Jump to content


Photo

Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen.


  • This topic is locked This topic is locked
16 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 February 2017 - 20:25


Ten 1ste krijg ik er geen image op geflashed. 3 USB Sticks geprobeerd!

Waren FAT32 en powerknop ingedrukt gehoud.

 
Ten 2de is het beeld niet goed er, zit een rare trilling en en de kleuren zijn flats.
 
Ten 3de als ik filmpje probeer af te spelen (gewoon HD H264), krijg ik niet ondersteund video formaat. (HDMI connectie), beeld wordt zwart. Vaak rijg ik ook geen beeld meer,  ook niet bij verlaten movie player.
Als ik op 1080i instel wordt het filmpje wel afgespeeld maar op 1080p krijg ik dus niet ondersteund video formaat.
Ik moet de box weer helemaal herstarten om weer beeld te kunnen krijgen. 

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 22 February 2017 - 20:32

Ik heb onlangs een HD51 (achtige) box diverse malen probleemloos kunnen flashen. Waarom het bij jou niet werkt is van afstand lastig te bepalen. Misschien toch eens een iets kleinere stick proberen.

V.w.b. het tweede en derde punt zou dit weleens aan de aangesloten tv kunnen liggen. Zeker de melding 'niet ondersteund formaat'. Ik heb zoiets ooit weleens meegemaakt bij iemand met een (te) oude TV die inderdaad 1080p niet aan kon.

Wie weet heeft deze box toch een hardwareprobleem. Je mag gevoegelijk aannemen dat anders het board vol gestaan zou hebben met identieke meldingen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #3 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 February 2017 - 21:31

Ik heb een 2GB Stick geprobeerd zelfde probleem.

 

VU+ staat ook op 1080p en geeft geen probleem.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #4 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 23 February 2017 - 06:36

Deze problemen herken ik niet bij mijn 2 hd51 boxen. Gebruik ook altijd een kleine usb stick van 1 giga.

Kan best een hardware probleem zijn.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #5 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 23 February 2017 - 06:49

Maar wat voor image staat er nu op aangezien je nog geen enkele image hebt kunnen flashen

Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 23 February 2017 - 08:13

Ja idd ik zou eerst eens op zoek gaan naar een usb stick (oude) van maximaal 1 gig en dan weer proberen te flashen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #7 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 23 February 2017 - 09:13

Als het flashen niet wil, kan je ook de box uitzetten en dan de standby knop vasthouden en aanzetten met de usb stick er in.

De standby knop vasthouden totdat je flash zit op het display.

 

Dat wil nog wel eens helpen wanneer je van een andere image(b.v. ATV) naar OpenPli gaat.

Nu zal er nog wel OpenVix opstaan vanuit de fabriek.


Edited by bril, 23 February 2017 - 09:14.

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #8 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 23 February 2017 - 18:55

Als het flashen niet wil, kan je ook de box uitzetten en dan de standby knop vasthouden en aanzetten met de usb stick er in.

De standby knop vasthouden totdat je flash zit op het display.

 

Dat wil nog wel eens helpen wanneer je van een andere image(b.v. ATV) naar OpenPli gaat.

Nu zal er nog wel OpenVix opstaan vanuit de fabriek.

 

Staat OpenPli toen die binnen kwam op en helaas ook het flasgen vanuit uit werkt niet.

 

(ik had tijdens bestellen overigens opgegeven er OpenATV op te zetten)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 23 February 2017 - 19:12

Als ik jou was zou ik die leverancier nu verbaal of eventueel per email gaan bestoken met jouw bevindingen.
Te beginnen waarom hij er geen OpenATV op gezet heeft. Daar heb jij tenslotte voor betaald neem ik aan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #10 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 23 February 2017 - 23:32

Uhh... Nee OpenATV was gek genoeg juist gratis, voor OpenPli moest wel 10 euro betaalt worden (wat overigens niet is verekend, niet heb betaalt)


Edited by rocco99, 23 February 2017 - 23:34.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 February 2017 - 01:59

Uhh... Nee OpenATV was gek genoeg juist gratis, voor OpenPli moest wel 10 euro betaalt worden (wat overigens niet is verekend, niet heb betaalt)

 

Is niet zo 'gek', er staat iets van OpenATV standaard af fabriek op dus zou raar zijn dat je daar dan extra voor zou moeten betalen. Als je een bedrijf vraagt er volgens iets anders op te zetten dan kan het zijn dat ze daar iets voor in rekening brengen.


