Jump to content


Photo

Slechts op een paar zenders beeld


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2017 - 20:04

beste allemaal,

 

Ik ben vrij onervaren met het schotelgebeuren en heb een probleem met de ZGemma H2H waar ik niet verder mee kom. Ik krijg alleen beeld op Ned 1, Ned 2, Veronica, Net 5 en nickelodion. Als ik een scan doe krijg ik wel de volledige canal digitaal zenderlijst maar het merendeel geeft dus geen beeld. Nu zie ik dat deze zenders op 1 en dezelfde frequentie zitten. Hoe krijg ik ook beeld op de andere frequenties?

 

Alvast bedankt!

 



Re: Slechts op een paar zenders beeld #2 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 11 February 2017 - 20:20

Heb je ccam en of oscam wel aan staan? (Softcam)

Re: Slechts op een paar zenders beeld #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 11 February 2017 - 20:23

De eerste vraag is welke firmwareversie (datum) staat op de box en welke zenderlijst. Zorg allereerst dat deze up-to-date zijn.
En daarnaast is de vraag hoeveel signaal jij hebt op de kanalen met beeld en op de kanalen zonder beeld. als jij eerst eens de Hans lijst Astra 19-23 basis download, en geef dan eens verschillende waardes door.

Ik neem aan dat jouw schotel nu niet ondergesneeuwd is en dat dit probleem al langer bestaat. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #4 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2017 - 21:43

Bedankt voor je reactie. Als ik de box opnieuw flash en de laatste kanalenlijst van Hans erop zet dan ben ik toch helemaal up to date? Daarna zal ik de signaal waardes bekijken.



Re: Slechts op een paar zenders beeld #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 11 February 2017 - 22:38

Yep

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 February 2017 - 23:39

Zou ook nog een configuratie fout kunnen zijn (zodat H en V niet schakelt), of een kapotte LNB.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #7 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 12 February 2017 - 09:51

Sneeuw?

Re: Slechts op een paar zenders beeld #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2017 - 10:19

De RTL zenders zitten op 1 transponder en de SBS zenders ook (SBS, NET 5, Veronica). Dat verklaart dus al aardig wat. Ik ga er van uit dat je HD versies bedoelt, SD heb ik geen idee van.

 

Inderdaad, eerste stap is ontvangstkwaliteit checken. Of je LOCK krijgt, dat is stap 1. Pas als dat het geval is, hoef je naar decryptie te gaan kijken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 12 February 2017 - 12:31

De RTL zenders zitten op 1 transponder en de SBS zenders ook (SBS, NET 5, Veronica). Dat verklaart dus al aardig wat. Ik ga er van uit dat je HD versies bedoelt, SD heb ik geen idee van.

 

Inderdaad, eerste stap is ontvangstkwaliteit checken. Of je LOCK krijgt, dat is stap 1. Pas als dat het geval is, hoef je naar decryptie te gaan kijken.

SD bestaat niet meer, alhoewel als je de 'HD' versie bekijkt vraag ik het me af ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Slechts op een paar zenders beeld #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 February 2017 - 13:29

Klopt, de NPOx SD's zijn weg https://forums.openp...-december-2016/ trouwens dat HD congruent is aan SD ben ik met eens, als ik dat met de BBC HD vergelijk...


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 February 2017 - 13:45

Eindelijk!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 February 2017 - 13:46

;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #13 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2017 - 17:08

Ik ben bang dat ik verder van huis ben. De box start niet meer op na het flashen.  Op het display blijft "boot" staan, geen beeld, maar is wel zichtbaar in het netwerk.

Bij het uitpakken van het image heb ik de map  1 op 1 op de USB gezet. Dus Zgemma met daarin een map h3. Moet misschien de map h3 in de root staan?

 

Ik hoor graag van jullie.



Re: Slechts op een paar zenders beeld #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 February 2017 - 17:10

Nee, de map 1-op-1 overzetten is juist.

 

Als hij zichtbaar is in het netwerk, betekent het dan dat je er bij kunt? Kijk eens of je iets wijzer kunt worden van de bestanden in /var/log ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #15 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2017 - 17:16

Ik kan in die map. er staan 6 bestanden in, boot, dmesg, log.nmbd, log.smbd, messages en wtmp.

Wat erin staat is abrakadabra voor me.  in welk bestand moet ik kijken en wat zou ik moeten vinden?



Re: Slechts op een paar zenders beeld #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 February 2017 - 17:18

dmesg en messages zijn interessant.

 

Je kunt ze hier als attachment aan een post hangen (via de lichtblauwe knop rechts onder naast "Post"). Bestanden even hernoemen naar ".txt" dan zijn ze makkelijker te openen. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Slechts op een paar zenders beeld #17 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 12 February 2017 - 17:19

Druk eens gewoon op menu op je afstandsbediening, zie je dan wat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Slechts op een paar zenders beeld #18 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2017 - 17:22

bijgevoegd het bestand

Attached Files



Re: Slechts op een paar zenders beeld #19 Michiel77

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2017 - 17:23

menu toets geeft ook geen beeld. De tv krijgt geen signaal.



Re: Slechts op een paar zenders beeld #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 February 2017 - 17:32

Kernel tainted... Dat gaat hem niet worden. Zou het bestand nog eens downloaden en uitpakken. Zorg voor een niet te grote USB stick waar slechts één partitie op staat in FAT32 formaat. Dan nog eens proberen.
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users