Jump to content


Photo

Wat is aan het bijwerken veranderd?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 6 February 2017 - 06:06

Ik werk mijn VU duo2 box eens per week bij. Al enige tijd zie ik dat bij het bijwerken ineens in plaats van tussen 20 en 30 bijwerkingen nu ineens meer dan 100 per week worden bijgewerkt.

Wat is veranderd?
<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 6 February 2017 - 07:15

Het bouwproces wat over de "zeik"... Het kan daarom zijn dat je zelfs opnieuw mag flashen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 6 February 2017 - 10:32

Het bouwproces wat over de "zeik"... Het kan daarom zijn dat je zelfs opnieuw mag flashen...

Beetje raar hier op mijn DM8000 heb ik zaterdag een nieuwe schone flash gedaan en nu vraagt hij bij updaten 85 nieuwe updates. Is wel erg veel na zaterdag.



Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 6 February 2017 - 11:55

Ik zou die ook niet gaan update, of je moet hem flashen.

 

Je hebt net de pech dat we, net nadat jij de zaak opnieuw hebt geflasht, de hele zaak op hebben geschoond en vanaf scratch weer zijn gaan bouwen, daardoor is de package-manager dus ook volledig van slag geraakt, die 'ziet' waarschijnlijk allemaal nieuwe (hogere pakketnummers) pakketten, terwijl het waarschijnlijk gewoon dezelfde zijn.

 

Met wat geluk werkt een online update ook gewoon.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 6 February 2017 - 15:59

Gewoon proberen... Werkt het niet flashen... En als je slim bent zet je ff een (auto)backup op de harddisk van je box. Heb je die niet dan met autobackup een handmatig gestarte backup maken op dezelfde USB stick waarmee je flashed en je hebt alle instellingen zo weer (bijna allemaal) terug.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 6 February 2017 - 18:05

Proberen = ellende over een maand of twee maanden of later. Gewoon even flashen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #7 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 6 February 2017 - 19:19

Bij mij ook 146 update`s Vu duo



Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 February 2017 - 21:05

Dus autobackup en dan een frisse flash, succes

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wat is aan het bijwerken veranderd? #9 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 14 February 2017 - 19:56

autobackup staat mij mij altijd aan. Het probleem is na het opnieuw flashes van 2 boxen niet meer terug gekomen.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users