Jump to content


Photo

Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #41 Sharp987

  • Senior Member
  • 175 posts

+117
Excellent

Posted 18 February 2017 - 21:50

In this file ServiceScan.pyo, please fix the following screen:

 

class ServiceScanSummary(Screen):
    skin = '\n\t<screen position="0,0" size="132,64">\n\t\t<widget name="Title" position="6,4" size="120,42" font="Regular;16" transparent="1" />\n\t\t<widget name="scan_progress" position="6,50" zPosition="1" borderWidth="1" size="56,12" backgroundColor="dark" />\n\t\t<widget name="Service" position="6,22" size="120,26" font="Regular;12" transparent="1" />\n\t</screen>'

 

For example I did in my skin as follows:

 

  <screen name="ServiceScanSummary" position="fill">
    <widget name="Title" position="10,56" size="780,100" font="Regular;85" halign="center" valign="top" foregroundColor="yellow" />
    <widget name="scan_progress" position="10,212" size="780,36" borderWidth="2" foregroundColor="#c0c0c0" backgroundColor="#404040" />
    <widget name="Service" position="10,304" size="780,100" font="Regular;70" halign="center" valign="top" foregroundColor="white" />
  </screen>



Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #42 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 18 February 2017 - 22:39

Ik denk,dat het handiger was dat je de bin file in een rar file gezet had.... Dat had met begrepen...

Ik hoop dat ik hdmi-cec morgen ff kan testen....


Mijn vrouw klaagt ook over wegvallend geluid. Dit sinds vandaag de ultimo in gebruik is genomen. Geluid loopt via de digital Out naa de Sonos playbar.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 19 February 2017 - 09:53

Dat heeft waarschijnlijk niks met de HDMI-CEC te maken, dat werkt bij mij voortreffelijk. Ik ben inderdaad (ook) wel eens heel even het geluid kwijt. Eéns per drie dagen of zo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #44 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 19 February 2017 - 12:45

Ik heb de optische kabel er even opnieuw ingedaan, hopelijk brengt dat iets verbetering. Zoals het was had je ongeveer 1 keer per opname even geen geluid.

Ik zal de optie om volumte toetsen door te sturen ook nog even opnieuw testen vandaag. Hopelijk is het allemaal loos alarm geweest ;)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #45 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 19 February 2017 - 12:58

Mijn ervaring is dat optical SPDIF niet echt het probleem kan zijn. Als je de kabel er uit trekt en 'm ongeveer "ervoor" houdt, werkt het ook nog...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #46 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 19 February 2017 - 13:18

Inderdaad dat blijkt ook, probleem is er nog steeds. Hopelijk op te lossen met drivers ofzo :)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #47 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 19 February 2017 - 13:23

Er zijn nog wel een paar bugjes in de drivers. Ja, hopen dus maar...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #48 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2017 - 13:47

Hallo,

 

Als "oud" DM8000 gebruiker ben ik een beetje nieuw met de Ultimo 4K

ik heb geprobeerd het PLI image te laden,

 

Speler uit

USB stick erin

De ontvanger geeft bij aanzetten aan dat hij een update ziet en ik moet op power drukken hetgeen ik gedaan heb.

Na reading USB stick te hebben gemeld staat de ontvanger al ongeveer een half up op FLASHING IMAGE met groot VU+ in beeld 

 

is dit wel goed ?

 

Alvast dank voor het lezen , een beetje hulp zou helemaal fantaschtish zijn

 

Toni.



Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #49 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 19 February 2017 - 13:51

Hallo,

 

Als "oud" DM8000 gebruiker ben ik een beetje nieuw met de Ultimo 4K

ik heb geprobeerd het PLI image te laden,

 

Speler uit

USB stick erin

De ontvanger geeft bij aanzetten aan dat hij een update ziet en ik moet op power drukken hetgeen ik gedaan heb.

Na reading USB stick te hebben gemeld staat de ontvanger al ongeveer een half up op FLASHING IMAGE met groot VU+ in beeld 

 

is dit wel goed ?

 

Alvast dank voor het lezen , een beetje hulp zou helemaal fantaschtish zijn

 

Toni.

Gewoon nog een keer proberen, de ultimo4k is nogal kritisch wat betreft de USB sticks, de kans dat de tweede maal wel gewoon lukt is groot.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #50 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2017 - 13:54

kan ik de melding flashing die ik ni op de display heb staan gewoon

negeren ?



Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #51 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2017 - 16:01

kan ik de melding flashing die ik ni op de display heb staan gewoon

negeren ?

 

 

Hallo,

 

Als "oud" DM8000 gebruiker ben ik een beetje nieuw met de Ultimo 4K

ik heb geprobeerd het PLI image te laden,

 

Speler uit

USB stick erin

De ontvanger geeft bij aanzetten aan dat hij een update ziet en ik moet op power drukken hetgeen ik gedaan heb.

Na reading USB stick te hebben gemeld staat de ontvanger al ongeveer een half up op FLASHING IMAGE met groot VU+ in beeld 

 

is dit wel goed ?

 

Alvast dank voor het lezen , een beetje hulp zou helemaal fantaschtish zijn

 

Toni.

Gewoon nog een keer proberen, de ultimo4k is nogal kritisch wat betreft de USB sticks, de kans dat de tweede maal wel gewoon lukt is groot.

 

Gedaan en werkt

dank voor de feedback



Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #52 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 19 February 2017 - 16:09

kan ik de melding flashing die ik ni op de display heb staan gewoon
negeren ?

In principe wel. Misschien een keer een kleinere stick pakken. Binnen een kleine 2 min moet de melding update rootfs komen. Zo niet, dan nogmaals flashen. Het waarom de box zo kritisch is dat is niet bekend.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #53 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2017 - 17:46

 

kan ik de melding flashing die ik ni op de display heb staan gewoon
negeren ?

In principe wel. Misschien een keer een kleinere stick pakken. Binnen een kleine 2 min moet de melding update rootfs komen. Zo niet, dan nogmaals flashen. Het waarom de box zo kritisch is dat is niet bekend.

 

Werkt
dank je wel.



Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #54 spiderman

  • Validating
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2017 - 10:54

Voor kodi zal vu de bsp layer moeten aanpassen en wat ze aanpassen moet ook goed volgens de juiste regels zijn (zomder lelijke patches op,oe e.d.). Datzelfde geld voor de brouwser en hbbtv...

 

Ik heb al alle images getest en kodi aan de praat gekregen met werkende subs, openpli heb ik nog niet getest

 

Spiderman


Grtz, Spiderman ============================================ Emu Versions: CCcam 2.09 1x DM7000: PLi® Jade - CCcam 2.09 2x DM800: PLi® Jade - CCcam 2.09 WaveFrontier T55: Astra 28.2 - Astra 23.5 - Astra 19.2 - Hotbird 13.0 ============================================ Posted Image

Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #55 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 22 February 2017 - 08:02

Gister vrouw weer gevraagd en ook zelf ervaren geluid valt nog regelmatig heel ff 1 a 2 seconde weg. Heb nu ipv digitaal gelijk naar Sonos playbar, HDMI naar tv en daar de digitaal out naar playbar gedaan. Dit gaat ze vandaag testen... overigens werkt het doorsturen van de volume toetsen op deze manier ook niet bij mij. Et10000 ging dat perfect

Edited by _HarmeN, 22 February 2017 - 08:03.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #56 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 22 February 2017 - 09:33

Heb je de Sonos wel 'verteld' dat die nu op de volume toetsen van de Vu-afstandsbediening moet reageren?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #57 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 22 February 2017 - 11:21

Dat ga ik vanavond eens bekijken bedankt voor de tip

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #58 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 27 February 2017 - 20:55

Kernel / Drivers: 3.14.28 / 3.14.28-20170112.r0.1

 

 

Volgens mij zijn er nieuwere drivers beschikbaar, enig zicht op wanneer deze beschikbaar zijn in PLi4 ?


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #59 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 27 February 2017 - 21:12

Kernel / Drivers:

3.14.28 / 3.14.28-20170112.r0.1
 
 
Volgens mij zijn er nieuwere drivers beschikbaar, enig zicht op wanneer deze beschikbaar zijn in PLi4 ?

Zodra Vu+ deze in hun bsp heeft toegevoegd en de BSP ge-update is dan zitten deze ook in openpli. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli 4 image voor Vu+Ultimo4K #60 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 27 February 2017 - 21:44

Ok top bedankt!

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users