Jump to content


Photo

opnames verschijnen niet in PVR


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

Re: opnames verschijnen niet in PVR #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 13 February 2017 - 22:11

Dat zeg ik, dat zijn allemaal meta files. Het enige wat je daarvan ziet in de file list is "Metal_How it works" met een datum er achter.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: opnames verschijnen niet in PVR #22 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 13 February 2017 - 22:32

@WanWizard, ik begrijp niet wat je bedoeld. Noch hoe dat met het probleem te maken heeft. Moeten die begeleidende files verwijderd worden?

 

Er zijn  geen meta files weggegooit , de .sc en .ap files zijn nog aanwezig van alle opnames


Edited by ParaPli, 13 February 2017 - 22:37.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #23 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 13 February 2017 - 22:34

Nee, gewoon laten staan. Nu nog even dat screenshot vanuit Explorer...


Edited by catastrofus, 13 February 2017 - 22:34.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 13 February 2017 - 22:37

@WanWizard, ik begrijp niet wat je bedoeld. Noch hoe dat met het probleem te maken heeft. Moeten die begeleidende files verwijderd worden?

 

Nee.

 

Een "opname" bestaat uit een hele serie files: een .ts file (de opname zelf), een .sc en een .ap file (o.a. timing informatie om te kunnen spoelen), een .ts.meta file (met de metadata van de opname) en een .eit file (met de epg data van die opname). Die horen bij elkaar, en als daar zaken in ontbreken, dan krijg je een .ts file als los bestand te zien, zoals in je screenshot.

 
Het zou dus best wel eens kunnen zijn dat er zaken ontbreken, of corrupt zijn, waardoor Enigma er niks mee kan en ze niet laat zien.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: opnames verschijnen niet in PVR #25 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 13 February 2017 - 22:40

helder :)


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #26 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 13 February 2017 - 22:50

Dus hij heeft van 38 (eigenlijk 39, omdat er 1 een .ts laat zien) van de 40 opnames corrupt? :unsure:

Lijkt mij haast onwaarschijnlijk...

 

 

@WanWizard, ik begrijp niet wat je bedoeld. Noch hoe dat met het probleem te maken heeft. Moeten die begeleidende files verwijderd worden?

 

Nee.

 

Een "opname" bestaat uit een hele serie files: een .ts file (de opname zelf), een .sc en een .ap file (o.a. timing informatie om te kunnen spoelen), een .ts.meta file (met de metadata van de opname) en een .eit file (met de epg data van die opname). Die horen bij elkaar, en als daar zaken in ontbreken, dan krijg je een .ts file als los bestand te zien, zoals in je screenshot.

 
Het zou dus best wel eens kunnen zijn dat er zaken ontbreken, of corrupt zijn, waardoor Enigma er niks mee kan en ze niet laat zien.

 


Edited by catastrofus, 13 February 2017 - 22:50.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #27 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 13 February 2017 - 22:52

Desalniettemin van de 2 opnames die wel zichtbaar zijn heeft de ene volgende begeleidende files: *.eit           
*.ap     
*.cuts   
*.meta   
*.sc

De andere enkel *.cuts en *.meta

Beiden zijn via de box op tv af te spelen.


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #28 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 13 February 2017 - 23:13

Aanvulling: in de screenshot word 1 bestand met *.ts getoond het ander niet. Beiden kunnen worden afgespeeld.

 

Waarom word geen enkele andere opnames getoond, met of zonder extensie? Zouden alle files corrupt zijn geworden?


Edited by ParaPli, 13 February 2017 - 23:14.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 13 February 2017 - 23:16

Geen idee, dit gedrag nog nooit gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: opnames verschijnen niet in PVR #30 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 13 February 2017 - 23:23

Met een .ts, .cuts & .meta wordt de file nog gewoon weergegeven is de movielist.

 

 

 

Desalniettemin van de 2 opnames die wel zichtbaar zijn heeft de ene volgende begeleidende files: *.eit           
*.ap     
*.cuts   
*.meta   
*.sc

De andere enkel *.cuts en *.meta

Beiden zijn via de box op tv af te spelen.

 


Edited by catastrofus, 13 February 2017 - 23:24.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #31 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 13 February 2017 - 23:27

Oeps, plaatjes vergeten... :mellow:

 

 

Attached Files

  • Attached File  pp1.png   62.66KB   4 downloads
  • Attached File  pp1.jpg   231.67KB   6 downloads

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #32 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 February 2017 - 00:38

Heb 2 korte testopnames gemaakt om te kijken wat er gebeurd. De nieuwe opnamen verschijnen niet in PVR, deze ziet er nog hetzelfde uit als op de vorige bijlage. iN explorer ziet het er zo uit:Attached File  test-1.PNG   31.85KB   3 downloads

 

Wat volgens mij gelukte opnames zijn.


Edited by ParaPli, 14 February 2017 - 00:39.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #33 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 14 February 2017 - 07:28

Die twee opnames zou je gewoon moeten zien, zit je wel in de juiste map te kijken op je pvr?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: opnames verschijnen niet in PVR #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 14 February 2017 - 08:08

Ik heb sowieso nog geen map 'movie' gezien. Ik vraag mij dan ook af welke standaard opnamedirectory TS gekozen heeft.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: opnames verschijnen niet in PVR #35 Bram55

  • Senior Member
  • 917 posts

+13
Neutral

Posted 14 February 2017 - 08:10

Ik zit dit vol interesse te lezen en ben zeer benieuwd hoe dit afloopt cq wat de oorzaak is. Heb dit nog nooit gezien.



Re: opnames verschijnen niet in PVR #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 14 February 2017 - 10:01

That makes two. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: opnames verschijnen niet in PVR #37 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 14 February 2017 - 10:11

heb je het pad wel goed staan naar de hdd dus


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #38 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 14 February 2017 - 11:37

Had zelf ook bedacht dat de opnames miss in een adere map staan. Alle mappen die in PLi  staan geopend: geen opnames.  En in explorer staan ze  in map Harddisk.

 

Attached File  tree.PNG   24.07KB   3 downloads

 Wat mij bevreemd is dat in explorer de map Harddisk heet. Deze map kan ik via PLi niet terugvinden enkel map hdd.

 

Attached File  tree osmega.PNG   237.2KB   3 downloads


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: opnames verschijnen niet in PVR #39 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 14 February 2017 - 11:52

Dat is de naam zoals die onder samba bekend is, zie /etc/samba/smb.conf:

 

[Root]
  comment = Everything - take care!
  path = /
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

[Harddisk]
  comment = The harddisk
  path = /media/hdd
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: opnames verschijnen niet in PVR #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 14 February 2017 - 13:08

En in /media/hdd hoort normaal gesproken een map "movie" te staan, waarin standaard de opnames terecht komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users