Edited by Dimmie, 24 February 2017 - 02:00.


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #12 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 24 February 2017 - 13:38

Huh.... in de handleiding staan heel duidelijk foto's van OpenPli, dus lijkt me dat dat de standaard is.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 24 February 2017 - 13:49

Als jij dat vindt, dan is dat wat mij betreft prima. Verschoon ons dan vanaf nu dan even van jouw aanhoudend gevraag hieromtrent en vraag eerst de leverancier om uitleg waarom hij er standaard OpenPLi op heeft (laten) staan en niet zoals jij, naar ik aanneem met identieke aanhoudendheid aangegeven hebt, om er OpenATV op te zetten. Overigens staat er standaard wellicht dan wel een 'OpenPLi achtig image' op. Vaak zijn de feeds niet gelijk waardoor je verder weinig of niets kunt downloaden.

 

Wij kijken met smart uit naar de reactie van de leverancier.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 February 2017 - 16:47

Dat er plaatjes in een manual staan die qua skin lijken op OpenPLI zegt helemaal niks. Er zijn wel meer decoders waarbij dat het geval is. Pak bijvoorbeeld een Zgemma en je hebt hetzelfde verhaal, staat standaard OpenATV op maar de plaatjes in de manual lijken verdomd veel op de skin die OpenPLI gebruikt.

 

Je weet zelf prima wat je besteld hebt bij je leverancier dus je kunt zelf ook prima bepalen of je bestelling wel of niet geleverd is zoals jij het hebt besteld. Zo niet dan benader je je leverancier en los je dat met hem op.



Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #15 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 24 February 2017 - 19:12

Als jij dat vindt, dan is dat wat mij betreft prima. Verschoon ons dan vanaf nu dan even van jouw aanhoudend gevraag hieromtrent en vraag eerst de leverancier om uitleg waarom hij er standaard OpenPLi op heeft (laten) staan en niet zoals jij, naar ik aanneem met identieke aanhoudendheid aangegeven hebt, om er OpenATV op te zetten. Overigens staat er standaard wellicht dan wel een 'OpenPLi achtig image' op. Vaak zijn de feeds niet gelijk waardoor je verder weinig of niets kunt downloaden.

 

Wij kijken met smart uit naar de reactie van de leverancier.

 

Geen idee was geloof ik het antwoord van de verder niet door mij genoemde webshop.

 

Ik had er al eerder iets daar besteld en terug gestuurd (dacht eerst dat ik het dit keer van een andere shop had besteld)

En moest toen moeite doen m'n geld terug te krijgen.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 February 2017 - 22:40

Je begint over een probleem met een Mutant en dan ineens verander je van onderwerp en begin je over een andere bestelling die je eerder hebt geplaatst bij dezelfde leverancier en waarvoor je moeite moest doen om je geld terug te krijgen. Wat heeft dat te maken met je mutant ontvanger ? Dat gaat dan toch over iets anders wat al afgehandeld is ? Ik zie even het verband niet. :wacko:



Re: Mutant (Mut@nt) HD51 - problemen. #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 February 2017 - 09:23

Ik verwacht van Rocco99 geen verdere inhoudelijke zinvolle respons, en om dan maar gelijk te voorkomen dat er onnodige niet echt ter zake doende opmerkingen blijven komen sluit ik dit topic maar. Als de betreffende box niet te flashen is, dan kan Rocco99 hem terug sturen naar een of andere leverancier. Dan is het probleem van niet kunnen flashen sowieso opgelost. En mochten de andere problemen later tóch nog bestaan, dan worden wij vast wel doir hem 'gekieteld' om dit topic opnieuw te openen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users