Jump to content


Photo

Oops! Something went wrong!


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Re: Oops! Something went wrong! #21 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 15:05

Is het verstandig om de box volledig uit te schakelen/ stekker er uit alvorens je de kabel aan een andere LNB draait?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 February 2017 - 15:14

Ja.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oops! Something went wrong! #23 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 16:54

 

 

Ga op de gewenste poort staan en druk op de "list" toets, ( dat is ook de toets waarmee je je opnames te zien krijgt)

je krijgt dan een mega lijst te zien, kies de juiste en druk op OK..

 

attachicon.gif1_0_1_CD1E_844_2_11A0000_0_0_0.jpg

 

Als je dit niet krijgt, dan heb je er een sat lijst ingestopt van dubieuze orgine, met een satellites.xml file die incompleet is.

 

 

HMMM nou dat eerst maar proberen te fixen.... bedankt voor de opmerking!

 

 

Heb via Echannelizer en via DBEdit e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e van 2-2-17 geopend en geinstalleerd. Dat had geen zin, er zit kennelijk geen satellites.xml file tussen.
Waar kun je dat satellites.xml bestand d/l? En hoe installeer ik dat dan?

Attached File  geen sats-DBEdit.PNG   18.35KB   3 downloads


Edited by ParaPli, 20 February 2017 - 16:58.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 February 2017 - 17:02

Als je een email adres opgeeft kunnen we je wel een satellites.xml opsturen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oops! Something went wrong! #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 February 2017 - 17:24

Met telnet inloggen op de box, en dan 

opkg install tuxbox-common --force-reinstall

en hij wordt weer terug gezet naar de originele versie. Daarna wel even Enigma herstarten, zodat je zeker bent dat de nieuwe ook gebruikt wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oops! Something went wrong! #26 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 17:29

technet.microsoft.com/en-us/library/cc771275(v=ws.10).aspx ?

 

die voor w10 dan

 

http://www.sysprobs....s-telnet-client


Edited by ParaPli, 20 February 2017 - 17:33.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #27 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 17:54

ik heb hier deze xml nog liggen, kan ik die via explorer of ftp niet plaatsen? Heb telnet nog nooit geinstalleerd, laat staan gebruikt.

Attached File  xml.PNG   16.24KB   4 downloads


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 February 2017 - 19:32

Met telnet inloggen op de box, en dan 

opkg install tuxbox-common --force-reinstall

en hij wordt weer terug gezet naar de originele versie. Daarna wel even Enigma herstarten, zodat je zeker bent dat de nieuwe ook gebruikt wordt.

Moet je wel even de eventuele eigen versie in /etc/enigma2 ook weggooien.

 

Ik vind het echt knap hoe ParaPli het hier voor elkaar heeft gekregen zoveel stappen de verkeerde kant op te doen ;)

 

Ik zeg elke keer weer, 1 stap tegelijk. Niet meteen beginnen met zenderlijsten. Met die zenderlijsten komt vaak meteen allerlei ellende mee (als ze niet van "ons" zijn, zoals de "hans" lijst) en je schiet er niks mee op zolang je nog geen ontvangst hebt.

 

Dus:

 

Stap 1: alles weer terug zien te krijgen naar standaard zoals beschreven hierboven of, misschien beter, even opnieuw, schoon flashen

Stap 2: tuner configureren, simpele mode, poort A toekennen aan een positie, B, C en D (en niet automatisch, gewoon even met de hand dus zelf uitzoeken wat op wat zit)

Stap 3: de satfinder plugin (die heet in het nederlands geloof ik "signaalzoeker"). Daar ga je als eerste kijken op je op ALLE posities maximaal signaal hebt, op alle relevante transponders. Pas alle LNB's aan zodat je op alle posities maximaal signaal hebt (links-rechts, op-neer en draaiing). "Droog" instellen op gegevens van de leverancier van de schotel gaat NIET werken.

Stap 4: pas nu ga je je druk maken over zenderlijsten of dat je even zelf gaat scannen en een bouquet maken.


Edited by Erik Slagter, 20 February 2017 - 19:34.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oops! Something went wrong! #29 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 February 2017 - 20:23

Ik vind het echt knap hoe ParaPli het hier voor elkaar heeft gekregen zoveel stappen de verkeerde kant op te doen ;)

 Ik denk dat jullie je niet realiseren hoeveel mogelijkheden er zijn als je niet weet wat je moet kiezen. Daarnaast wil ik opmerken dat een goede actuele  handleiding zeker zo belangrijk is als een nieuwe image versie...

 

Enfin terugzetten van full bu is mislukt, die plug in komt er niet meer in.

Flashen met nieuwste image + PLi-AutoBackup ging ... goed.  HOERA!

 

Is daarmee dan ook een goede satellites.xml geinstalleerd???


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 20 February 2017 - 20:25

Als jij geen zenderlijsten overheen gaat installeren, dan, ja.

