt, want doet het wel, ik doe het al jaren en durf daar voor uit komen.

ik val de dev´s ook niet lastig als het niet werkt omdat dit ook geen deel uitmaakt van satelliet kijken.

in België hebben wij een gezegde ; "je moet een gekregen paard niet in de muil kijken"

 

dan heb je de tweede soort mensen die iptv (tv zenders zonder kaart) willen kijken,als deze mensen klagen dat het niet perfect werkt hoef je, je daarover geen

zorgen te maken omdat dit totaal niets te maken heeft met satelliet kijken.

 

@WanWizard

wij hardcore pli gebruikers weten goed genoeg wat tijd en effort jullie hier insteken, naast je job en gezinsleven. ;)

 

so, keep up the good spirrit

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #5 Pikkie

  • Senior Member
  • 47 posts

+3
Neutral

Posted 28 January 2017 - 20:46

Ik heb al in een eerdere topic geschreven dat ik jullie werk enorm waardeer en oh ik scheld ook wel eens op pli maar dan kijk ik op forum en zie ik dat ik niet enigste ben en dag later is probleem opgelost, vaak is het nog eigen schuld ook dus makers nogmaals dank u.



Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,308 posts

+1,719
Excellent

Posted 28 January 2017 - 22:10

En dat probleem gaan we met OpenPLi 5 oplossen door naast nightly's ook met enige regelmaat stables te gaan releasen. Minder snel updates, maar ook minder snel problemen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 January 2017 - 10:04

Thx guys, het doet goed om weer eens een positief tegengeluid te horen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #8 Samba!

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2017 - 00:27

Hi allen!
Ik ben een behoorlijke newbie (heb mijn solo 4k pas een paar weken en ben pas vanavond lid geworden van dit forum) en heb dus weinig 'gewicht in de schaal', maar wil desondanks mijn grote waardering uitspreken voor iedereen die aan OpenPli bijdraagt! Ik vind het bewonderenswaardig goede en gebruikersvriendelijke software, véél beter dan ik had durven hopen! (noot: ik kom van een 'officiële' Canal Digitaal-approved Philips-ontvanger: wat een onding was dat!).
Jullie doen fantastisch werk en ik zou graag mijn steentje willen bijdragen als ik maar wist hoe: ben wel 'handig met computers' (ik ben data-analist van beroep), maar van programmeren en Linux heb ik weinig kaas gegeten. Zijn er 'minder technische' zaken waar behoefte aan is? Lijkt me best leuk!
Groet! Bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #9 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 30 January 2017 - 01:05

Jullie doen fantastisch werk en ik zou graag mijn steentje willen bijdragen als ik maar wist hoe

 

https://openpli.org/donate/



Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,308 posts

+1,719
Excellent

Posted 30 January 2017 - 02:54

Dat kan, maar er zijn allerlei manieren om bij te dragen, zonder direct in de pocket te hoeven duiken. ;)

 

Af en toe een aai over de bol wordt ook al zeer op prijs gesteld, en verder komt er nog een vacature voor een wiki beheerder aan (hoofd taak: forum in de gaten houden, en generieke antwoorden die gegeven worden en voor naslag interessant zijn uit de posts destilleren, en omzetten in een wiki pagina. En zelfstandig pagina's aanvullen, bv. how-to's, met screenshots). De huidige wiki is namelijk wegens gebrek aan "personeel" ernstig verwaardeloost en zal in de nabije toekomst vervangen worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: sfeer in forums bitsig/snedig/onvriendelijk #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2017 - 18:28

Dat wiki-gebeuren is inderdaad een mooi voorbeeld. Regelmatig krijgen we aanbiedingen om die eens op te schop te nemen, maar er gebeurt uiteindelijk niet zo heel veel...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users