Jump to content


Photo

VU+ Solo 4K timer opname probleem

Timer opname VU+ Solo 4K

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Frank47

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2017 - 09:04

Sinds korte tijd bezit ik een VU+ Solo 4K ontvanger met oscam en dubbele tuner. A en B DVB-S2.
Wanneer ik een timer opname activeer en die opname wordt gestart dan gaan veel zenders op zwart.

Tevens kan ik ook geen signaal van LNB meer traceren.

Omgekeerd: Wanneer een timer opname wordt gestart blijft de opname zwart maar kan ik wel andere zenders bekijken.

 

Wat doe ik fout in mijn systeem instellingen?

Ik heb al een software update doorgevoerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

 



Re: VU+ Solo 4K timer opname probleem #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 20 February 2017 - 10:00

Om opnames te maken en te kunnen blijven zappen moet de volledige ontvangst van beide tuners beschikbaar zijn. Dat betekent als je een conventionele twin tuner gebruikt, dat beide tuners voorzien moeten zijn van een eigen aansluiting. Dat deel zal wellicht in orde zijn, maar het heeft er alle schijn van dat één van beide tuners niet (correct) ingesteld is.
Je moet het volgende ingesteld hebben, uitgaande van ontvangst van drie satellieten met een triple LNB.
Tuner A, diseqc ABCD A= Astra 19, B=Astra 23 C=Astra 28
Tuner B, diseqc ABCD A= Astra 19, B=Astra 23 C=Astra 28
Dan moet het goed werken.
Of er 'kijkt' een remote client mee via de tweede tuner. Ook dat is te zien via menu - info - streaming clients.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Solo 4K timer opname probleem #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 February 2017 - 19:58

Frank47, de solo4k heeft niet een dubbele tuner, maar een acht-voudige FBC tuner met twee fysieke inputs. Dat is "even" wat anders. In de transponder van vorige maand staat een stukje (van mij ;)) over hoe dat werkt en hoe je het moet instellen. Grote kans dat het gewoon niet ingesteld staat. Of je dat gewoon een of andere archaische CCcam versie gebruikt, natuurlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Timer opname, VU+ Solo 4K

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users