Jump to content


Photo

VU+ Solo 4K Mediaplayer


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2017 - 12:09

Met de Solo 4K het volgende repeterend probleem:

Na het openen/afspelen van muziek/films met de standaard mediaspeler/dream-explorer blijft het scherm daarvan in beeld

na het drukken van de exit toets;scherm blijft "bevroren".

Hetzelfde ook bij streams van bijv. Open uitzending gemist o.i.d.

 

Verder de volgende vraag: Is het mogelijk de mediaspeler dusdanig aan te passen dat na het kiezen van een mp3/flac muziekbestand de

player terug gaat naar de afspeellijst i.p.v. het scherm met de luidspreker blijft tonen?

Werkt nu alleen als je pijltjes omlaag toets drukt.

 

Enige oplossing is steeds een herstart na screen freezes,is dit probleem ook bij anderen bekend?

 

Bij voorbaat bedankt voor jullie response.



Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 23 February 2017 - 15:26

@Tsmannat.

Take a look in the English section.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 February 2017 - 17:19

Ik begrijp het probleem niet. Ik speel heel regelmatig media af, zowel beeldmateriaal als puur muziek (mp3) en ik zie geen problemen als freezes e.d.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #4 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2017 - 22:02

Beste Erik en Frenske,

 

Frenske:In engels forum gezocht,maar ik vind het niet.

Erik:Meest irritante probleem is dat de exit toets op afstandsbediening niet werkt bij de pogingen

om uit het scherm van een bekeken film c.q. afgespeelde muziek-files te komen.

Het enige wat helpt is een herstart van Solo 4k,anders blijft het eindbeeld einde movie/beeld luidspreker in beeld.

Bij vu duo werkt het wel goed,dacht dat bijgeleverde ab van solo defect was,maar ook met ab van duo zelfde probleem bij solo 4k.

 

p.s. meest recentste image van gisteren geflasht,nog steeds hetzelfde euvel.



Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 24 February 2017 - 22:31

Die opmerking naar Tsmannat had Te maken met zijn opmerking in dit topic. Hij begon gewoon een nieuwe Engelstalige vraag in een Nederlands topic.

V.w.b. jouw vraag kan ik hooguit reageren dat ik de mediaplayer vrijwel niet gebruik. Als ik deze al gebruik, dan kan ik mij jouw ervaring niet echt herinneren.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 February 2017 - 10:05

Ik denk dat we eerst even moeten vaststeller hoe de TS precies de media (of opnames???) bekijkt. Dat is me nog totaal niet duidelijk (vooral ook omdat dreamexplorer wordt genoemd). Is dat via de het "gewone" afspeelscherm, waar je ook opnames mee afspeelt? Of is dat via de "mediaplayer" (die bijna niemand gebruikt)?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #7 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2017 - 22:47

Mediafiles of opnames selecteer en bekijk ik via "Gewone scherm" of via dream-explorer,maar maakt ook verder niks uit.
Het reeds genoemde euvel blijft zich steeds herhalen.

Zelf denk ik dat het volgende wel 's de oorzaak zou kunnen zijn:
Ik heb een 2 TB externe hd via de usb aansluiting aan de achterkant van de box aangesloten,en geen interne disk
geinstalleerd.Een 2.5 inch hd via de bijgeleverde hot-swap ga ik komende week installeren,schijnbaar heeft de box voor mij onverklaarbare problemen met het uitlezen van de externe HD die verder voor 100% o.k. is.
Dit bemerkt dat na weer een herstart de box steeds bleef hangen,maar na het loskoppelen van de externe hd wel goed deed opstarten.
Mocht de direct aangesloten ssd hd dan ook hetzelfde probleem geven,pleur ik die box de kliko in,want blijf me niet langer ergeren aan die,(toch voor een niet misselijk bedrag),aangekochte prul.
Doe meer herstarts dan gebruik ervan maken,kortom:waardeloos zo.

Maar bovenstaande verklaart nog steeds niet waarom de exit toets op de ab niet werkt.Dit kan toch niet alleen aan de hardware liggen,en/of op welke manier ik een geopend bestand wil afsluiten?

Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 February 2017 - 19:05

Je hebt het over allemaal verschillende dingen door elkaar, wat het verwarrend maakt.

 

Die exit knop, nog nooit meegemaakt. Wat gebeurt als je met de web interface naar je ontvanger gaat en daar via de virtuele afstandbediening op de exit knop drukt?

 

Problemen met harddisks zou je in de dmesg moeten kunnen zien.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #9 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2017 - 08:28

Beste Erik,

 

Via Web interface hetzelfde liedje,en inderdaad;zelf ook nog nooit zoiets stupide mee gemaakt sinds jaren.

Ook het gedoe dat ik de externe hd steeds moet loskoppelen alvorens solo fatsoenlijk opstart is toch van den gekke.

Gisteren een 2.5" ssd hd in solo 4k gezet,en wow: probleem opgelost.Dus nu in die box totaal meer dan € 500 geinvesteerd,en

2 Tb aan media data alleen met ergernis te bekijken/beluisteren.Thanks for nothing VU.

En sorry VU, maar 'n 2 tb ssd is me te duur om "ff" alles over te zetten.

 

Dus m'n nederige excuses voor de voorbarige conclusie dat het niet aan de hardware alleen kon liggen.

 

Op de VU Duo ook een externe hd zitten,maar genoemde exit troubles of opstart problemen nooit gehad.

Hierover ook al VU gemaild,maar kun je net zo goed tegen de muur praten,die reageren

nooit op vragen of opmerkingen.

 

Kortom:externe usb 3.0 hd's kunnen problemen geven in combinatie met solo 4k,"jaag de klanten

maar op extra kosten,is ons probleem niet" is het Koreaanse motto.

Met de duo bekend condensator probleem gehad,nu dit weer.Wanneer maken die gasten 's een keer een

fatsoenlijk werkend product?Dat soort arrogantie maakt me razend,en m'n volgende aankoop zal zeker geen vu meer zijn.

 

Desondanks wil ik je bij deze toch hartelijk bedanken voor je response en meedenken.



Re: VU+ Solo 4K Mediaplayer #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 February 2017 - 13:12

Wellicht heeft de USB poort gewoon niet voldoende power voor zo'n grote disk? Misschien eens een gevoed USB hubje er tussen zetten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users