Jump to content


Photo

diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2017 - 17:44

Probeer een  diseqc 4-1 /  2.0 te installeren met A1-3 en HB. Zag in de laatste 2 uur dat ik ermee bezig ben dat je o.a. de keuze hebt in  diseqc SNEL wordt daarmee een 2.0 bedoeld? En zag dat ergens de lengte en breedte graad van de schotel dient te worden ingevoerd, klopt dat?

Ben ook op zoek naar een NL talige handleiding hierover want het gaat niet echt lekker... Weet iemand die?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #2 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2017 - 18:23

ik geloof dat ik hier al iets moois heb gevonden https://forums.openp...seqc-switch-41/


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #3 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2017 - 19:28

Te vroeg gejuicht, post is uit 2009, en screenshot is niet meer aanwezig. Kom er niet achter hoe satelliet toe te voegen, of LNB nr in te stellen. De LNB's staan in standaard 0 positie, Astra 1 geeft SNR 84% + AGC 88% niet om over naar huis te schrijven maar lijkt me voldoende om de andere satellieten minstens te tonen?

 

Attached File  7.PNG   57.81KB   2 downloads

 

Attached File  config modus.PNG   106.53KB   2 downloads


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 February 2017 - 20:07

DiSEqC "snel" niet gebruiken. In ieder geval niet totdat je zeker weet dat het zonder die optie ook werkt. Het wordt er niet eens echt sneller van.

 

Wat DiSEqC 2.0 is heb ik je volgens mij een paar dagen geleden nog uitgelegd.

 

Wat verwacht je precies aan getallen voor een goed uitgerichte schotel? En wat verwacht je eigenlijk van de AGC (= automatic gain control)?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 19 February 2017 - 23:04

misschien diseqc snel er eens uitslopen....????

Edited by littlesat, 19 February 2017 - 23:04.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #6 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 00:21

Hoi Erik Slagter, volgens mij ging mijn vorige vraag over de disecq hardware. Nu sta ik voor de keuze welke disecq ik heb 1.0 of 1.1 Of de optie SNEL.  In onze moderne marketing wereld neem ik klakkeloos aan dat 2.0 = VOORUITGANG = sneller dan 1.0, vandaar die keuze. B)

Wat die SNR enAGC getallen betreft, ik heb geen idee wat het inhoud maar het staat zo pontificaal in beeld dat het wel belangrijk moet zijn! Als je met 84% dan net in het groen komt, dan word ik wel nerveus. ;)

 

Temeer ik op mijn andere schotel 99% en 94% signaal heb! B)


Edited by ParaPli, 20 February 2017 - 00:25.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 February 2017 - 11:11

SNR moet zo hoog mogelijk zijn, AGC is niet intressant (maar veel mensen gaan lopen klagen als je het uit de skin haalt, dus staat het er nog in).

 

En nee, het zijn verschillende versies van het protocol, voor andere doeleinden. Zie https://en.wikipedia...d_compatibility voor zoek-de-verschillen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: diseqc 4-1 installatie gaat niet echt soepel #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 February 2017 - 13:29

@parapli: waarom begin je 2 topics over hetzelfde onderwerp ?
[modbreak=moderatoren hebben we reeds genoeg]
Dat lukt ons zelf ook nog wel, als je het een probleem vind kan je daar ook een melding van maken middels de bekende knop[/modbreak]


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users