 

Een groot deel van wat ik hierboven beschreef is basic aansluiten en uitrichten van een schotel, daar komt nog niet eens enigma bij kijken...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oops! Something went wrong! #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2017 - 14:46

Klinkt wat "lullig", maar als je helemaal niet weet wat je aan het doen bent, blijf er dan gewoon met je ...... van af! Haal in zo'n geval een kenner erbij. Laat die je de basics uitleggen en noteer desnoods de stappen in een bijbeltje. Als de boel goed staat ingesteld even de schermen opslaan/uitprinten voor latere referentie. Dan pas gaan kloten.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oops! Something went wrong! #32 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 21 February 2017 - 15:18

...
Enfin terugzetten van full bu is mislukt, die plug in komt er niet meer in.
Flashen met nieuwste image + PLi-AutoBackup ging ... goed.  HOERA!
 
...

Flashen lukt je wel en het terug zetten van een backup niet? Dat is nagenoeg hetzelfde, het is een kwestie van de gewenste backup:
- of naar een USB stick kopiëren en die gebruiken om te flashen (dus de complete map osmega met alles daar in);
- of de juiste backup selecteren (of in de Automatic Full-Back plugin of in de BackupSuite plugin) op de map osmega gaan staan en op de groene knop drukken en kiezen voor standaard
Meer is het niet, maar wat ging er fout dan want alleen de opmerking "is mislukt" geeft niet zoveel informatie.

Re: Oops! Something went wrong! #33 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 21 February 2017 - 20:06

maar wat ging er fout dan want alleen de opmerking "is mislukt" geeft niet zoveel informatie.

 

 

Beste Pedro, hier zal ik antwoorden, ok?!  https://forums.openp...erug-te-zetten/


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #34 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 21 February 2017 - 20:25

...

Stap 2: tuner configureren, simpele mode, poort A toekennen aan een positie, B, C en D (en niet automatisch, gewoon even met de hand dus zelf uitzoeken wat op wat zit)

 

- Dit werkt dus alleen als je satellites.xml compleet is... ?

 

Stap 3: de satfinder plugin (die heet in het nederlands geloof ik "signaalzoeker"). Daar ga je als eerste kijken op je op ALLE posities maximaal signaal hebt, op alle relevante transponders...

 

-Je bedoeld elke lnb om de beurt aan de kabel? Niet de 4 al op  de diseqc draaien?

 

 


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 21 February 2017 - 20:29

2) Ja je tuner kun je alleen instellen als je satellites.xml compleet is. En vanuit een verse flash is die dat.

3) Alles aansluiten, in de signaalzoeker kun je aangeven welke tuner je wilt gebruiken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oops! Something went wrong! #36 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 21 February 2017 - 20:34

Als jij geen zenderlijsten overheen gaat installeren, dan, ja.

 

Corrumperen zenderlijsten per definitie de satellites.xml?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #37 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2017 - 21:16

Dat kan áls deze zenderlijst wat exotisch is en bijvoorbeeld satellieten bevat die hier minder gangbaar zijn. Denk aan de meer Oostelijke sat-posities.
Overigens kun je via online sites gewoon zelf je satellite.xml bestanden laten genereren met de satellieten die je wenst te ontvangen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oops! Something went wrong! #38 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 22 February 2017 - 10:37

Astra 1 +2 + digitenne  enkel FTA. Voor sommigen is dat misschien al "exoties".

 

Uit de e2_hanssettings mbv Echannelizer alle niet-FTa verwijderd incl bagger fta zenders, Liep als een trein. Totdat ik dus de diseqc probeerde aan te sluiten en de xml corrupt bleek geworden.


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: Oops! Something went wrong! #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 22 February 2017 - 19:21

Daar gaat het helemaal niet om mimisiku. Waar het om gaat, is dat in de lamed onder andere de gegevens van de (bekende) transponders staan (het resultaat van een scan). Als je niet zelf gaat scannen, dat moet je op een andere manier aan die gegevens komen en daarom wordt die lamedb bij zenderlijsten er ook bijgestopt.

 

Probleem is alleen in dat in de lamedb ook nog allerlei andere dingen worden opgeslagen (zie boven) en die gegevens gooi je daarmee weg.

 

Uiteindelijk is enigma er nooit op gemaakt om op deze manier "zenderlijsten" van derden te importeren en dus zal het nooit 100% perfect werken. Dan moet enigma op de schop en moet er een fatsoenlijke interface gemaakt worden voor externe programma's (settings editors) zodat ze hun aanpassing VIA enigma zelf doen in plaats van direct op interne structuren te opereren, waarbij je problemen hebt bij verschillende versies, je bestaande data overschrijft enz. enz.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oops! Something went wrong! #40 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 1 March 2017 - 23:27

Uiteindelijk is enigma er nooit op gemaakt om op deze manier "zenderlijsten" van derden te importeren en dus zal het nooit 100% perfect werken.

 

Kun je binnen Enigma zelf ook een zenderlijst maken?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users