Jump to content


Photo

tuner fallback probleem, is dit op te lossen via instellingen of misschien een plugin?


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 17 February 2017 - 13:34

Ik heb 2 ontvangers in huis, waarvan elke ontvanger 1 DVB-S poort/ingang heeft aangesloten, op de andere poort(en) zijn DVB-C aanwezig en aangesloten..

 

Dus ontvanger 1 en ontvanger 2 hebben beide 1 DVB-S aansluiting naar de schotel en hebben beide exact de dezelfde lnb's (13,19,23 en 28gr) en hebben dezelfde tv/freq lijst etc

Beide ontvangers hebben ook 'fallback' ingesteld naar elkaar, dus als de ene ontvanger een tuner te kort komt en de andere heeft er 1 vrij dan wordt deze geshared, dit werkt ook.

 

Mijn probleem wat wel eens af en toe op treedt en waarvoor ik een oplossing zoek:

 

Ontvanger 1 wil kijken of opnemen van de schotel maar geeft (om wat voor reden dan ook) geen beeld (dus zwart beeld), kijk ik op de 2de ontvanger dan werkt deze wel.

Wat ik wil als dit gebeurd dat er dan geprobeerd wordt om beeld te geven via de 2de tuner, dit doet de ontvanger namelijk nu niet, dit gebeurd pas als de eerste tuner bezet is.

 

Dus hoe kan je instellen (via settings of misschien een plugin) dat als er geen beeld/signaal is dat er geprobeerd wordt via een andere (reserve) tuner, deze doet het bv dan soms wel.



Re: tuner fallback probleem, is dit op te lossen via instellingen of misschien een plugin? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,555 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 February 2017 - 14:53

Dat gaat niet.

 

De fallback tuner wordt aangesproken als er niet getuned kan worden met de aanwezige lokale tuner (bijvoorbeeld als de tuner bezet is, of de zender niet ontvangen kan worden). De fallback tuner doet niks als de tuner wel kan tunen, maar de box kan niks met het resultaat (bv omdat je geen kaart hebt in die box, omdat de kaart is strafmodus staat, het een UHD zender is maar je box niet,l etc).

 

Kortom, je moet de oorzaak oplossen, en niet het gevolg.

 

Je tekst suggereert een beetje dat je op illegale wijze zit te kijken (ik zou niet weten waarom iets wat werkt "ineens" zwart zou worden), en dan is de oplossing een abonnement aanschaffen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users